تلگرام پریمیوم

تفاوت تلگرام پریمیوم با نسخه عادی چیست؛ آیا تلگرام پریمیوم ارزش هزینه کردن دارد؟

اگر می‌خوا‌‌‌هید با امکانات جذاب تلگرام پریمیوم و تفاوت‌های آن با نسخه عادی آشنا شو‌ید یا قصد ارتقای تلگرام خود به نسخه Premium را دار‌ید، در ادامه با ما همراه باشید.

تلگرام به‌عنوان یک اپلیکیشن پیام رسان با قابلیت‌های جذاب توانسته است به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان فوری در سراسر جهان تبدیل شود. طبق گفته تلگرام، در حال حاضر بیش از 700 میلیون کاربر فعال از این پیام‌رسان بهره می‌برند. این برنامه در سال 2022 به یکی از پنج برنامه دانلود شده برتر جهان در پلتفرم‌های مختلف تبدیل شد. بر اساس ادعای تلگرام تعداد زیادی از کاربران دائما درخواست ارائه ویژگی‌های بیشتری از این اپلیکیشن را داشته‌اند. در کنار این موضوع، تلگرام بر این باور بود که تا پیش از این با تکیه بر کاربران خود و بعد از آن استفاده از تبلیغات بتواند درآمدزایی مطلوبی داشته باشد؛ اما مشکلاتی در زمینه تامین منابع و افزایش و گستردگی سرورها عامل این شد که در نهایت تلگرام به سراغ معرفی و رونمایی از سرویس اشتراکی Telegram Premium برود.

تلگرام پریمیوم چیست؟

تلگرام پریمیوم، نسخه‌ی ارتقا یافته و پولی از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام است که با وعده‌ی دادن امکانات منحصربه‌فرد بیشتر نسبت به نسخه‌ی عادی در دسترس کاربران قرار گرفته و تلگرام مدعی شده است که این امکانات، انتظارات و خواسته‌های کاربران را که مدت‌ها انتظار آن را داشتند، مرتفع خواهد ساخت. اما لازم به ‌ذکر است که تمام امکانات موجود در نسخه‌ی رایگان تلگرام مانند سابق به قوت خود باقی مانده است و این ویژگی‌های جدید نسخه پریمیوم در واقع یک بروزرسانی جامع بر عملکرد کلی این برنامه و برداشتن یک سری محدودیت‌ها است.

امکانات اختصاصی تلگرام پریمیوم

حال بیایید تا این امکانات را با هم مرور کنیم و ببینیم آیا تلگرام پریمیوم ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر.

تلگرام پریمیوم

1. حذف تبلیغات در نسخه پریمیوم

شاید یکی از دغدغه‌های مهم برای کاربران در نسخه عادی اپلیکیشن تلگرام، تبلیغات آزاردهنده و وقت‌گیر است. اما خبر خوش برای آن دسته از افرادی که نگران این موضوع بودند این است که با ارتقای تلگرام خود به نسخه پریمیوم برای همیشه از شر این دسته تبلیغات خسته‌کننده رهایی می‌یابید.

2. افزایش سرعت دانلود فایل‌ها

یکی از ویژگی‌های کاربردی نسخه پریمیوم تلگرام افزایش سرعت دانلود فایل‌ها در مقایسه با نسخه معمولی است. به این نحو که شما با حداکثر پهنای باند به نسبت سرعتی که شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌توانید سرعت بالاتری در بارگیری فایل‌ها را تجربه کنید و قطعا این تجربه لذت‌‌بخش خواهد بود.

