همکاری طراح سابق اپل و OpenAI برای خلق یک دستگاه هوشمند

طراح سابق اپل و OpenAI، دستگاه بهتری از گوشی‌های هوشمند می‌سازند

جانی آیو، طراح سابق اپل با همکاری شرکت OpenAI که خالق ربات چت ChatGPT است، می‌خواهند دستگاه هوشمند بهتری از گوشی‌های هوشمند بسازند.

بر اساس شایعات، سم آلتمن مدیرعامل OpenAI و جانی آیو، طراح افسانه‌ای سابق کمپانی اپل با همکاری یکدیگر به‌‌دنبال خلق یک دستگاه نوآورانه هستند. این همکاری کاملا در خفا در حال انجام است و هیجان‌زده هستیم بدانیم که حاصل آن چه خواهد بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، طراح افسانه‌ای آیفون و مدیرعامل اوپن ای‌آی اکنون از یکی از مدیران اپل به‌نام “Tang Tan” که رهبری تیم طراحی آیفون و اپل واچ را بر عهده داشته برای ساخت یک دستگاه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی کمک گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کمپانی OpenAI برنامه‌های ترسناکی برای هوش مصنوعی دارد

جانی آیو اکنون صاحب یک شرکت طراحی پیشرفته است

جانی آیو پس از اینکه سال ۲۰۱۹ از اپل جدا شد، یک شرکت طراحی مستقل به‌نام “LoveFrom” را راه‌اندازی کرد. حالا ظاهرا آن‌ها روی نخستین پروژه بزرگ خود مشغول کار هستند. پروژه‌ای که سخت افزارش را طراحی و تولید خواهند کرد و توسعه نرم افزار آن هم بر عهده OpenAI است. تانگ تن، آخرین عضو تیم طراحی اپ است که با ترک کوپرتینو به شرکت LoveFrom می‌پیوندد. به‌تازگی شوتا آئویاگی هم اپل را ترک کرده و به شرکت جانی آیو، رئیس سابق خودش در اپل پیوسته است.

همکاری طراح سابق اپل و OpenAI برای خلق یک دستگاه هوشمند

جانی آیو در راست و سم آلتمن در چپ

گرچه جزئیات زیادی از این همکاری در دست نیست، اما همین که یکی دیگر از طراحان آیفون به جمع همکاران سابق پیوسته و قصد دارد با سم آلتمن که غول هوش مصنوعی جهان را ساخت بپیوندد، جذاب به‌نظر می‌رسد. ظاهرا بلومبرگ حتی متوجه شده که برخی از ایده‌های اولیه گجت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این شرکت، وسایلی مختص خانه‌ها هستند.

همکاری طراح سابق اپل و OpenAI برای خلق یک دستگاه هوشمند

چندی پیش خبرنگاران متوجه بحث و تبادل نظر سم آلتمن و جانی آیو در مورد یک دستگاه هوش مصنوعی نامشخص شده بودند که حتی ماسایوشی سون، مدیرعامل شرکت سافت بانک هم به این جمع پیوسته بود. اما مدیرعامل OpenAI به وال استریت ژورنال گفته که او هیچ علاقه‌ای برای ساخت دستگاهی ندارد که بتواند با آیفون محبوب رقابت کند. این یعنی احتمالا محصولی که آن‌ها خواهند ساخت، چیزی بهتر از یک گوشی هوشمند است.

آلتمن به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ گرایش دارد

آلتمن همچنین سرمایه‌گذاری وسیعی را روی شرکت استارتاپی Humane انجام داده که از یک دیوایس بدون نمایشگر با یک دستیار صوتی و یک پروژکتور لیزری قدرت گرفته از مدل زبانی هوش مصنوعی GPT-4 شرکت OpenAI رونمایی کرده است. این نشان دهنده علاقه وافر مدیرعامل اوپن ای آی به توسعه فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه‌های هوشمند مختلف است.

دستگاه Humane AI pin

دستگاه Humane AI pin

محصولی که Humane تولید کرده، AI pin نام دارد و قیمتش هم ۶۹۹ دلار است. واضح است که هدف آن محدود کردن استفاده کاربران از نمایشگر گوشی‌های هوشمند و جایگزین کردن یک دیوایس بدون نمایشگر با آن است. با این حال AI pin در بسیاری از موارد پاسخ‌های اشتباهی و غلط داده که همین موضوع باعث شده آلتمن از آن ناامید شود و بخواهد از طراح سابق اپل، جانی آیو کمک بگیرد.

در حال حاضر نه اوپن ای آی و نه جانی آیو هیچ یک نسبت به این خبر واکنشی را نشان نداده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*