بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ که بیشترین ارزش خرید را دارند

در اینجا با معرفی بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ از برندهای سونی، سامسونگ، ال جی، هایسنس و غیره به شما در خرید یک تلویزیون جدید کمک می‌کنیم.

سال ۲۰۲۳ سال فوق‌العاده‌ای برای تلویزیون‌ها است و شاهد عرضه تلویزیون‌های جذابی با فناوری‌های QLED، OLED و همینطور QD-OLED به بازار بودیم که هر کدام حرف‌هایی برای گفتن دارند. اگر به‌دنبال خرید یک تلویزیون جدید برای اتاق نشیمن خود هستید و می‌خواهید از بین محصولاتی که امسال به بازار عرضه شده‌اند یکی را انتخاب کنید، جای درستی را انتخاب کردید.

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

ما در اینجا از صدها مدل تلویزیون عرضه شده به بازار در سال اخیر، بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ را از برندهای سونی، ال جی، سامسونگ، تی‌سی‌ال و هایسنس گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارید یکی را انتخاب کنید.

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

پادشاه تلویزیون‌های امسال، تلویزیون سونی A95L است که از فناوری نوآورانه و هیبریدی QD-OLED بهره می‌برد. به‌لطف این فناوری سطح روشنایی شگفت‌انگیز و تصاویر فوق‌العاده غنی را به‌نمایش می گذارد و کیفیت تصویر آن ایده‌آل است. سپس به تلویزیون G3 OLED ال جی و S95C QD-OLED سامسونگ می‌رسیم که اگر نگرانی بابت بودجه ندارید، می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. در ادامه بیشتر در مورد این محصولات و چند گزینه دیگر موجود در بازار صحبت خواهیم کرد.

۱. تلویزیون Sony A95L QD-OLED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Sony A95L

نقاط قوتنقاط ضعف
  • دقت رنگ و روشنایی عالی
  • کنتراست و درخشندگی مثال‌زدنی
  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • کیفیت تصویر عالی حالت تصویر
  • آپ‌اسکیلینگ خوب
  • در دسترس نبودن برخی از قابلیت‌ها هنگام عرضه

تلویزیون پرچمدار سال ۲۰۲۳ سونی از فناوری نمایشگر نوآورانه و پیشرفته QD-OLED استفاده می‌کند که به‌لطف آن کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارد. علاوه بر این اسپیکرهای آن کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند و در دیگر امکانات هم عالی عمل می‌کند.

QD-OLED در واقع ترکیبی از فناوری اولد و کوانتوم دات است. شما همان فناوری اولد را خواهید داشت که در آن هر پیکسل می‌تواند نور خودش را بدون نیاز به بک لایت تأمین کند. اما روی آن لایه‌ای از نقاط کوانتومی تشکیل شده که می‌توانند رنگ و سطوح روشنایی را فوق‌العاده کنند. این فناوری به ارائه طیف وسیع رنگی نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فناوری نمایشگر QD-OLED چیست و چرا دنیای تلویزیون‌ها را متحول می‌کند؟

سیستم صوتی تلویزیون‌ها معمولا نمی‌تواند ما را شگفت‌زده کند، اما این در مورد تلویزیون A95L سونی صدق نمی‌کند. اسپیکرهای آن با تریبل، میدرنج و بیس قدرتمند، حس فعال بودن یک ساندبار یا یک سیستم صوتی فراگیر جمع‌و‌جور را به شما القا می‌کند.

در مورد کیفیت تصویر هم این یک تلویزیون همه‌چیز تمام است، اما برجسته‌ترین ویژگی آن اصالت رنگ‌ها و سطح اشباع رنگ مناسب است. همچنین عملکرد این نمایشگر در نمایش محتوایی با کیفیت پایین‌تر و ارتقا کیفیت آن‌ها به 4K هم فوق‌العاده است. اگر هم برای کنسول‌های بازی پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس/ اس به‌دنبال یک تلویزیون همه‌چیز تمام می‌گردید، Sony A95L ایده‌آل‌ترین گزینه ممکن است.

