شاسی بلند جدید هواوی آیتو M9

آیتو M9، شاسی بلند جدید هواوی با نمایشگر سه‌گانه و انبوهی از تکنولوژی‌ها معرفی شد

هواوی شاسی بلند برقی جدید خود با نام آیتو ام 9 را معرفی کرد. خودرو الکتریکی Aito M9 از سه نمایشگر، 4 تبلت و انواع امکانات پیشرفته برخوردار است.

برند «آیتو» (Aito)، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک هواوی و «سرس» (Seres)، تا به اینجا کراس اوور برقی Aito M5 و شاسی بلند Aito M7 را به بازار معرفی کرده است. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، هواوی و سرس حالا از شاسی بلند برقی M9 تحت این برند پرده برداشته‌اند که به پشتوانه هواوی، از انواع و اقسام تکنولوژی‌ها بهره می‌برد. در ادامه به مشخصات شاسی بلند جدید هواوی می‌پردازیم.

معرفی شاسی بلند برقی جدید هواوی با نام آیتو M9

طراحی آیتو ام 9

آیتو ام 9 یک شاسی بلند بزرگ 6 سرنشین است که 5230 میلی‌متر طول، 1999 میلی‌متر عرض و 1800 میلی‌متر ارتفاع دارد و دو محور آن در فاصله 3110 میلی‌متری نسبت به یکدیگر جا گرفته‌اند. در وب‌سایت رسمی آیتو آمده که بدنه این خودرو با فولاد دایکست شده فوق‌العاده مقاوم ساخته شده. در همان حال، برخی گزارش‌ها حکایت از این دارند که در بدنه آن 80 درصد آلیاژ آلومینیوم به کار رفته است. این خودرو همچنین دارای ضریب درگ 0.264 است که برای شاسی بلندی با این ابعاد جالب توجه به نظر می‌آید.

نمای کناری شاسی بلند جدید هواوی آیتو M9

شاسی بلند جدید هواوی طراحی به‌روز و جذابی دارد که شامل المان‌هایی مثل چراغ‌های جلو متصل شده به وسیله یک نوار و چراغ‌های عقب سرتاسری می‌شود. در قسمت‌های مختلف نمای بیرونی این خودرو هم تریم کرومی دیده می‌شود که از جمله این قسمت‌ها می‌توان به دور شیشه‌ها و قسمت رکاب اشاره کرد. سقف حالت شناور دارد و دستگیره‌ها در پیروی از خودروهای به‌روز برقی به‌صورت مخفی یا بیرون‌پر هستند. چراغ‌های M9 که از نوع ال‌ای‌دی ماتریسی‌اند، توانایی شناسایی عابران پیاده و بقیه خودروها را دارند و پروژکتور این اس یو وی هم می‌تواند هر سطح صافی را به یک نمایشگر 100 اینچی تبدیل کند!

کابین شاسی بلند الکتریکی Aito M9

کابین شاسی بلند جدید هواوی آیتو M9

در کابین آیتو M9 یک صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، یک نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر 16 اینچی برای شاگرد به چشم می‌خورد؛ ترکیبی که ما را به یاد هایپراسکرین، نمایشگر سه‌گانه محصولات جدید مرسدس بنز می‌اندازد. یک نمایشگر هدآپ 75 اینچی هم در دسترس قرار دارد و برای هر 4 صندلی ردیف عقب یک تبلت در نظر گرفته شده است. علاوه بر همه این‌ها، یک پروژکتور لیزری به‌همراه نمایشگر جمع‌شدنی 32 اینچی امکان تماشای محتوای ویدیویی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. همان‌طور که انتظار می‌رود، این نمایشگرها بر پایه سیستم عامل HarmonyOS 4 کار می‌کنند.

امکان چینش صندلی‌های مختلف بسته به نیاز سرنشینان وجود دارد و همه صندلی‌ها به‌صورت برقی تنظیم می‌شود. اکثر آن‌ها هم به تنظیم 14 جهته، گرمایش و تهویه مجهزند.

مشخصات فنی M9، شاسی بلند جدید هواوی

شاسی بلند جدید هواوی آیتو M9

هواوی شاسی بلند جدید خود را در دو نسخه الکتریکی و هیبرید عرضه می‌کند. نسخه الکتریکی با استفاده از 2 موتور می‌تواند 523 اسب بخار قدرت تولید کند و با اتکا به باتری 97.7 کیلووات ساعتی ساخت CATL، شعاع حرکتی آن به 630 کیلومتر می‌رسد. نسخه هیبرید یا به‌طور دقیق‌تر EREV مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به‌عنوان ژنراتور و 2 موتور الکتریکی است که روی هم رفته توانایی تولید قدرت 490 اسب بخار را دارند. انرژی این نسخه را یک باتری 42 یا 52 کیلووات ساعتی CATL تامین می‌کند و شعاع حرکتی آن با باتری و باک بنزین پُر، بین 1362 تا 1402 کیلومتر خواهد بود. در ضمن، شاسی بلند آیتو M9 هواوی با مجموعه Huawei ADS 2.0 و 27 سنسور، از لحاظ ایمنی و امکانات کمک‌راننده هم در سطح بالایی قرار دارد.

قیمت و تاریخ عرضه آیتو M9 هواوی

خودرو AITO M9

آیتو ام 9 در حال حاضر با قیمت بین حدود 66 هزار دلار تا 80 هزار دلار در چین به فروش گذاشته شده است و اوایل سال 2024 اولین دستگاه‌های آن به خریداران تحویل داده می‌شود. نهایتاً باید ذکر کرد که هواوی پیشرانه، سیستم اطلاعات و سرگرمی و سنسورهای این خودرو برقی را تامین کرده، در حالی که سرس تولید آن را بر عهده گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*