سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی روی گلکسی S24 سامسونگ

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 بدون تغییر روی دو مدل گلکسی S24 و S25

ظاهرا سامسونگ از همان سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 روی گوشی‌های دو نسل S24 و S25 استفاده می‌کند. چه علتی در پشت این تصمیم وجود دارد؟

سامسونگ از سنسور دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس، روی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ هم استفاده کرده است. حالا گزارش جدیدی به‌دست ما رسیده که نشان می‌دهد از همین سنسور بدون تغییر روی گوشی‌های گلکسی S24 / S24 Plus و حتی دو نسل بعد یعنی S25 / S25 Plus استفاده خواهد شد. این گزارشی است که توسط یک افشاگر مطرح قابل اعتماد به‌نام Revegnus منتشر شده است؛ در حالی که پیشتر شنیده بودیم سامسونگ می‌خواهد سنسور دوربین نسل اس ۲۵ را به سنسور ساخت سونی تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات دوربین گوشی گلکسی S24 اولترا و حتی دو نسل بعد آن لو رفت!

در حال حاضر دو گوشی گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN3 با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچی و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند. این سنسور جایگزین سنسور GN5 به‌کار رفته در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ شد. این دو خیلی تفاوت زیادی با یکدیگر نداشتند و فقط نرخ فریم آن‌ها در رزولوشن‌های خاصی متفاوت است.

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نسل قبلی روی گلکسی S24 سامسونگ

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی نسل قبلی روی گلکسی S24 سامسونگ

سامسونگ به جای سنسور، پردازنده تصویر و لنزها را ارتقا می‌دهد

شاید در نگاه اول این خبر ناامیدکننده باشد، اما یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ لزوما چیز بدی نیست. و اینکه همه چیز هم سنسور نیست، اپتیک‌ها و لنزها در گوشی‌های نسل‌های بعدی ارتقا پیدا خواهند کرد و به‌همراه آن پردازنده‌های تصویر نیز در تراشه‌های نسل‌های بعد سرعت بیشتری می‌گیرند که نتیجه کار عملکرد بهتر دوربین‌ها خواهد بود.

همچنین وقتی شرکتی چندین سال از یک سنسور استفاده کند، تولید و ساختش برای آن آسان‌تر خواهد شد و در نتیجه پردازش تصویر منسجم‌تر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*