ردیابی موقعیت مکانی زنده مخاطبین در اپلیکیشن گوگل Contacts

ردیابی موقعیت مکانی زنده مخاطبین به اپلیکیشن گوگل آمد

از این پس با اپلیکیشن Contacts گوگل می‌توانید موقعیت مکانی زنده مخاطبین گوشی خود را ردیابی کنید. اما استفاده از این قابلیت چگونه است؟

به‌لطف قابلیت جدیدی که گوگل در اختیار کاربران پلتفرم اندروید گذاشته، از این به بعد می‌توانید آسان‌تر از اعضای خانواده و دوستان خود اطلاع پیدا کنید. گوگل، اپلیکیشن مخاطبین (Contacts) خودش را با اضافه کردن قابلیت جدیدی بروزرسانی کرده که به کاربران اجازه ردیابی موقعیت مکانی زنده مخاطبین بدون نیاز به استفاده از برنامه دیگری را خواهد داد.

این گزینه خوب و مفیدی برای مواقعی است که می‌خواهید از سلامت و امنیت یکی از اعضای خانواده‌تان مطمئن شوید. تا پیش از این برای ردیابی زنده لوکیشن یک شخص باید ابتدا او موقعیت خودش را از طریق گوگل مپس برای شما ارسال می‌کرد که همین باعث دست و پاگیر بودن قابلیت می‌شد. اما حالا دیگر نیازی به هیچ برنامه اضافه‌تری جز برنامه مخاطبین خود گوشی نیست.

البته استفاده از قابلیت ردیابی لوکیشن مستقیما از طریق برنامه Google Contacts مستلزم چند پیش نیاز است. برای شروع، شما باید برنامه را به نسخه 4.22.37.586680692 بروزرسانی کرده باشید.

ردیابی موقعیت مکانی زنده مخاطبین در این روش جدید چگونه است؟

ردیابی موقعیت مکانی زنده مخاطبین در اپلیکیشن گوگل Contacts

پس از بروزرسانی، وقتی وارد اپلیکیشن مخاطبین می‌شوید، کارت مربوط به هر مخاطب شما اکنون جزئیاتی را در مورد وضعیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و همینطور موقعیت مکانی فعلی او به‌نمایش می‌گذارد. اگر کاربر مخاطب مورد نظر شما اشتراک‌گذاری لوکیشن را فعال کرده باشد، یک بخش کوچک حاوی گوگل مپس در زیر کارت او به‌نمایش درمی‌آید که شما از این طریق می‌توانید به موقعیت او دسترسی پیدا کنید.

پیش از این چنین قابلیت مشابهی به پیام‌رسان گوگل (Google Messages) هم اضافه شده بود، اما این دو ویژگی باهم فرق دارند. در پیام‌رسان گوگل کاربر فقط می‌توانست موقعیت مکانی مخاطب خودش را به‌صورت ثابت ببیند، در حالی که این ویژگی در اپلیکیشن مخاطبین تغییر کرده و لوکیشن به‌صورت زنده نمایش داده می‌شود.

برای استفاده از این قابلیت، لازم است که اکانت گوگل مخاطب خود را در بخش ایمیل کارت مخاطب مورد نظر وارد کنید. سپس برنامه به‌صورت خودکار خودش را با اکانت مخاطب شما همگام‌سازی می‌کند و اگر این ویژگی را روی اکانت گوگل خود فعال کرده باشد، از این پس می‌توانید در لحظه لوکیشن آن را روی نقشه ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*