افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت

وزیر ارتباطات با افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت مخالفت کرد

به‌دنبال انتشار نامه درخواست اپراتورها برای افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت، وزیر ارتباطات از بررسی این درخواست خبر داد و گفت قطعا با افزایش دو برابری قیمت‌ها مخالفیم.

چند روز پیش در اخبار خواندیم که اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، درخواست افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت را مطرح کردند. پس از انتشار این نامه، وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری از بررسی درخواست اپراتورها خبر دادند و به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت اینترنت به‌زودی اعمال خواهد شد. با این حال،‌ اکنون وزیر ارتباطات با افزایش صد درصدی یا دو برابری قیمت اینترنت مخالفت کرده است.

فعلا تصمیمی درباره افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت گرفته نشده است

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت اظهار کرد برای ما افزایش کیفیت مهم است، نه سود اپراتور. وی افزود تعرفه‌ها از سال 1396 دست‌نخورده باقی مانده، اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرایطی را برای افزایش تعرفه‌ها معین کرده است. وزیر ارتباطات تاکید کرد تاکنون هیچ تصمیم قطعی در این رابطه اتخاذ نشده، اما قطعا با افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت مخالف هستیم.

زارع پور در ادامه عنوان کرد به‌زودی بازنگری‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد و اپراتورها نیز موظف به ارائه بسته های اینترنتی متنوع‌تری خواهند بود. به‌گفته وزیر ارتباطات، ظرفیت پایین شبکه موجب کاهش سرعت شبانه اینترنت می‌شود و اپراتورها نیز می‌گویند به‌خاطر کاهش درآمدهایشان قادر به افزایش ظرفیت شبکه نیستند. به همین دلیل تلاش می‌کنیم در صورت افزایش قیمت اینترنت، از اپراتورها برای افزایش ظرفیت شبکه، تعهد بگیریم.

وی در رابطه با مشکلات سامانه رجیستری نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت این سامانه همچنان با دقت به کار خود ادامه می‌دهد. به‌گفته زارع پور، سامانه رجیستری کار مشترک وزارت ارتباطات، وزارت صمت و اپراتورها است. همچنین طبیعی است که این سامانه باید به‌طور مداوم به‌روز شود؛ چرا که فناوری‌ها و گوشی‌های جدیدی به بازار وارد می‌شوند. وزیر ارتباطات درباره اختلال اخیر اینترنت در تهران نیز بیان کرد این اختلال به‌دلیل ایجاد مشکل در مرکز مخابرات استقلال به‌وجود آمد و مشکل خاصی نبود و مخابرات هم با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*