همکاری ژاپن و آمریکا برای سفر به ماه

همکاری ژاپن و آمریکا برای سفر به ماه تا سال آینده

سازمان‌های فضایی ژاپن و آمریکا با همکاری یکدیگر به‌دنبال محقق کردن سفر به ماه تا سال آینده هستند. این سفر با فضاپیمای اوریون ناسا انجام می‌شود.

گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ایالات متحده و ناسا در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا یک فضانورد ژاپنی جزوی از مأموریت تاریخی آرتمیس باشد. در صورت همراهی فضانورد ژاپنی در این مأموریت کاوشی که به رهبری آمریکا انجام می‌شود، گام بسیار بزرگی در مسیر توسعه و تلاش‌هایی برای اکتشافات فضایی کشور ژاپن برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه عظیم ناسا برای زندگی در فضا: ماه را آب می‌کنیم، مریخ را می‌سازیم

یک فضانورد ژاپنی در مأموریت سفر به ماه ناسا

منابع مطلع به روزنامه ژاپن تایمز گفته‌اند که این دو کشور در حال نهایی کردن همکاری خود هستند و احتمالا فضانوردان ژاپنی در مأموریت دوم آرتمیس برای سفر به ماه، ناسا را همراهی خواهند کرد. ناسا به‌دنبال فرستادن فضانوردان خود روی کره ماه تا سال ۲۰۲۵ است.

اولین بار نیست که می‌شنویم ناسا می‌خواهد فضانوردان دیگر کشورها را با خودش به کاوش در کیهان ببرد. زیرا هفته گذشته کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد که غربی‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۲۹ یک فضانورد بین‌المللی را در یکی از مأموریت‌های آرتمیس با خود روی سطح ماه ببرند. احتمالا منظور کاملا هریس هم از این فضانورد، یک محقق ژاپنی بوده است.

همکاری ژاپن و آمریکا برای سفر به ماه

با توجه به همکاری‌های نزدیکی که در گذشته بین سازمان فضایی ژاپن (JAXA) و ناسا انجام شده، حضور مشترک روی کره ماه کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. در همین راستا فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن هم با روی خوش از مذاکرات خود با طرف آمریکایی صحبت کرده است. ژاپن همچنین در دیگر پروژه‌های ناسا از جمله ایستگاه فضایی Lunar Gateway که برای قرارگیری در مدار ماه برنامه‌ریزی شده هم شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا با این فضاپیما دوباره به ماه می‌رود

شاید در سال آینده میلادی اطلاعات بیشتری از این همکاری منتشر شود. همکاری مشترکی که به ژاپنی‌ها اجازه می‌دهد برای اولین بار روی کره ماه قدم بگذارند.

در مأموریت بعدی آرتمیس به‌نام «آرتمیس ۲»، چهار فضانورد از ایالات متحده و آمریکا و با فضاپیمای اوریون به ماه سفر خواهند کرد. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی این پرتاب برای اواخر سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است. ناسا همچنین امیدوار است که تا ۴ سال آینده، شرایط برای سفرهای سالانه به ماه را هم فراهم کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*