کراس اوور چینی چری جیکو J7 - لوکا 7

چری جیکو J7 با برند جدید لوکانو در بازار ایران عرضه می‌شود

جیکو J7، کراس اوور آفرودی جدید چری تحت برند لوکانو به ایران می‌آید. در ادامه جزئیات برند Lucano و شاسی بلند Jaecoo J7 را مطالعه کنید.

تابستان گذشته چری از تانسوئو ۰۶ رونمایی کرد؛ یک شاسی بلند آفرودی سبک با طراحی رترو که قرار شد خارج از چین با نام «جیکو جی 7» (Jaecoo J7) عرضه شود. پس از گذشت مدتی از معرفی این خودرو چینی، خبر ورود آن به ایران به گوش رسید و حالا جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور حکایت از این دارند که جیکو J7 با برند جدید «لوکانو» (Lucano) در کشورمان عرضه خواهد شد. در ادامه به جزئیات برند لوکانو و مالک آن می‌پردازیم و همچنین مشخصات و امکانات جی 7 را مرور می‌کنیم.

ورود جیکو J7 تحت برند لوکانو (Lucano) به ایران

کراس اوور چینی چری جیکو J7 - لوکا 7

مدتی قبل زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه جیکو J7 در بازار ایران توسط مدیران خودرو به گوش رسید؛ اما به‌نظر می‌رسد حالا یکی دیگر از شرکت‌های داخل کشور قصد همکاری با چری برای عرضه این خودرو را دارد. به‌تازگی برند لوکانو در اداره ثبت علائم تجاری ایران رویت شد که در ابتدا مالک آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما مشخص شد ماموت خودرو در اظهارنامه‌ای مورخ 29 شهریور 1402 این برند را به نام خود ثبت کرده است. سپس تصاویر تبلیغاتی لوکانو در صفحه اینستاگرام رسمی آن به‌چشم خورد که بازار را برای ورود محصول جدید زیرمجموعه چری با نام لوکانو 7 آماده می‌کند.

کراس اوور چینی چری جیکو J7 - لوکا 7

جیکو 7 در دسته کراس اوورهای جمع و جور یا کامپکت قرار می‌گیرد و در پیروی از ترند کنونی، ترکیبی از سبک طراحی قدیمی و امروزی شاسی بلندها را در خود دارد که اصطلاحاً به آن طراحی رترو می‌گویند. از نمونه‌های خارجی با این سبک طراحی می‌توان فورد برانکو، جیپ رانگلر، لندرور دیفندر و لکسوس GX جدید را نام برد. البته نسخه‌ای از این کراس اوور چری که مهمان بازار کشورمان می‌شود، همان نسخه اروپایی با جلوپنجره متفاوت از نسخه چینی است.

کراس اوور چینی چری جیکو J7 - لوکا 7

این خودرو همواره به‌عنوان یک شاسی بلند آفرودی سبک معرفی شده است که از سیستم دو دیفرانسیل هم بهره می‌برد. زیر کاپوت جیکو 7 یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ قرار دارد که می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرو محرکه این موتور به‌واسطه یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. علاوه بر این، چری یک نسخه پلاگین هیبرید (PHEV) از آن معرفی کرده است که برای تامین قوای محرکه خود یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و 2 موتور الکتریکی را به‌کار می‌گیرد.

جیکو J7، اولین محصول برند لوکانو، لیست بلند و بالایی از امکانات ایمنی و رفاهی دارد؛ هرچند مشخص نیست که دقیقاً با چه امکاناتی به بازار ایران راه پیدا می‌کند. کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری خودکار، کنترل خودرو در سراشیبی، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، رادار تصادف از جلو و عقب و 6 ایربگ برخی از امکانات ایمنی و کمک‌راننده این شاسی بلند چینی هستند. این خودرو همچنین از امکانات رفاهی متعددی نظیر دو نمایشگر 12.3 اینچی (مجموعاً 24.6 اینچ)، تریم چرمی کابین و تنظیم برقی به‌همراه گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو برخوردار است.