3. افزایش حجم آپلود تا 4GB

همیشه محدودیت‌هایی در نسخه رایگان در بستر این اپلیکیشن وجود داشته که حال به لطف نسخه پریمیوم با تغییرات مثبت قابل توجهی رو‌‌به‌رو هستیم. یکی از این تغییرات، افزایش حجم آپلود فایل‌ها از 2GB به 4GB و به‌طبع، کاهش تعداد فایل‌های رد و بدل شده و افزایش کیفیت آن‌هاست. شایان ذکر است که این قابلیت فقط در زمینه آپلود یک فایل کارایی دارد؛ به‌طور مثال اگر شما به عنوان یک کاربر دارای نسخه پریمیوم باشید یا نسخه‌ی عادی، فرقی ندارد و می‌توانید فایل با حجم بالای 2GB را دانلود کنید؛ مشروط به این‌که فایل توسط فردی ارسال شود که دارای اشتراک پریمیوم باشد.

4. تبدیل پیام‌های صوتی به متن در نسخه پریمیوم

احتمالا برای همه‌ی ما حداقل یک بار پیش آمده است که یک پیام صوتی در تلگرام دریافت کرده باشیم و بنا به شرایط خاصی اعم از شلوغی و سر و صدای محیط یا خصوصی بودن آن پیغام صوتی و به‌دلیل همراه نداشتن هدفون یا هندزفری، قادر به شنیدن آن نباشیم. تلگرام در نسخه پریمیوم قابلیت جذابی را فراهم کرده و بدین منظور کاربران می‌توانند این پیام‌های صوتی را تبدیل به متن کنند. لازم به ذکر است که این امکان ویژه به‌خوبی و با کم‌ترین غلط املایی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

امکانات اختصاصی تلگرام پریمیوم

5. کاهش قابل توجهی از سطح محدودیت‌ها

محدودیت‌هایی در نسخه رایگان تلگرام وجود دارد که در نسخه اشتراکی شاهد آن نیستیم. از جمله امکان عضویت در 1000 کانال و گروه که تا قبل از آن محدود به 500 کانال یا گروه بوده است. این البته امکان مفیدی می‌تواند باشد، اما شاید اکثر کاربران نیازی به این ویژگی پیدا نکنند و بیشتر قشر محدود و خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد.

در نسخه رایگان تلگرام شما قادر هستید تا گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر 5‌ هزار نفری تشکیل بدهید؛ حال نسخه پریمیوم آمده تا این ظرفیت را دو برابر کند و شما بتوانید گروه‌های 10 هزار نفری تشکیل دهید.

همچنین شما به‌عنوان کاربر پریمیوم می‌توانید 20 فولدر چت بسازید و در هر کدام از این فولدرها 200 چت را جای‌گذاری و مدیریت کنید. این امکانات می‌توانند در راستای کمک به ادمین‌ها، اشخاص با مخاطب زیاد و گسترده یا آنلاین‌شاپ‌ها قدم مهمی را بردارند.

از سری دیگر محدودیت‌های تلگرام که در نسخه پریمیوم تا حد چشمگیری مرتفع شده است، امکان استفاده و مدیریت چهار اکانت به‌صورت هم‌زمان است که در نسخه عادی امکان استفاده‌ی حداکثر از سه اکانت وجود دارد.

همچنین امکان پین کردن 10 چت پی وی به‌جای 5 چت در نسخه پریمیوم از دیگر پیشرفت‌های این برنامه محسوب می‌شود. امکان قرار دادن کاراکترهای بیشتر در بیوگرافی و قرار دادن لینک، امکان افزایش تعداد استیکر پک‌ها، ری‌اکشن‌های بی‌نهایت، مدیریت چت پیشرفته و افزایش سقف محدودیت ذخیره گیف‌ها تا 400 عدد، همگی امکاناتی هستند که در این نسخه‌ ارائه می‌شوند.

6. ایموجی و استیکرهای سفارشی سازی شده

در نسخه عادی ما شاهد استیکرها و ایموجی‌های زیادی هستیم که همواره توسط آرتیست‌ها و هنرمندان زیادی به‌روزرسانی می‌شوند؛ اما یک آپشن جذاب که در نسخه‌ی اشتراکی به کاربران ارائه می‌شود قرار گرفتن استیکرهایی با ظاهر زنده‌تر، پویا‌تر و متحرک است که از اندازه‌ی معمولی خود بزرگتر هستند و با انیمیشن‌های زیبای خود امکان سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی را به کاربر می‌دهند.

