ماهواره های انقلابی ایلان ماسک

ماهواره های انقلابی ایلان ماسک مشکل آنتن دهی گوشی های موبایل را برای همیشه حل می‌کنند

طبق اخبار منتشر شده، هفته اول دی ماه امسال، نقطه‌ای عطف در تاریخ خواهد بود و استارلینک، اولین پرتاب‌ ماهواره های انقلابی ایلان ماسک برای سرویس Direct To Cell را انجام خواهد داد.

شرکت اسپیس‌ ایکس گروهی از ماهواره‌های Starlink v2-mini را برای نسل دوم اینترنت ماهواره ای پرسرعت‌تر در تاریخ 29 دسامبر یا 8 دی ماه امسال در ساعات اولیه صبح به مدار پایین سیاره زمین ارسال خواهد کرد. این ماموریت با نام (9-7) از ایالت کالیفرنیا ایالات متحد آمریکا انجام می‌شود.

شروع پرتاب ماهواره های انقلابی ایلان ماسک

ماهواره‌ های انقلابی ایلان ماسک

ماموریت (9-7) با ارسال 21 ماهواره فالکون 9 از کالیفرنیا انجام خواهد شد. در بین این 21 ماهواره ارسالی، 6 ماهواره از اولین ماهواره‌های مربوط به سرویس Direct to Cell وجود دارد. چند وقت پیش، طی خبری اعلام کردیم که کمپانی اسپیس ایکس مجوز شش ماهه برای آزمایش‌ همراه با دو هزار دستگاه و 840 ماهواره در مدار پایین سیاره زمین را از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا گرفته است.

ماهواره‌ های انقلابی ایلان ماسک

سال پیش که ایلان ماسک این فناوری را معرفی کرد، گفت این یک معامله بزرگ است. با این ماهواره های انقلابی، تلفن شما همیشه کار خواهد کرد و زمانی که منطقه‌ای یا کشوری به‌خاطر طوفان‌های شدید، سیلاب، آتش‌‌سوزی یا گردباد و زلزله، اتصالات خود را از دست دهد و تمامی دکل‌های مخابراتی از کار بیفتند، شما می‌توانید با تلفن خود کار کنید؛ انگار که اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

همان‌طور که گفته شده، برای انجام مراحل آزمایشی 840 ماهواره به‌مدت 6 ماه به مدار ارسال خواهند شد. طبق گفته‌های مقامات شرکت اسپیس ایکس، این ماهواره‌ها تا آخر امسال به مدار ارسال می‌شوند تا بتوانیم خدمات تجاری را ارائه دهیم. اسپیس ایکس اعلام کرد زمانی که این ماهواره‌ها را ارسال کردیم، برای ارسال تمامی 7500 ماهواره درخواست می‌دهیم و مجوز را خواهیم گرفت.

این ماهواره‌‌های انقلابی استارلینک، تمامی گوشی های موبایل ساده را از ناتوانی استفاده از اینترنت و ارسال پیام در همه نقاط کور نجات می‌دهد و این اجازه را می‌دهد که در هر نقطه‌ای، چه در جنگل، چه در بیابان، چه در خشکی و چه در دریا، به اینترنت متصل باشید و بتوانید پیام ارسال کنید یا تماس برقرار کنید.

به‌نظر شما کاربران گجت نیوز، آیا این اتفاق در ایران هم می‌افتد و این‌که اصلا این آزمایش‌های اسپیس ایکس و ایلان ماسک موفق خواهند شد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*