قیمت زوتی DL5

قیمت زوتی DL5 در بازار آزاد؛ ارزان ترین وارداتی هم بالای یک میلیارد قیمت دارد

زوتی دی ال 5 به عنوان ارزان ترین خودرو وارداتی بازار ایران توسط پارس خودرو به مشتریان تحویل داده شد. حالا قیمت زوتی DL5 در بازار آزاد نیز مشخص شده است.

با آزادسازی واردات خودرو، شرکت پارس خودرو نیز به جمع واردکنندگان پیوسته و خودروی چینی زوتی دی ال 5 را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کرده است. مدتی پیش، قیمت رسمی این خودرو اعلام شد و پارس خودرو، زوتی DL5 را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای ثبت نام در دسترس متقاضیان قرار داد. حالا این شرکت، تحویل زوتی DL5 را آغاز کرده و به همین دلیل، قیمت این خودرو وارداتی در بازار آزاد نیز مشخص شده است.

قیمت زوتی DL5 هم اقتصادی نیست!

قیمت زوتی DL5

در حال حاضر اگر به پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو مراجعه کنید، انبوهی از آگهی‌های فروش زوتی دی ال 5 را مشاهده می‌کنیم. زوتی DL5 به‌عنوان ارزان ترین خودرو وارداتی بازار ایران شناخته می‌شود و شرکت پارس خودرو نیز آن را با قیمت کارخانه‌ای 1 میلیارد و 59 میلیون و 963 هزار تومان به مشتریان عرضه کرده است. حالا اگر به آگهی‌های فروش این خودرو وارداتی نگاه کنید می‌بینید که وارداتی پارس خودرو با قیمت 1 میلیارد و 250 میلیون تا 1 میلیارد و 320 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

هر چند به احتمال زیاد، قیمت زوتی دی ال 5 در آینده نزدیک در بازار آزاد تعدیل می‌شود و شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود، اما این خودرو که به‌عنوان ارزان ترین خودرو وارداتی کشور شناخته می‌شود هم بالای یک میلیارد قیمت دارد تا باز هم این سوال برای ما به‌وجود بیاید که دقیقا منظور مسئولان از واردات خودروهای ارزان‌قیمت چه بود؟

علاوه بر این در اخبار خودرو شنیده بودیم که قرار است خودروهای زوتی و جتا (ماموت خودرو) نیز در همین روزها دوباره در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام شوند. بخشی از این عرضه مربوط به ثبت نام کنندگان قبلی می‌شود، اما در صورت باقی ماندن ظرفیت مازاد، متقاضیان جدید نیز می‌توانند برای ثبت نام این خودروها اقدام کنند. با این اوصاف با افزایش عرضه خودرو زوتی به بازار می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت آن باز هم کاهش پیدا کند و به قیمت کارخانه‌ای آن نزدیک شود.

مشخصات زوتی دی ال 5

قیمت زوتی DL5

در ادامه به معرفی اجمالی خودرو زوتی دی ال 5 می‌پردازیم. این خودرو وارداتی پارس خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربو با قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر بهره می‌برد. نیروی تولیدی توسط پیشرانه به‌وسیله گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شرکت زوتی در جلوی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل چرخشی استفاده کرده و رینگ‌های 17 اینچی نیز در زیر خودرو قرار گرفته است.

کیسه‌های هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ، سنسور پایش باد تایرها، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روز یا دی لایت، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، آینه‌های تاشوی برقی، نمایشگر لمسی، آینه حساس به نور، تهویه الکتریکی دستی، صندلی‌های تنظیم‌شونده دستی، سنسور پارک و دوربین عقب و ترمزهای دیسکی از جمله امکانات و تجهیزات زوتی DL5 محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*