تلسکوپ جیمز وب اورانوس

عکس جدید تلسکوپ جیمز وب از اورانوس، شبیه به یک پورتال فضایی است

تلسکوپ فضایی جیمز وب در آستانه دو سالگی فعالیت خودش، عکس زیبایی از سیاره اورانوس را ثبت کرده که در آن شبیه یک پورتال فضایی افتاده است.

در شرف دومین سالگرد پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) به فضا هستیم. ناسا به‌همراه آژانس فضایی اروپا که در کنار آژانس فضایی کانادا مسئول اداره این تلسکوپ هستند، عکس جدیدی را منتشر کرده‌اند که ظاهرا جیمز وب از سیاره یخی اورانوس ثبت کرده است. این عکس، شبیه یک سنگ مرمر آبی است که در میان یک اقیانوس سیاه می‌درخشد. جیمز وب این تصویر را با استفاده از فیلترهای فروسرخ خود ثبت کرده تا طول موج‌هایی که انسان قادر به دیدن آن‌ها نیست را از این طریق بتوانند ببینند.

اورانوس یخی را در عکس جدید تلسکوپ جیمز وب ببینید

تلسکوپ جیمز وب اورانوس

جیمز وب در مقایسه با عکس‌هایی که در دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط تلسکوپ وویجر ۲ از اورانوس گرفته شده‌اند، تصاویر بسیار شفاف‌تر و واضح‌تری را ثبت کرده است. حسگرهای این تلسکوپ با جذب نور در طیف مادون قرمز یک دنیای یخی عجیب با اتمسفری هیجان‌انگیز را ثبت کرده‌اند.

عکسی که جیمز وب ثبت کرده، حلقه‌هایی را در اطراف این سیاره به‌نمایش می‌گذارد که در بین آن‌ها حلقه زلتا، درونی‌ترین حلقه اورانوس هم هست. علاوه بر این شما می‌توانید کلاهک ابری قطب شمال آن را هم که به شکل یک حباب سفید رنگ در نزدیکی مرکز سیاره قرار گرفته ببینید.

این تصویر همچنین ۱۴ قمر از ۲۷ قمر اورانوس را به تصویر می‌کشد که در عکس زیر مشخص شده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به اسامی اوبرون، تیتانیا، آمبریل، ژولیت، پردیتا، روزالیند، پوک، بلیندا، دزدمونا، کرسیدا، آریل، میراندا، بیانکا و پورتیا اشاره کرد.

تلسکوپ جیمز وب اورانوس

قمرهای اورانوس

عکس جیمز وب از چهار فیلتر NIRCam استفاده می‌کند که جزئیات را در طیف مادون قرمز به‌نمایش می‌گذارد. عکسی که ناسا نزدیک به یک سال پیش از اورانوس گرفته بود، فقط از دو فیلتر استفاده می‌کرد که نمای بدوی‌تری از غول یخی را به‌نمایش میگذارد.

اورانوس سیاره‌ای است که سطح وسیعی از آن را یخ تشکیل می‌دهد. یک طرف این سیاره در زاویه ۹۸ درجه می‌چرخد و طرف مقابل یک چهارم سال اورانایی در تاریکی و سرمای شدید فرو می‌رود. و از آنجایی که سال‌های اورانی حدود 84 سال زمینی طول می‌کشد، این بدان معناست که طبق تقویم ما، زمستان‌های اورانوس 21 ساله هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*