۲. تلویزیون LG G3 OLED Evo

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - LG G3 OLED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

نقاط قوتنقاط ضعف
  • روشنایی کلی عالی
  • کنتراست خیره‌کننده
  • تصاویر تمیز و واضح
  • عالی برای گیمرها
  • کیفیت صوتی ناامیدکننده
  • رابط کاربری خسته‌کننده

تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ و سونی سال گذشته نشان دادند که چقدر سطح عمق رنگ مشکی در پنل‌های OLED مهم است و نمی‌توان به‌راحتی از آن عبور کرد. در عین حال ترکیب آن با روشنایی بالا و رنگ‌های با اصالت در پنل‌های QLED می‌تواند تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را به‌وجود بیاورد.

اما ال جی هم بی‌کار ننشسته و حالا پنل‌های OLED خودش را ارتقا داده و تکنولوژی‌های MLA و Brightness Booster Max روی آن‌ها استفاده کرده تا روشنایی بهتر، زوایایی دید مناسب‌تر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی ارائه کنند. یکی از بهترین آن‌ها، تلویزیون G3 OLED Evo است که اگر شدت روشنایی برای شما اهمیت دارد، می‌تواند با اوج روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. در عین حال می‌توانید مشکی عمیق یک پنل OLED را هم تجربه کنید؛ بنابراین می‌توان فناوری OLED Evo ال جی را رقیب سرسختی برای QD-OLED سامسونگ و سونی دانست.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون های OLED ال جی در سال 2023، درخشان‌تر از همیشه خواهند بود

ال جی جی ۳ در ابعاد ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۳ اینچی و در قالب خانواده تلویزیون‌های Gallery ال جی راهی بازار می‌شود. این یعنی وقتی تلویزیون را به دیوار متصل می‌کنید، هیچ فاصله‌ای با دیوار باقی نمی‌ماند و مثل یک تابلو نقاشی روی دیوار خودنمایی می‌کند. چیزی که تلویزیون S95C سامسونگ به‌عنوان جدی‌ترین رقیب ال جی جی ۳ فاقد آن است.

از پورت‌های ورودی آن باید به چهار پورت HDMI 2.1، یک پورت eARC، وای فای 6E، اترنت و بلوتوث ۵ اشاره کرد. این تلویزیون از دالبی اتموس، دالبی ویژن و استانداردهای HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند. همچنین نرخ رفرش صفحه آن ۱۲۰ هرتزی است و فناوری‌های جذاب VRR، Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium را هم در اختیار گیمرها می‌گذارد تا بازی‌ها را به‌روان‌ترین شکل ممکن تجربه کنند.

۳. تلویزیون Samsung S95C QD-OLED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Samsung S95C

نقاط قوتنقاط ضعف
  • رنگ‌های فوق‌العاده روشن
  • سطوح سیاه عالی
  • کیفیت تصویر کلی بکر
  • آپ‌اسکیلینگ خوب
  • عالی برای گیمینگ
  • صدای متوسط
  • فاقد Dolby Vision

سامسونگ سال ۲۰۲۳ تمرکز اصلی خودش را روی تلویزیون پرچمدار کوانتوم دات اولد خودش، S95C گذاشته بود که در واقع نسل جدید مدل S95B سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این تلویزیون به‌عنوان جدی‌ترین رقیب LG G3 شناخته می‌شود و هر دو عملکرد مناسبی دارند.

