فناوری MEC همراه اول

همراه اول یوزکیس سلامت بر بستر 5G را با استفاده از فناوری MEC به تلکام 1402 آورد

یوزکیس سلامت بر بستر 5G همراه اول با استفاده از فناوری MEC در نمایشگاه تلکام 1402 ارائه شد. در ادامه با جزئیات این فناوری بیشتر آشنا می‌شویم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال موسوم به تلکام 2023 در حال برگزاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران است و همراه اول نیز با سبد متنوعی از محصولات خود برای معرفی به بازدیدکنندگان به این رویداد آمده است. اپراتور اول ارتباطی کشور در این نمایشگاه، تجربه استفاده و به‌کارگیری پلتفرم بومی MEC را در قالب یک یوزکیس منحصربه‌فرد در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. در صورتی که ابزارهای مورد نیاز این پلتفرم، تجاری‌سازی شوند، امکان پیش‌بینی بروز حملات صرع را از طریق ارسال نوتیفیکیشن و پیامک به مراکز اورژانس برای کاربران تلفن همراه فراهم می‌کند.

فناوری MEC همراه اول چگونه عمل می‌کند؟

این پلتفرم که بر بستر فناوری 5G طراحی شده با اتصال به خودروی هوشمندی که بیمار در معرض حمله در آن رانندگی می‌کند، قادر است سرعت خودرو را کاهش داده و آن را کنترل کند تا به این ترتیب از رخ دادن حوادث ناگوار جلوگیری به‌عمل بیاورد. این یوزکیس توسط بخش فنی همراه اول و با تمرکز بر مقوله هوش مصنوعی در نمایشگاه تلکام 2023 ارائه شده است.

اجرای این یوزکیس به این صورت عمل می‌کند که یک حسگر مغزی روی سر افراد قرار می‌گیرد و سیگنال‌های مغزی را آنالیز و بررسی کرده و هشدارهای لازم را در سه تا چهار ثانیه پیش از وقوع حمله صرعی، ارسال می‌کند. این یوزکیس با قابلیت تحرک‌پذیری و ظرفیت گسترده شبکه ارتباطی همراه اول باعث می‌شود تا افراد مبتلا به بیماری صرع در زمان رانندگی، پیش از وقوع حمله متوجه شوند و کنترل خودرو خود را به سیستم خودران واگذار کنند.

پروژه MEC در واقع عنوان اختصاری Mobile Edge Computing و راه‌حلی برای پردازش روی لبه شبکه محسوب می‌شود. همراه اول در حال بهره‌برداری به‌صورت تجاری از پلتفرم MEC است و چندین یوزکیس حساس به مقوله «تاخیر کم» را روی این بستر در دست اجرا دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*