توقف پشتیبانی استیم روی ویندوز ۷ و ۸

سرویس بازی استیم دیگر روی ویندوز ۷ و ۸ اجرا نمی‌شود

ولو اعلام کرده که از یکم ژانویه سرویس بازی استیم (Steam) دیگر روی سیستم عامل‌های قدیمی ویندوز ۷ و ۸ مایکروسافت اجرا و پشتیبانی نخواهد شد.

طیف وسیعی از کاربران کامپیوترهای ویندوزی به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ مهاجرت کرده‌اند. بررسی‌های StatCounter نشان می‌دهد نزدیک ۹۵ درصد کاربران دسکتاپی ویندوز یکی از این دو سیستم عامل را برای استفاده انتخاب کرده‌اند. اما هستند هنوز هم کاربرانی که ترجیح می‌دهند از سیستم عامل‌های قدیمی مایکروسافت مثل ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ۸.۱ روی کامپیوتر خود استفاده کنند. خبر بدی برای شما داریم اگر از گیمرهای استیم هستید و از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنید؛ از یکمین روز سال ۲۰۲۴، سرویس بازی استیم دیگر از ویندوز ۷ و ۸ پشتیبانی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱، کدامیک عملکرد بهتری در اجرای بازی دارد؟

کمپانی ولو (Valve) به‌عنوان توسعه‌دهنده Steam در صفحه پشتیبانی این سرویس توضیح داده که «نصب‌کننده‌های Steam Client روی این سیستم عامل‌ها دیگر هیچکونه بروزرسانی از جمله آپدیت‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد». بنابراین اگر از یکی از این سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنید، نمی‌توانید از خدمات پشتیبانی استیم بهره‌مند شوید و احتمال به‌خطر افتادن امنیت اکانت شما و یا مواجه شدن با باگ‌ها بسیار است.

توقف پشتیبانی استیم روی ویندوز ۷ و ۸

ولو همچنین می‌گوید:

به‌منظور اطمینان از عملکرد استیم و بازی‌ها یا دیگر محصولات خریداری شده از طریق استیم، کاربران باید سیستم خود را به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ارتقا دهند. ما تضمین می‌کنیم که کلاینت Steam و بازی‌های روی سیستم عامل‌های قدیمی تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ بروزرسانی‌ها را دریافت کنند، اما از آن تاریخ به‌بعد دیگر هیچ تضمینی برای عملکرد صحیح آن‌ها وجود ندارد.

ولو می‌گوید این تغییر به‌خاطر دسترسی به امکاناتی است که در مرورگر کروم متصل به سرویس Steam تعبیه شده‌اند و نسخه‌های قدیمی ویندوز از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. بّ‌همین خاطر هم ضروری است که کلاینت این سرویس را به ویندوز ۱۰ به بعد ارتقا دهید تا بتوانید از امکانات این سرویس بازی ابری استفاده کنید.

شایان ذکر است که مایکروسافت هم پشتیبانی فنی و انتشار بروزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز ۷ و ۸ را متوقف کرده است. این می‌تواند احتمال آلوده شدن کامپیوتر شما به بدافزارها را افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما سیستم خود را به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ارتقا دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*