سامسونگ S95C کمی روشن‌تر، زیباتر و پرامکانات‌تر از نسل قبلی خودش شده است. در واقع می‌توان این را بهترین تلویزیونی دانست که سامسونگ تا کنون معرفی کرده است. گرچه در نصب روی دیوار به خوبی نماینده ال جی نیست، اما پایه‌های تمام فلزی و مستحکم آن فضای کافی برای قرارگیری یک ساندبار را فراهم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم این تلویزیون، باکس One Connect است. این دستگاه که همراه با تلویزیون ارائه می‌شود، در واقع یک هاب برای تمام پورت‌های مورد نیاز شما است که باید همه آن‌ها از جمله آنتن، ساندبار، گیرنده و غیره را به آن وصل کنید و سپس آن را با یک سیم به پشت تلویزیون وصل کنید. این دیوایس از به‌هم ریختگی کابل‌های پشت تلویزیون جلوگیری می‌کند و باعث زیباتر جلوه کردن میز تلویزیون اتاق نشیمن منزل شما خواهد شد.

همانطور که می‌توانید انتظار داشته باشید، کیفیت تصاویر با این تلویزیون بسیار خوب است. روشنایی آن هم به‌قدری خوب است که حتی در روشن‌ترین اتاق‌ها هم بتوانید بدون هیچگونه مشکلی از تماشای محتوا روی صفحه آن لذت ببرید. دقت رنگ روی این تلویزیون به‌لطف پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی P3 فوق‌العاده است و رنگ‌های بسیار شادابی را به‌نمایش می‌گذارد. با این حال یکی از بزرگ‌ترین نقص‌های آن فقدان پشتیبانی از Dolby Vision است که این یعنی نمی‌توانید محتوایی با این فرمت تصویری را مشاهده کنید.

گیمرها می‌توانند با فعال کردن حالت Game Mode، نرخ رفرش صفحه را به ۱۲۰ هرتز ارتقا دهند و با اتصال به هاب گیمینگ سامسونگ، بدون کنسول بازی از سرویس‌های ابری مثل گیم پس ایکس باکس استفاده کنند.

۴. LG M3 Wireless OLED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - LG M3 Wireless

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

نقاط قوتنقاط ضعف
  • کیفیت تصویر فوق‌العاده OLED
  • اتصال بی‌سیم کم تأخیر مناسب گیمینگ
  • سیگنال اتصال بی‌سیم عالی
  • راه‌اندازی آسان
  • کیفیت صدای خوب
  • لزوم استفاده از گیرندگی جعبه بی‌سیم در جایی بدون مزاحم فیزیکی

تلویزیون بیسیم LG M3 OLED یکی از معضلاتی که بسیاری از کاربران با آن مشکل دارند را برطرف می‌کند: اینکه تعداد زیادی سیم پشت میز تلویزیون ولو باشد. اما تلویزیون ام ۳ اولد ال جی آمده تا قواعد بازی را عوض کند. یک هاب به‌نام Zero Connect مثل باکس One Connect تلویزیون S95C سامسونگ در پشت این دیوایس قرار می‌گیرد که از سه پورت HDMI با وضوح 4K و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، دیجیتال اپتیکال، اترنت، دو پورت USB-A و یک خروجی برای گیرنده مادون قرمز میزبانی می‌کنند. و تا زمانی که دستگاه فرستنده در محدوده گیرنده تلویزیون باشد، می‌توانید از کیفیت فوق‌العاده صدا و تصویر لذت ببرید.

کیفیت تصویر این تلویزیون با LG G3 OLED Evo برابری می‌کند. جالب اینجاست که شما در طول اتصال بی‌سیم، هیچ کمی و کاستی را تجربه نخواهید کرد و هیچ تفاوتی بین آن با اتصال سیمی پیدا نمی‌کنید.

