رفع انحصار اپ استور در ژاپن

ژاپن اپل را مجبور به رفع انحصار اپ استور برای دانلود اپلیکیشن‌های iOS می‌کند

به‌دنبال رفع انحصار اپ استور اپل برای دانلود اپلیکیشن‌های iOS، دولت ژاپن هم مثل اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ قوانین جدیدی را وضع می‌کند.

با توجه به تصویب قانون ضد انحصار بازارهای دیجیتال توسط اتحادیه اروپا، اپل فقط تا مارس ۲۰۲۴ (بهار ۱۴۰۳) فرصت دارد تا کاربران اروپایی را مجبور به نصب و دانلود اپلیکیشن‌های iOS تنها از طریق اپ استور کند. گرچه اپل هنوز در مورد این موضوع حرفی نزده، اما رگولاتورهای سراسر جهان در حال بررسی هستند تا قانون مشابهی با اتحادیه اروپا را تصویب کنند. یکی از آن‌ها کشور ژاپن است.

ژاپن اولین کشور غیر اروپایی که انحصار اپ استور اپل را می‌شکند

به‌گزارش رسانه ژاپنی Nikkei Asia، رگولاتور ژاپنی در حال آماده‌سازی قوانین ضد انحصاری است که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مثل اپل و گوگل را ملزم به اجازه فعالیت فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه و همینطور روش‌های پرداخت جایگزین می‌کند. به عبارت دیگر، ژاپن می‌خواهد اپل را مجبور به اجازه سایدلولینگ در سیستم عامل iOS کند.

بیشتر بخوانید:

رسمی: نصب برنامه های خارج از اپ استور برای آیفون به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

رفع انحصار اپ استور در ژاپن

بازدید مدیرعامل اپل از کارخانجات ژاپن

انتظار می‌رود این قانون که روی چهار حوزه «فروشگاه‌های اپلیکیشن و پرداخت – جستجو – مرورگرها – سیستم‌عامل‌ها» متمرکز است، در سال آینده به پارلمان ژاپن ارسال شود. در صورت تأیید این قانون، کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن می‌تواند شرکت‌های نقض کننده این قوانین جدید را جریمه کند. به‌نظر می‌رسد که جزئیات بیشتری از این قوانین در بهار پیش رو فاش شود.

در سال ۲۰۲۰، با توجه به شکایت‌های زیادی که در ارتباط با رویه ضد رقابتی گوگل، اپل، آمازون و فیسبوک وجود داشت، دولت ژاپن تحقیقاتش در مورد این شرکت‌ها را آغاز کرد. در آن سال بسیاری از توسعه‌دهندگان ژاپنی از مدل تجاری اپ استور اپل شاکی بودند. در سال ۲۰۲۳ تحقیقات رگولاتور ژاپنی به پایان رسید و نتیجه‌گیری کرد که مارکت اپلیکیشن‌های موبایل تحت انحصار اپل و گوگل است.

به‌گزارش مقامات محلی، این قوانین جدید به شرکت‌های ژاپنی اجازه می‌دهند در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس، فروشگاه‌های اپلیکیشن خودشان را داشته باشند. علاوه بر این، از سیستم‌های پرداختی متفاوتی نسبت به آنچه اپل ارائه می‌کند، استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*