قطع اینترنت انصارالله

تهدید انصارالله یمن به قطع خطوط اینترنت؛ دنیا را فیلتر می‌کنیم!

گروه انصارالله یمن تهدید کرد در صورت پایان نیافتن جنگ اسرائیل علیه غزه، خطوط اینترنت جهانی را قطع خواهد کرد؛ آیا انصارالله توانایی این کار را دارد؟

به گزارش برخی منابع، گروه انصارالله یمن که در حمایت از غزه و فلسطینی‌ها وارد جنگ با اسرائیل شده، حالا تهدید جدید و البته عجیبی را علیه جهانیان مطرح کرده است. انصارالله امروز کشورهای غربی را تهدید کرد که در صورت پایان نیافتن حملات اسرائیل به غزه، کابل های اینترنت جهانی را که از زیر دریای سرخ در باب‌المندب عبور می‌کنند، قطع خواهد کرد و مانع از دسترسی جهانیان به اینترنت می‌شود.

قطع اینترنت انصارالله

این تهدید جنبش انصارالله با واکنش‌های زیادی در سراسر جهان روبه‌رو شده و سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است. مشخص نیست یمنی‌ها توانایی انجام این کار را دارند یا خیر، اما در صورت عملی کردن تهدید خود، اتصال اینترنت شرق و غرب جهان قطع خواهد شد.

پیش از این نیز انصارالله در حمایت از مردم فلسطین و برای مقابله با اسرائیلی‌ها، از تردد کشتی‌های اسرائیلی در تنگه باب‌المندب جلوگیری کرده بودند. باب‌المندب یک آبراه حیاتی است که تسلط یمن بر آن موجب به خطر افتادن امنیت اقتصادی اسرائیلی و حامیان آنها خواهد شد. همچنین انصارالله به کشتی‌های اسرائیل یا حامیان آنها در حین عبور از این تنگه با پهپادهای خود حمله کرد. این اتفاقات باعث شد آمریکایی‌ها برای حفظ امنیت کشتی‌رانی در تنگه باب‌المندب، به‌دنبال تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی باشد، اما در انجام این کار موفق نشدند.

قطع اینترنت انصارالله

حالا یمنی‌ها با تهدید قطع کردن اینترنت جهانی، باز هم توجه‌ها را به خود جلب کردند. حتی برخی منابع یمنی امروز هشدار دادند که اگر جنگ اسرائیل علیه غزه متوقف نشد، باید برای یک عصر حجر واقعی آماده شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*