قیمت کلاه خلبانی جنگنده اف ۳۵

قیمت کلاه خلبانی جنگنده اف ۳۵ دود از سر شما بلند می‌کند

با پول کلاه خلبانی جنگنده اف ۳۵ – F-35 Lightning II می‌توانید یک دستگاه رولز رویس Ghost بخرید؛ اما چرا قیمت آن هم‌اندازه یک خودروی لوکس است؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید کلاه خلبانی جنگنده اف ۳۵ لایتنینگ II برچسب قیمت 400 هزار دلاری دارد. این محصول پیشرفته که با همکاری دو کمپانی Rockwell Collins و Elbit Systems ساخته شده، صرفا یک کلاه ایمنی نیست و عامل پیوند خلبان با هواپیما است.

دلیل قیمت بالای کلاه خلبانی اف ۳۵ چیست؟

این کلاه با داشتن یک هداپ دیسپلی (HUD)، آگاهی محیطی بی‌نظیری به خلبان می‌دهد و او می‌تواند اطلاعات حیاتی مربوط به پرواز و درگیری را از طریق آن ببیند. از طرفی، کلاه با سنسورهای هواپیما هم در ارتباط است تا خلبان به‌طور پیوسته، وضعیت جنگنده را تحت نظر داشته باشد. قابلیت دیگر آن، سیستم روزنه توزیع شده (DAS) است که شامل مجموعه‌ای از سنسورها برای تقویت دید خلبان و ایجاد یک میدان دید 360 درجه می‌شود.

قیمت کلاه خلبانی جنگنده اف ۳۵

البته هستند کسانی که با وجود چنین قابلیت‌هایی، قیمت 400 هزار دلاری را برای یک کلاه خلبانی، گزاف می‌دانند؛ اما مدافعان آن می‌گویند وجود چنین کلاهی برای انجام عملیات‌های هوایی با F-35 ضروری است و این قیمت، فناوری پیشرفته و هزینه بالای ساخت آن را انعکاس می‌دهد.

ناگفته نماند که کلاه خلبانی اف 35 به‌طور خاص برای این جنگنده و سیستم‌های منحصر به‌فردش طراحی شده و مناسب استفاده در هواپیماهای قدیمی‌تر نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*