راهپیمایی‌های فضایی‌

ترسناک‌ترین و زیباترین تصاویر از راهپیمایی های فضایی

این عکس‌های گلچین شده، شما را به فضا می‌برند و شجاعت، مهارت و هنر فضانوردان را هنگام انجام راهپیمایی های فضایی به‌تصویر می‌کشند.

فضانوردان یکی از مهیج‌ترین و خطرناک‌ترین شغل‌ها را دارند. در این گالری تماشایی، فضانوردان بین‌المللی را در حال اجرای راهپیمایی فضایی برای مقاصد تحقیقاتی یا تعمیرات مشاهده می‌کنید؛ آن هم با پس‌زمینه زیبایی از سیاره  آبی ما!

دیدنی‌ترین تصاویر از راهپیمایی های فضایی

1- مقدمه چینی برای اکتشاف

راهپیمایی های فضایی

این عکس خوش رنگ و لعاب، یکی از راهپیمایی‌های فضایی در سال 2001 را نشان می‌دهد که توسط فضانورد «اندرو توماس» در بخش باربند شاتل فضایی دیسکاوری انجام شد.

2- شناور در همراهی هابل

راهپیمایی های فضایی

اینجا فضانورد «جان گرانسفلد» در حالی کنار هابل شناور شده که این تلسکوپ به باربند شاتل فضایی کلمبیا متصل است.

3- دورکاری!

راهپیمایی های فضایی

این عکس از نمایی دور، فضانورد ناسا «استفن بوئن» و فضانورد اماراتی «سلطان النیادی» را در حال انجام یک راهپیمایی مشترک به‌تصویر می‌کشد (آوریل 2023).

4- زمین تابان

راهپیمایی های فضایی

آوریل 2023، هنگامی که «استفن بوئن» در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، هشتمین راهپیمایی فضایی خود را تجربه می‌کرد، این عکس از او و سیاره خوش‌رنگ زمین ثبت شد.

5- کار روی هابل

راهپیمایی های فضایی

کار روی تلسکوپ فضایی هابل، اولین راهپیمایی فضایی «جان گرانسفلد» و «ریچارد لینه‌هان» را در مارس سال 2002 رقم زد.

6- برای نخستین بار!

راهپیمایی های فضایی

در ژانویه 2023، خانم «نیکول مان» مهندس پرواز ماموریت Expedition 68 اولین راهپیمایی فضایی خود را تجربه کرد تا یک کیت تنظیم را روی تراس سمت راست ایستگاه فضایی بین المللی نصب کند.

7- کار در حالت سر و ته!

راهپیمایی های فضایی

در این تصویر، «استفن بوئن» و «سلطلان النیادی» را می‌بینید که در میانه یک راهپیمایی فضایی هستند (آوریل 2023).

8- زیبایی محض

راهپیمایی های فضایی

این عکس «جاش کاسادا» مهندس پرواز ماموریت Expedition 68 را در حال کار روی ایستگاه فضایی بین المللی نشان می‌دهد. زیبایی پس‌زمینه تصویر، مجذوب‌کننده است.

9- خسته نباشی!

راهپیمایی‌های فضایی

خوشحالی «رابرت کربیم» فضانورد ماموریت STS-98 که راهپیمایی فضایی خود را زودتر از زمان‌بندی تعیین شده به‌پایان رساند، در این عکس کاملا پیداست (فوریه 2001).

10- سپرها بالا!

راهپیمایی‌های فضایی‌

دمیتری پتلین و سرگی پروکوپیِف، اعضای ماموریت Expedition 69 در تابستان سال 2023، سپرهای محافظ ایستگاه فضایی بین المللی را نصب کردند. این عکس، لحظه‌ای از آن راهپیمایی فضایی را نشان می‌دهد.

11- کار گروهی در فضا

راهپیمایی‌های فضایی‌

کریس کسیدی و تام مارشبرن، مهندسان پرواز ماموریت Expedition 35 در حال بررسی و تعویض جعبه کنترل یک پمپ در ایستگاه فضایی بین المللی هستند. این راهپیمایی فضایی در بهار سال 2013 صورت گرفت.

12- بمان به یادگار!

راهپیمایی‌های فضایی‌

کریس کسیدی، مهندس پرواز ماموریت Expedition 35 پس از پایان راهپیمایی‌ فضایی ذکر شده، این سلفی را از خود به‌یادگار گذاشت.

13- ساخت و ساز در ایستگاه فضایی بین‌المللی

راهپیمایی‌های فضایی‌

اینجا «جری راس» و «جیمز نیومن» را می‌بینید که در حال انجام نخستین ماموریت سرهم‌بندی ایستگاه فضایی بین المللی هستند. این عکس متعلق به دسامبر سال 1998 است.

14- سلفی فضایی

راهپیمایی‌های فضایی‌

در جریان راهپیمایی فضایی ژوئن 2023 «وودی هوبرگ» فضانورد ناسا و یکی از مهندسان پرواز ماموریت Expedition 68، این سلفی فضایی را از خود گرفت.

15- کمک‌رسانی به هابل

راهپیمایی‌های فضایی‌

این تصویر که از سال 1997 به‌جای مانده، فضانورد «استیون ال اسمیث» را نشان می‌دهد که از باربند شاتل فضایی دیسکاوری، در حال کار روی تلسکوپ فضایی هابل است. در پس‌زمینه هم بخشی از کره زمین که استرالیا نام دارد، دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*