۵. تلویزیون TCL QM8 mini-LED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - TCL QM8

نقاط قوتنقاط ضعف
  • نمایش عالی محتوای HDR
  • روشنایی عالی در کلاس خود
  • سطح فوق‌العاده رنگ مشکی
  • اشباع/روشنایی رنگ بسیار خوب
  • کمی مصنوعات حرکتی

گرچه تلویزیون‌های LG G3 و Samsung S95C جزو بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ هستند، اما اگر بودجه کمتری (به‌خصوص برای خرید یک مدل ۶۵ اینچی) دارید و می‌خواهید در عین حال صاحب یک مدل باکیفیت و خوب شوید، تلویزیون TCL QM8 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

QM8 تلویزیون پرچمدار از خانواده جدید تلویزیون‌های 4K mini-LED QLED شرکت TCL است که از سیستم عامل جامع و فراگیر Google TV هم برخوردار است. امسال رقابت اصلی تولیدکنندگان تلویزیون‌ها روی ارائه روشنایی بیشتر نمایشگر محصولاتشان بود و QM8 هم همین ادعا را دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که این تلویزیون می‌تواند به اوج روشنایی ۲۰۰۰ نیتی دست پیدا کند که در این حیث فوق‌العاده است. ضمن اینکه در حالت HDR حتی این مقدار هم بالاتر رفته و به ۳۵۰۰ نیت هم می‌رسد.

این تلویزیون رنگ مشکی عمیقی را به‌نمایش می‌گذارد و به‌لطف فناوری mini-LED می‌تواند کنتراست عالی و پشتیبانی از Dolby Vision IQ ،HDR10 و +HDR10 را هم ارائه کند. میزان روشنایی و عمق رنگ مشکی، باعث شده این یکی از بهترین انتخاب‌ها هم برای اتاق‌های روشن و هم تاریک باشد. رنگ‌ها نیز روی تصویر این تلویزیون به‌لطف پوشش ۹۷ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 عالی هستند و برای لذت بردن از تصاویر هیچ نیازی به کالیبره کردن رنگ‌ها نیست. TCL هوای گیمرها را هم دشته و فناوری‌های VRR و یک حالت گیمینگ خودکار شامل ویژگی AMD FreeSync Premium Pro را هم در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

۶. تلویزیون Sony XR X95L mini-LED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Sony XR X95L

نقاط قوتنقاط ضعف
  • کنتراست درخشان
  • دقت رنگ عالی
  • حرکات صاف
  • حداقل هاله
  • کیفیت تصویر/ امکانات گیمینگ عالی
  • مشکل کیفیت تصویر با برخی اپلیکیشن‌های پخش فیلم

سونی تلویزیون‌های مینی ال ای دی فوق‌العاده‌ای دارد، اما از بین تمام آن‌ها نمی‌توانستیم به‌راحتی از کنار مدل Sony XR X95L mini-LED بگذریم. این مدل شباهت زیادی با مدل محبوب و پرفروش X93L دارد که کمی پایین‌تر به بررسی آن هم خواهیم پرداخت. آنچه باعث تفاوت این دو مدل با یکدیگر شده، توانایی لوکال دایمینگ و سطح روشنایی صفحه در آن‌هاست.

طی یکی دو سال گذشته ما شاهد افزایش استفاده از تکنیک نورپردازی پس زمینه mini-LED روی تلویزیون‌ها هستیم و ظاهرا آن‌ها به‌خوبی جواب داده‌اند. ولی آن‌ها مثل هر تلویزیون LED دیگری با هاله‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. مگر اینکه بخواهید یک تلویزیون OLED بگیرید تا هیچ هاله‌ای وجود نداشته باشد. با این حال، تلویزیون پرچمدار سونی نهایت تلاش خودش را برای به‌حداقل رساندن آن‌ها می‌کند تا از لذت تماشای تصاویر باکیفیت محروم نشوید.

این تلویزیون به‌لطف قابلیت‌هایی مثل XR Backlight Master Drive و XR Triluminos Pro عملکرد تصویر خوبی دارد و یکی از درخشان‌ترین و جسورانه‌ترین کیفیت تصاویری را ارائه می‌کند که تاکنون دیده‌ایم. قدرت این تلویزیون را به‌خصوص وقتی متوجه خواهید شد که یک محتوا با کیفیت کم را ببینید؛ متوجه می‌شوید که خود دستگاه چگونه کیفیت آن را به بالاترین حد ممکن ارتقا می‌دهد تا از تماشای آن لذت ببرید. علاوه بر این از پورت HDMI 2.1، یک داشبورد گیمینگ برای بهینه‌سازی کنسول‌های بازی PS5 و Xbox و همینطور یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تلویزیون‌های هوشمند، سیستم عامل Google TV برخوردار است.

