بهترین رنگ خودرو 2023

بهترین رنگ های خودرو که در سال 2023 متولد شدند

در این مطلب سعی داریم به معرفی تعدادی از جذاب‌ترین و بهترین رنگ های خودرو که در سال 2023 شاهد رونمایی‌شان بودیم بپردازیم. نام خودروسازان معتبری در این لیست مشاهده می‌شود.

یک رنگ خوب و جذاب می‌تواند ارزش یک خودروی لوکس یا سوپر خودرو را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. اهمیت رنگ در خودروهای مدرن تا جایی است که برخی خودروسازان رنگ‌های خاص و ابتکاری خود را روی تریم‌های گران‌تر اتومبیل خود قرار می‌دهند تا آن‌ها را در سطحی متفاوت از دیگر تریم‌ها قرار دهند؛ چرا که اساسا رنگ جذاب به یک خودرو شخصیت خاصی بخشیده و آن را به محصولی جذاب‌تر تبدیل می‌کند.

در سال 2023 شاهد رونمایی محصولات برخی خودروسازان سرشناس با رنگ‌هایی ابتکاری و جذاب بودیم که باعث خاطره‌انگیز جلوه کردن این محصولات شدند. برخی از این رنگ‌ها جیغ و تند بودند؛ درحالیکه برخی دیگر صرفا ترکیباتی خاص از رنگ‌های آشنا بودند که به ظاهر خودرو نشسته و آن را به محصولی چشم‌نواز تبدیل کردند.‌ امروزه دیگر رنگ‌های روتینی مثل مشکی و سفید جذابیت چندانی برای مشتریان ندارد. به همین جهت خودروسازان با به کار بردن تمام خلاقیت خود موفق شده‌اند با استفاده از رنگ‌های جذاب نظر مشتریان را به خود جلب کرده و اتومبیل‌هایی تکرارنشدنی را به بازار عرضه کنند.

در ادامه این متن با ما همراه باشید تا به بررسی تعدادی از بهترین رنگ های خودرو در سال 2023 بپردازیم که در میان سیل اتومبیل‌های مشکی، سفید یا خاکستری، منظره‌هایی چشم‌نواز رقم زدند.

آبی (Double Apex Blue Pearl) – آکورا

آکورا ZDX

با وجود این که Acura ZDX خودرویی با مدل 2024 است؛ اما امسال شاهد رونمایی از این خودروی الکتریکی جذاب بودیم. در سال‌های اخیر خودروسازان به استفاده از طراحی‌های عجیب و غریب برای محصولات شاسی بلند الکتریکی خود روی آورده‌اند تا تفاوت آن‌ها با خودروهای بنزینی را بیشتر مورد تاکید قرار دهند. بنابراین پیدا کردن یک زبان کلی طراحی برای پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای الکتریکی دشوار است؛ چرا که ظاهر آن‌ها می‌تواند مانند هیوندای آیونیک 6 شبیه به یک تخم مرغ فضایی باشد یا مثل سایبرتراک تسلا آن‌قدر زاویه و خط داشته باشد که چشم‌ها را آزار دهد! در این میان، آکورا ZDX یکی از آن استثناهایی‌ست که ظاهری معمولی داشته و یادآور خودروهای شاسی بلند بنزینی است.

تیپ اس خودروی Acura ZDX که عملکردی قدرتمندتر از سایر تریم‌ها دارد، در رنگ آبی کمرنگ جذابی روانه بازار شده که آکورا آن را Double Apex Blue Pearl نامگذاری کرده است.‌ حتی نام این رنگ هم تداعی‌کننده سرعت بالا در ذهن است و با وجود آنکه این خودرو تا به امروز هنوز تحت تست میدانی قرار نگرفته، اما قدرت 500 اسب بخاری برگرفته از دو موتور الکتریکی این آکورای تازه‌وارد نویدبخش شتابگیری و عملکرد ایده‌آل آن است.

البته علیرغم این مشخصات فنی قدرتمند و قابل توجه، تریم استاندارد این شاسی بلند آکورا احتمالا چندان مورد توجه رانندگان قرار نخواهد گرفت. با این وجود رنگ آبی جذاب Double Apex Blue Pearl احتمالا قادر خواهد بود توجه مخاطبین را بیش از پیش به خود جلب کند. هرچه باشد، آکورا خودروی برقی جذاب و قدرتمندی تولید کرده که مستحق توجه بیشتر است. بنابراین منطقی است که این خودرو در یکی از بهترین رنگ های صنعت خودرو در سال 2023 رونمایی شود!

