اینترنت ایران گران شد

اینترنت ایران رسما 30 درصد گران شد

اینترنت ایران ۳۰ درصد گران شد. رگولاتوری با در نظر گرفتن تعهداتی برای اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت، با اصلاح تعرفه‌ها موافقت کرد.

ماجرای گران شدن یک کالا یا خدمت در کشورمان این‌گونه است که ابتدا خبر گرانی منتشر و سپس تکذیب می‌شود و در نهایت پس از فروکش کردن شکایت‌ها و ابراز نگرانی‌های مردم، تأیید می‌گردد. سرانجام پس از کشمکش‌های بسیار بین اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت در ایران 30 درصد گران شد.

اینترنت ایران رسما گران شد!

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روز گذشته مدیران عامل اپراتورهای ارتباطی در سازمان رگولاتوری حاضر شده و کیفیت اینترنت را در قبال افزایش تعرفه‌ها تضمین کردند. به‌عبارت دیگر همان‌طور که عیسی زارع پور تأکید کرده، افزایش تعرفه‌ها و اصلاح آن منوط به افزایش کیفیت شده است.

اینترنت ایران گران شد

در جلسه مهمی که دیروز برگزار شد، رگولاتوری تعهداتی برای اپراتورها تعیین کرد تا به این ترتیب افزایش قیمت‌ها را منوط به اجرای یک‌سری اقدامات کند. مدیران عامل اپراتورها با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شرط و شروط این سازمان را پذیرفتند که برخی از آنها به شرح ذیل است:

  • افزایش سایت‌های نسل پنجم به 10 درصد تا پایان سال آتی
  • افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به 96 درصد تا پایان سال آتی
  • افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت طی 6 ماه آینده

افزایش قیمت ۳ برابری بوده است، نه ۳۰ درصدی!

اما در حالی که مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی صادر شده، شاهد افزایش ۳ برابری قیمت هستیم. به‌طور مثال ایرانسل بسته‌های خودش را به‌گونه‌ای ارائه کرده که هر گیگابایت، ۶۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود. این در حالیست که پیش از این قیمت هر گیگابایت اینترنت ۲۰۰۰ تومان محاسبه می‌شد. اگر قرار بر افزایش ۳۰ درصدی بود، اکنون باید قیمت هر گیگ ۲۶۰۰ تومان می‌بود، نه ۶۰۰۰ تومان!

نکته مهم این‌که رگولاتوری تعهدات تعیین شده برای اپراتورها را به پروانه فعالیت این واحدها ضمیمه خواهد کرد تا در صورت عدم اجرای تعهدات در موعد مقرر، جریمه تأخیر برای آنها در نظر بگیرد. نظر شما درباره افزایش 30 درصدی قیمت اینترنت چیست؟