۷. تلویزیون Sony XR X93L mini-LED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Sony XR X93L

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳

نقاط قوتنقاط ضعف
  • وضوح حرکتی عالی
  • دقت رنگ فوق‌العاده
  • نمایش محتوای HDR روشن و بی‌نقص
  • سطح رنگ مشکی عمیق
  • کمی هاله در بک لایت
  • عملکرد نسبتا ضعیف در زوایای مختلف

تلویزیون مینی ال ای دی Sony X93L شباهت زیادی با پرچمدار سال گذشته این شرکت یعنی مدل X95K دارد. در واقع به‌جز ارتقا نرم افزاری، این مدل تغییر دیگری نداشته است. ولی این خیلی هم چیز بدی نیست. چرا که X95K هم روشنایی عالی، رنگ‌های شاداب و کنتراست بسیار خوبی را به‌لطف پردازنده Cognitive Processor XR به‌نمایش می‌گذاشت. حالا تمام این ویژگی‌ها به نسل جدید منتقل شده‌اند.

تلویزیون سونی که یکی از بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ هم لقب گرفته، قادر به پخش محتوای HDR10 ،HLG و Dolby Vision است. حالت‌های انحصاری برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال نظیر حالت IMAX Enhanced و Netflix نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اوج روشنایی این نمایشگر ۱۸۰۰ نیت اعلام شده که عدد قابل توجهی است.

پردازش محتوای متحرک مثل مسابقات ورزشی و فیلم‌های اکشن روی این تلویزیون به بهترین شکل ممکن انجام می شود تا پرش روی صفحه را تجربه نکنید. آپ‌اسکلینگ محتوای رزولوشن پایین روی این تلویزیون به‌خوبی انجام می‌شود، تون مپینگ و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای هم دارد. همچنین یک داشبورد گیمینگ جدید اضافه شده که امکان فعال و غیرفعال کردن حالت VRR و انتخاب بین نرخ‌های رفرش ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی را در اختیار کاربر می‌گذارد. این تلویزیون مینی ال ای دی همچنین دو پورت HDMI 2.1 را در دسترس شما می‌گذارد.

۸. تلویزیون Sony X90L LED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Sony X90L

نقاط قوتنقاط ضعف
  • عملکرد خوب HDR
  • نمایش رنگ خاکستری و سایر رنگ‌های بسیار دقیق
  • کنترل عالی صحنه‌های متحرک
  • ارزش خرید بالا
  • کیفیت صوتی نه‌چندان ویژه
  • کمی هاله در بک لایت

تمرکز ویژه سونی روی توسعه و تولید تلویزیون‌های پرچمدار است، ولی آن‌ها به جز مدل‌های گران قیمتی مثل A95L، محصولات میان‌رده و ارزان قیمت‌تری را هم روانه بازار کرده‌اند تا سهم خوبی از بازار را تصاحب کنند.

یکی از بهترین نمونه‌ها، تلویزیون میان‌رده Sony X90L است که با استفاده از ال ای دی‌های مناسب خود می‌تواند عملکرد خوبی در نمایش محتوای HDR داشته باشد، سطح جدیدی از فضاهای گیمینگ را ارائه کند و از پادشاه سیستم عامل‌ها، Google TV برخوردار است. همچنین تلویزیون خوش قیمت‌تر سونی در ابعاد مختلف از ۵۵ تا ۹۸ اینچی عرضه می‌شود که متناسب با اندازه مورد نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

