ویدیو تصادف تسلا سایبرتراک

اولین تصادف تسلا سایبرتراک نزدیک بود کار دست راننده‌اش بدهد + ویدیو

تصاویر و ویدیویی از اولین تصادف سایبرتراک تسلا منتشر شد. طی این تصادف سایبرتراک با یک تویوتا کرولا برخورد کرده که بیشترین آسیب را دیده است.

سایبرتراک که تسلا اخیراً بالاخره اولین دستگاه‌های آن را تحویل داد، بی‌شک جزو موضوعات پربحث صنعت خودرو طی سال 2023 بوده. سایبرتراک با طراحی منحصر به فرد خود از همان زمان رونمایی پرسروصدا شد و اخیراً که تسلا ضمن تحویل این پیکاپ تمام برقی مجدداً قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشت، باری دیگر توجهات را جلب خود کرد. همین‌طور خطر سایبرتراک برای عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه به دلیل شکل و جنس بدنه‌اش مورد توجه قرار گرفت و ویدیویی از عملکرد آفرود تسلا سایبرتراک عده‌ای را به آن بدبین‌نر کرد. حالا ویدیویی از اولین تصادف سایبرتراک تسلا هم به بیرون درز پیدا کرده است.

تصادف تسلا سایبرتراک با یک تویوتا کرولا

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که یک تسلا سایبرتراک روز 7 دی در یکی از بزرگراه‌های کالیفرنیا با یک تویوتا کرولا تصادف کرد. به نظر می‌رسد راننده کرولا کنترل خودرو را از دست داده و از جاده منحرف شده، ولی هنگام برگشت به جاده با سایبرتراک که از لاین دیگر عبور می‌کرد برخورد کرده است. به گزارش پلیس، در این تصادف راننده سایبرتراک صرفاً جراحتی جزئی را تجربه کرد که حتی نیازی به مراجعه به بیمارستان نداشت. راننده تویوتا کرولا هم خوشبختانه در مواجهه با این پیکاپ درشت‌هیکل صحیح و سالم باقی ماند.

ویدیو تصادف تسلا سایبرتراک

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که کرولا از پهلو به سایبرتراک برخورد کرده و در نتیجه همین، آثار خراش روی درب راننده این پیکاپ به چشم می‌خورد و همچنین فلاپ دور گلگیر از جای خود بیرون آمده است. ضربه وارد شده به این خودرو تسلا به قدری شدید بود که حتی باعث باز شدن ایربگ پرده‌ای آن شد. در این بین کرولا آسیب بیشتری دید؛ البته مشخص نیست که چقدر از این آسیب به‌خاطر خروج از جاده بوده و چقدر را سایبرتراک به این خودرو وارد کرده است. با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که بیشترین صدمه به درب راننده کرولا وارد شده و به نظر می‌آید سایبرتراک از پهلو به آن ضربه زده است.

تصادف تسلا سایبرتراک و تویوتا کرولا

در ویدیو مربوط به صحنه تصادف هم سایبرتراک تسلا در حالی که یک لاین را به‌صورت کامل اشغال کرده به چشم می‌خورد. دید کاملی نسبت به این پیکاپ فراهم نیست تا بتوان مجموع آسیب وارد شده به آن را ارزیابی کرد، ولی برآوردهایی که بر اساس کاتالوگ رسمی خود تسلا صورت گرفته، هزینه تعمیر این خودرو بیشتر از 3 هزار دلار است.

ویدیو تصادف تسلا سایبرتراک

ایلان ماسک مدتی قبل در ایکس/توییتر در پاسخ به انتقادها نسبت به ایمنی Cybertruck مدعی شد که محصول جدید تسلا ایمنی بیشتری نسبت به بقیه پیکاپ‌های هم‌رده خود دارد. به گفته او، این ایمنی فوق‌العاده بالا به مرکز ثقل خیلی پایین این پیکاپ الکتریکی بر می‌گردد که احتمال واژگونی آن در تصادفات را کاهش می‌دهد. در همین حال، منتقدان سایبرتراک با استناد به ویدیو تست تصادف آن اظهار داشتند که قسمت‌های ضربه‌گیر (Crumple Zone) کافی برای این خودرو در نظر گرفته نشده است. در چنین شرایطی باید منتظر تست ایمنی از موسسه‌های مستقل و معتبری مثل IIHS بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*