7. عکس پروفایل متحرک

این ویژگی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند عکس پروفایل خود را متحرک و با انیمیشن‌‌سازی خاص قرار دهد و در لیست چت دیگر کاربران، پروفایل متحرک به نمایش درمی‌آید. وجود این قابلیت جذاب بسیار به زیبایی و خاص بودن پروفایل شما کمک می‌کند.

8. دریافت نشان کاربر پریمیوم

قابلیتی که تا پیش این در اینستاگرام به نام تیک آبی یا کاربر ویژه شاهد آن بودیم، حال در نسخه‌ی پریمیوم تلگرام نیز وجود دارد. به این نحو که اگر شما کاربر اشتراکی این برنامه باشید، از سوی تلگرام نشان ویژه‌ای در قسمت پروفایل خود برای تمایز از کاربران عادی دریافت خواهید کرد.

9. آیکون برنامه مخصوص نسخه پریمیوم

تغییر آیکون برنامه تلگرام یک ویژگی منحصربه‌فرد است که اکنون کاربران این نسخه از میان نمادهای ستاره در آسمان شب، آیکون تلگرام به شکل هواپیمای جت و لوگوی ستاره نسخه پریمیوم، قابلیت تغییر نمایش روی صفحه هوم اسکرین دیوایس خود را دارند.

امکانات اختصاصی تلگرام پریمیوم

نحوه فعال‌سازی تلگرام اشتراکی

برای فعال‌سازی تلگرام پریمیوم و ارتقای تلگرام عادی باید اشتراک دلاری تهیه کرد و هیچ راهی جز این موضوع برای فعال‌سازی امکان‌پذیر نیست. کاربران ایرانی به‌واسطه تحریم‌ها و عدم پشتیبانی تلگرام حتما باید از طریق گیفت کارت و با روش پرداخت درون برنامه‌ای از استور یا روش‌های پرداختی با واسطه از مزایای نسخه‌ی اشتراکی بهره‌مند شوند.

نکته‌ی مهمی که پیش از خرید اشتراک پریمیوم باید بدانید این است که متاسفانه خرید و تبدیل نسخه عادی به اشتراک پریمیوم برای کاربران با شماره ایرانی میسر نیست. اما با تهیه‌ی شماره مجازی و استفاده از قابلیت Change Number می‌توان به‌راحتی اکانت خود را به شماره جدید منتقل کنید و از امکانات جذاب تلگرام پریمیوم بهره‌مند شوید.

آیا تلگرام Premium ارزش هزینه کردن را دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که هر کاربر با توجه به سلیقه و نیاز خود باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. بیشتر امکانات اضافه شده در نسخه پریمیوم بیشتر باعث آراستگی در رابط کاربری این اپلیکیشن برای کاربر و ظاهری سرگرم‌کننده شده است و برخی از امکانات دیگر نیز بهینه‌تر شده است؛ اما باز هم اکثر کاربران استفاده از نسخه‌ی عادی را ترجیح می‌دهند. حال اگر تلگرام، پیام رسان شماره یک و محبوب شماست و امکانات مفیدی را تا به امروز برای شما به ارمغان آورده، باید بگوییم بله؛ خرید نسخه‌ی پریمیوم کاملا ارزشمند است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با قابلیت‌های موجود در تلگرام پریمیوم آشنا کنیم. به گواه می‌توان گفت تلگرام از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پیام رسان‌های داخل ایران و جهان است و اگر به‌عنوان یک کاربر و طرفدار دو آتیشه این ویژگی‌ها همان چیزی بوده که مدت‌ها انتظار آن را داشتید پس بی‌درنگ به سراغ تهیه‌ی اشتراک ماهانه پریمیوم بروید و اگر آن چیزی نبود که انتظارش را داشتید دیگر اجبار به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه نیست و می‌توانید همانند دیگر کاربران عادی و بدون محدودیت جدیدی در نسخه رایگان از این پیام رسان جذاب لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*