شاید وقتی این مدل را با مدل TCL QM8 مقایسه می‌کنیم از مناطق دایمینگ کمتری برخوردار باشد، اما همچنان حضور فناوری mini-LED در بخش نورپردازی آن می‌تواند روشنایی عالی و رنگ‌هایی شاداب را تضمین کند. مسلما شما نمی‌توانید توقع حضور سیستم صوتی خیلی قدرتمندی را روی تلویزیون‌های میان‌رده داشته باشید. بنابراین اگر کیفیت صدای اسپیکرهای X90L پاسخگوی نیاز شما نبود، می‌توانید به خرید یک ساندبار هم فکر کنید.

در مجموع اگر به‌دنبال خرید یک تلویزیون برای مصارف خانگی، پخش فیلم‌های HDR و یا بازی کردن با پلی استیشن ۵ و نرخ رفرش بالا هستید، مدل X90L انتخاب خوب و خوش قیمتی برای شما خواهد بود.

۹. تلویزیون Hisense U8K

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Hisense U8K

نقاط قوتنقاط ضعف
  • روشنایی خوب
  • رنگ‌های شاداب HDR
  • کنترل بک لایت خیلی خوب
  • کنتراست عالی
  • عالی برای گیمینگ
  • باگ‌های نرم افزاری پراکنده
  • برخی ناهنجاری‌های رنگی

هایسنس یکی از برندهایی است که تلویزیون‌های بسیار ارزشمندی را متناسب با بودجه کاربران ارائه می‌کند. این روزها حتی در فروشگاه‌های بزرگ تلویزیون هم می‌توانید در کنار مدل‌هایی از سونی، ال جی و سامسونگ، یکی دو مدل از تلویزیون‌های هایسنس را هم ببینید. این شرکت با ادغام فناوری‌های LED و QLED، یک فناوری نوآورانه به‌نام ULED را توسعه بخشیده که همین فناوری باعث شده تلویزیون هایسنس U8K یکی از بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ لقب بگیرد.

این تلویزیون روشنایی فوق‌العاده خوبی بدون اشباع دقت رنگی ارائه می‌کند، عملکرد آن در پخش محتوای HDR نسبت به قیمتی که دارد عالی است و سطوح رنگ مشکی در آن هم یکی از بهترین‌هایی است که در بین تلویزیون‌های میان‌رده سال ۲۰۲۳ دیده‌ایم. مدیریت تصاویر متحرک در این صفحه نمایش بسیار خوب است. این یعنی هنگام تماشای فوتبال یا فیلم‌های اکشن، شما هیچ پرشی در صفحه را تجربه نخواهید کرد. علاوه بر این به‌لطف سیستم عامل Google TV شما می‌توانید به طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید و از دستیار مجازی گوگل برای کنترل کردن تلویزیون خود استفاده کنید.

تلویزیون Hisense U8K به‌خوبی از پس آپ‌اسکیل ویدیوهایی با رزولوشن پایین‌تر برمی‌آید تا کیفیت هر چیزی که در آن می‌بینید چشمگیر باشد. همچنین می‌تواند به‌طور کامل یک سیگنال 4K را از شبکه‌های تلویزیونی دریافت کند و بدون هیچگونه فشرده‌سازی محتوا را به‌نمایش بگذارد. چندین ابزار افزایش کیفیت نرم افزاری هم در اینجا حضور دارند تا مطمئن شوند تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن مشاهده می‌کنید.

