اتصال ماهواره ای گلکسی S24

اتصال ماهواره ای دوطرفه در گلکسی S24 احتمالا کنسل می‌شود

به نظر می‌رسد امسال هم مثل سال گذشته سری گوشی های پرچمدار گلکسی S24 سامسونگ فاقد قابلیت اتصال ماهواره ای دوطرفه رونمایی خواهند شد!

سال گذشته شایعات فراوانی پیرامون حضور قابلیت اتصال ماهواره ای دوطرفه در سری گوشی های گلکسی S23 به گوش می‌رسید. اما این قابلیت راهی به پرچمداران سال 2023 سامسونگ پیدا نکرد و رییس بخش گوشی‌های موبایل سامسونگ به بلوغ نرسیدن فناوری اتصال ماهواره ای دوطرفه را دلیل این اتفاق توصیف کرده بود.

به دنبال این مساله و فراگیرتر شدن ارتباطات ماهواره‌ای، بسیاری معتقد بودند که سری گلکسی S24 حتما به قابلیت اتصال ماهواره ای دوطرفه مجهز خواهند بود. در این خصوص حتی اسکرین شات‌هایی نیز از رابط کاربری One UI 6.1 منتشر شده بود که از تجهیز پرچمداران سامسونگ به این قابلیت حکایت می‌کرد. با این حال به نظر می‌رسد یک بار دیگر هم شاهد عدم حضور ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ خواهیم بود.

آیا سری گوشی های گلکسی S24 به اتصال ماهواره ای دوطرفه مجهز خواهند بود؟

ارتباط با ماهواره

گزارش‌های رسیده از ETNews حاکی از این است که سامسونگ در فاصله دو هفته باقی مانده به رونمایی از سری گوشی های گلکسی اس 24 خود در حال تست کردن آن‌ها با سه شبکه مخابراتی کره جنوبی، یعنی KT و LG Uplus و SK Telecom است. این تست‌ها با هدف آزمایش قابلیت‌های اتصالاتی این گوشی‌ها بر بستر اپراتورهای یاد شده انجام می‌شوند. سامسونگ گوشی‌های خود را به فرم یک جعبه مکعبی شکل برای اپراتورها ارسال کرده تا ظاهر پرچمداران پرسروصدایش را زودتر از موعد لو ندهد. بر اساس اطلاعات مخابره شده از مراکز تست این گوشی‌های سامسونگ، هیچ‌گونه اشاره‌ای به حضور اتصال ماهواره ای دوطرفه در سری گلکسی S24 نشده است. بر این اساس به نظر می‌رسد امسال هم پرچمداران کره‌ای به دلایل نامعلوم فاقد پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای روانه بازار خواهند شد.

این قابلیت قرار است همانند سایر گوشی‌های بازار در شرایط اضطراری و زمان‌هایی که امکان اتصال به شبکه‌های مخابراتی وجود ندارد، استفاده شود. این فناوری از ناحیه فرکانسی موسوم به L Band برای مخابره سیگنال استفاده می‌کند و پیام را برای واحدهای امدادی حاضر در نواحی اطراف می‌فرستد. این قابلیت برای نخستین بار سال گذشته توسط سری گوشی های آیفون 14 اپل معرفی شدند و اخیرا نیز توسط هواوی مورد استفاده قرار گرفتند. با این وجود هیچ‌یک از گوشی‌سازان اندرویدی تا کنون سراغ استفاده از این قابلیت نرفته‌اند. شاید به همین دلیل است که سامسونگ هم عجله چندانی برای بهره بردن از این قابلیت ندارد.

اتصال ماهواره ای گلکسی S24

البته در حال حاضر اپل از یک سیستم ارتباط ماهواره‌ای یک‌طرفه در آیفون استفاده می‌کند که تنها قادر است در شرایط اضطراری درخواست کمک را به امدادگران ارسال کند. با این وجود سامسونگ پیش‌تر ادعا کرده بود که مشغول کار روی سیستم ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه است که هم قابلیت ارسال سیگنال را داشته باشد و هم امکان دریافت پیام بدون اتصال به شبکه‌های مخابراتی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در گجت نیوز بخوانید:

۶ ویژگی که گلکسی اس ۲۴ اولترا برای شکست آیفون ۱۵ پرو مکس به آن‌ها نیاز دارد

در این زمینه یکی از افشاگران شناخته‌شده بازار گوشی‌های اندرویدی ادعا کرده که قابلیت اتصال ماهواره ای دوطرفه در گوشی های پرچمدار گلکسی S25 حضور خواهند داشت. این منبع ضمن اشاره به این که گلکسی اس 25 قرار است یک گوشی انقلابی باشد، خاطرنشان می‌کند که سامسونگ قابلیت اتصال ماهواره ای دوطرفه اختصاصی خود را توسعه داده و در چیپست اگزینوس 2400 تعبیه کرده است. با این وجود کاربران گوشی های گلکسی اس 24 امکان استفاده از آن را نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*