قهوه‌ای خاکی (Trail Dust) – تویوتا

بهترین رنگ خودرو 2023

رونمایی از نسل جدید تویوتا لندکروزر اتفاق چندان هیجان‌انگیزی در صنعت خودرو به شمار نمی‌رود؛ چراکه همه ما به‌نوعی انتتظار معرفی نسل جدید این شاسی بلند کهنه‌کار در سال 2023 را داشتیم. در عین حال تویوتا آن‌قدر تجربه دارد که بداند باید به هر نحوی که شده طرفدارانش را سورپرایز کند! لند کروز جدید طراحی مکعبی‌تری نسبت به نسل‌های پیشین داشته و با استفاده از موتور هیبریدی مطمئن و امتحان‌پس‌داده تویوتا قرار است عملکرد فنی بسیار بهتری را ارائه کند. در ظاهر به نظر می‌رسد تویوتا در طراحی Land Cruiser جدید خود از شاسی بلندهای جعبه‌ای شکل دیگری مثل جیپ رنگلر یا فورد برانکو الهام گرفته است؛ اما این خودروساز خوشنام ژاپنی همواره به درک صحیح از نیازهای مشتریان معروف بوده و به نظر می‌رسد این تغییر در طراحی را با هدف‌های بزرگتری اعمال کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:

۱۰ ویژگی مهم تویوتا لندکروزر جدید که عاشقان تویوتا را شیفته خود می‌کند

در کنار تمام آنچه گفته شد، یکی دیگر از المان‌هایی که باعث جذابیت بصری فوق‌العاده لندکروزرهای جدید تویوتا شده، رنگ خاکی موسوم به Trail Dust است که تویوتا روی مدل First Edition خودرو خود قرار داده است. همان‌طور که از نام این رنگ پیداست، با خودروهایی قهوه‌ای-خاکی رنگ طرف هستیم که ماهیت آفرودی آن را بیش از همیشه به رخ می‌کشد. این رنگ البته علیرغم جذابیت خیره‌کننده‌اش مثل یک شمشیر دولبه عمل می‌کند؛ به این معنی که علاقمندان به رانندگی این خودرو در شهر شاید علاقه چندانی به رانندگی آن نشان ندهند؛ در حالیکه آفرودبازها عاشق تم خاکی رنگ چشم‌نواز آن خواهند شد!

بنفش (Plum Crazy) – دوج

دوج بنفش

رنگ بنفش موسوم به Plum Crazy که دوج در سال 2023 معرفی کرد، به هیچ وجه جدید یا ابتکاری نیست و پیش‌تر در عصر طلایی خودروهای عضلانی در آمریکا در مدل‌های مختلفی از دوج شارژر، چلنجر و براکودا مورد استفاده قرار گرفته بود. با این وجود دلیل حضور این رنگ در میان بهترین‌های سال 2023 آن است که از دهه 70 میلادی تا کنون خبری از آن در رنگبندی محصولات دوج نبوده است! با این وجود Dodge تصمیم گرفت در این سال و در مدل‌های پایانی Charger و Challenger بار دیگر از این ترکیب رنگ فوق‌العاده بهره ببرد.

همان‌طور که در تصویر بالا پیداست، کمتر اتومبیلی در دنیا می‌تواند در برابر یک دوج گردن‌کلفت با موتور V8 سوپر شارژ و قدرت 807 اسب بخاری که به رنگ بنفش کم‌رنگ درآمده، رقابت کند. توجه کنید که این رنگ بنفش چشم‌نواز روی خودرویی عضلانی با حداکثر سرعت نزدیک به 320 کیلومتر بر ساعت نشسته و به بهترین شکل وقار، قدرت و عملکرد بالای آن را به رخ می‌کشد. به این ترتیب رنگ Plum Crazy به سمبل خودروهای عضلانی دوج در سال 2023 تبدیل می‌شود. البته هرکس که سراغ خودروهای دوج می‌رود قطعا می‌داند که مصرف سوخت بهینه یا ملاحظات زیست محیطی جایی در طراحی خودروهای عضلانی این کمپانی نداشته و طراحان آن تمام تمرکزشان را روی خلق محصولی با بیشترین قدرت گذاشته‌اند.

این رنگ بنفش جذاب البته در نقش آواز قو برای اتومبیل‌های عضلانی دوج ظاهر خواهد شد؛ چراکه از سال آینده این کمپانی خط تولید خودروهای عضلانی خود را متوقف کرده و آن را با محصولات الکتریکی جایگزین خواهد کرد.

رنگ‌های سفارشی فورد

بهترین رنگ خودرو 2023

زمانی که فورد برای نخستین بار موستانگ GTD خود را با توان باورنکردنی 800 اسب بخاری و بدنه فیبرکربنی رونمایی کرد، دنیای اتومبیل‌سازی را در بهت و شگفتی فرو برد. بر خلاف محصولات عضلانی رقیب دیرینه‌اش، Challenger و Hellcat، موستانگ GTD محصولی تر و تمیزتر بود و توجه بسیار بیشتری به جزئیات طراحی آن شده بود.