۱۰. Samsung QN90C

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - Samsung QN90C

نقاط قوتنقاط ضعف
  • بهترین عملکرد HDR در کلاس خود
  • سطوح مشکی و کنترل بک لایت عالی
  • عملکرد تولید رنگ بی‌نقص
  • پردازشگر قدرتمند
  • طراحی چشم‌نواز و باکیفیت
  • سیستم عامل هوشمند خسته‌کننده
  • قیمت بالا

سامسونگ QN90C یک تلویزیون 4K و باکیفیت است که اگر نمی‌خواهید پرچمداران گران قیمت چند ده هزار دلاری غول کره‌ای را بخرید، انتخاب خوبی برای شما هستند. فناوری Neo QLED روی این نمایشگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اول از همه، قدرت فوق‌العاده آن در نمایش محتوای HDR است. وقتی حالت Filmmaker را فعال می‌کنید، معجزه را با چشم‌های خودتان می‌بینید. چرا که این حالت، تنظیمات تصویری فیلم‌ها را به همان شکلی که کارگردان می‌خواهد درمیاورد و این باعث شگفت‌زدگی شما خواهد شد.

اوج روشنایی این تلویزیون برای محتوای HDR و SDR حدود ۲۰۰۰ نیت است که عدد چشمگیری محسوب می‌شود و این یعنی جزئیات هیچ صحنه تاریکی را از دست نخواهید داد. در واقع وقتی کیفیت تصویر این تلویزیون را با TCL QM8 و Hisense U8K مقایسه می‌کنیم، نماینده سامسونگ خیلی بهتر ظاهر شده است.

عملکرد آپ‌اسکیلینگ 4K روی این تلویزیون بسیار خوب است و محتوایی با رزولوشن پایین و عمق بیت پایین را با کیفیت مطلوبی به‌نمایش می‌گذارد. ما وقتی آن را با دو مدل رقیب مقایسه می‌کنیم، QN90C در کاهش باندهای رنگی، پیکسل‌سازی و پوسترسازی بهتر عمل کرده است. همچنین چهار پورت HDMI 2.1 با پهنای باند کامل روی این تلویزیون نصب شده که از نرخ رفرش حداکثر ۱۴۴ هرتزی هم پشتیبانی می‌کنند. این خبر خوبی برای گیمرها خواهد بود.

۱۱. LG C2 Evo OLED

بهترین تلویزیون های سال ۲۰۲۳ - LG C2 Evo

نقاط قوتنقاط ضعف
  • طراحی بسیار شیک و مدرن
  • اوج روشنایی بهبود پیدا کرده
  • سطوح رنگ مشکی عالی
  • دقت و محدوده رنگی بسیار خوب
  • عالی برای گیمرها
  • سیستم عامل هوشمند پیچیده
  • گاهی وجود مصنوعات در اوج روشنایی

وقتی ال جی پنل‌های جدید OLED Evo خودش را در سال ۲۰۲۱ عرضه کرد، همه ما تحت تأثیر دستاورد جدید آن‌ها به‌خصوص در نمایش فیلم و سریال قرار گرفتیم. این پنل‌های نوآورانه، کنتراست پنل‌های اولد را با روشنایی پنل‌های کیولد ترکیب می‌کند و یک تجربه سینمای خانگی همه‌جانبه‌ای را ارائه می‌کند تا حتی در روشن‌ترین اتاق‌ها هم مشکلی بابت تماشای تلویزیون خود نداشته باشید.

همه این‌ها را گفتیم تا به تلویزیون جذاب LG C2 Evo OLED برسیم که گرچه یک مدل پرچمدار نیست، اما امکانات فوق‌العاده‌ای دارد تا تماشای فیلم و سریال در آن لذت‌بخش باشد. این مدل که در نسخه‌های مختلف ۵۵ تا ۸۳ اینچی عرضه می‌شود، از پردازنده پیشرفته Alpha 9 Gen 5 قدرت می‌گیرد که رنگ‌های خیره‌کننده، کنترل روشنایی انطباق‌پذیر با محیط و آپ‌اسکیلینگ فوق‌العاده را ارائه می‌کند.

چهار پورت HDMI 2.1 روی این تلویزیون نصب شده و فناوری‌های Nvidia G-Sync و AMD FreeSync را نیز همراه آن‌ها در اختیار گیمرها می‌گذارد تا از کنسول‌های بازی خود نهایت لذت را ببرید.