تمامی جزئیات این خودروی 300 هزار دلاری، از شیفتر تیتانیومی پشت فرمان تا سیستم تعلیق و طراحی بدنه و حتی سپر خودرو با حداکثر دقت به جزئیات انجام شده بود تا بهترین عملکرد را با چشم‌نوازترین طراحی بصری همراه کرده و محصولی بی‌نقص در اختیار مشتریان قرار گیرد.

در خصوص رنگ‌بندی این موستانگ‌ها نیز البته گفتنی‌ها بسیار است! علاقمندان می‌توانند این اتومبیل فورد را در هر رنگی که دوست دارند سفارش دهند. بنابراین اگر شما دوست داشته باشید کاپوت خودروی 300 هزار دلاری‌تان صورتی رنگ و رینگ‌های آن سبز یشمی باشند، فورد با کمال میل این کار را برایتان انجام خواهد داد! همچنین رنگ‌بندی شبیه به هواپیمای باستانی P-51D موستانگ نیز یکی از گزینه‌های قابل انتخاب برای رنگ کردن Mustang GTD است که انصافا در میان بهترین رنگ های خودرو در سال 2023 قرار می‌گیرد.

آبی (Shore Blue Metallic) – پورشه

پورشه 911

یکی دیگر از بهترین رنگ های خودرو سال 2023 آبی متالیک شگفت‌انگیز پورشه است. پورشه 911 S/T سبک‌ترین خودرو حال حاضر این کمپانی آلمانی به شمار می‌رود و با قدرت فوق‌العاده 518 اسب بخاری که دارد، می‌تواند به شتابی بسیار عالی دست پیدا کند. البته پورشه بارها اعلام کرده که 911 یک خودروی مسابقه‌ای نیست و برای جاده‌ها و مسیرهای شهری طراحی و ساخته شده است. با این وجود مطمئنا رانندگان شیفته سرعت بارها و بارها این اتومبیل را در مسابقات حرفه‌ای و آماتور مختلف به کار گرفته‌اند. در هر صورت، مدل 911 S/T پورشه فوق‌العاده کمیاب بوده و تنها در 1963 دستگاه تولید شده است که یادآور سال 1963، زمان تولد خانواده 911 است.

همچنین بخوانید:

نگاهی به ۲۲ مدل مختلف از ابرخودری پورشه ۹۱۱ (گالری تصاویر)

در میان مدل‌های مختلف 911 S/T نمونه‌های با رنگ آبی جذاب موسوم به Shore Blue Metallic از بقیه کمیاب‌تر و مسحورکننده‌تر هستند.‌ بر خلاف رنگ آبی به کار گرفته شده توسط آکورا، آبی مورد استفاده توسط پورشه تمی مرده‌تر داشته و به خاکستری می‌زند! اگر پول کافی در حسابتان داشته باشید، می‌توانید به‌سادگی Porsche 911 S/T را در رنگ‌های مختلفی سفارش دهید. با این وجود شاید این رنگ آبی مورد پسند بسیاری افراد واقع نشود. البته باید اذعان کرد که این رنگ قطعا می‌تواند توجه خاص‌پسندانی که سال‌های سال است محصولات پورشه را یکی پس از دیگری خریداری می‌کنند را جلب کند. برای بسیاری افراد، همین مساله، مهم‌تر از هرچیز دیگری است!

طلایی متالیک (Sakhir Gold Metallic) – آئودی

بهترین رنگ خودرو 2023

دیگر رنگ جذاب و خیره‌کننده‌ای که در سال 2023 شاهد استفاده از آن در صنعت خودروسازی بودیم، توسط آئودی و روی جدیدترین مدل از شاسی بلند SQ8 قرار گرفته است. SQ08 یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای سال 2023 به شمار می‌رود که تمامی ویژگی‌های مثبت مورد انتظار از کمپانی آئودی را ارائه کرده و خرید آن بیش از 96 هزار دلار برای خریداران آب می‌خورد! البته علاقمندان به هر رنگ غیر از سفید این خودرو باید همچنین 595 دلار دیگر هم برای رنگ اتومبیلشان بپردازند.

«صخیر» نام ناحیه‌ای بیابانی در کشور بحرین است که رقابت‌های فرمول یک گرند پریکس بحرین در آن جا برگزار می شود. به این ترتیب، همان‌طور که رنگ خاکی لند کروز 2024 تداعی‌کننده منظره صحراهای کلرادو و یوتا در آمریکاست، رنگ طلایی متالیک صخیر آئودی نیز بلافاصله هتل‌های لوکس و جت‌های شخصی بحرین را به ذهن متبادر می‌کند. آئودی همواره سعی کرده در خودروهایش متفاوت از سایر خودروسازان دنیا فکر کند و استفاده از رنگ طلایی صخیر در خودروی SQ08 نمونه‌ای از همین متفاوت فکر کردن این کمپانی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*