گرانی اینترنت

وزیر ارتباطات: ترافیک داخلی شامل گرانی اینترنت نمی‌شود

پس از گمانه‌زنی‌های بسیار بالاخره قیمت بسته های اینترنتی افزایش یافت. اما به‌گفته وزیر ارتباطات این گرانی اینترنت به شامل ترافیک داخلی نمی‌شود.

در روزهای پایانی هفته گذشته، وزارت ارتباطات با صدور مجوزی مبنی بر امکان افزایش قیمت اینترنت و ابلاغ آن به اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در پاسخ به درخواست افزایش قیمت از سوی این اپراتورها موافقت کرد. طبق صحبت‌های بیان شده شده از سمت و سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش قیمت بسته های اینترنت تنها با هدف خدمت‌رسانی بهتر اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت و توسعه زیرساخت ارتباطی برای افزایش سرعت و پهنای باند صورت گرفته است؛ توسعه‌ای در حد حرف و حدیث که معلوم نیست چه زمانی قرار است عملی شود.

همچنین بخوانید:

انتقادات و گلایه‌ها از افزایش قیمت اینترنت با وجود کیفیت و سرعت پایین

گرانی اینترنت بدون تغییر در تعرفه ترافیک داخلی

گرانی اینترنت

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار یک پست در شبکه‌های مجازی اعلام کرد که افزایش تعرفه بسته های اینترنتی فقط مشمول بسته های اینترنتی با ترافیک بین‌الملل است و ترافیک داخلی از این افزایش قیمت مستثنا است.

در روزهای گذشته با اعلام درخواست توسط اپراتورها برای افزایش قیمت ارائه خدمات اینترنت و تشکیل جلسه روز پنجشنبه مورخ ۷ دی ۱۴۰۲ در رگولاتوری و متعهد شدن این اپراتورها به افزایش کیفیت ارائه اینترنت، مقرر شد تا قیمت اینترنت 34 درصد گران شود. البته مشروط به این‌که هیچ‌کدام از بسته های اینترنتی که تا آن روز در دسترس کاربران قرار داشته، نباید حذف شود و افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد نیز ممنوع اعلام شد.

گرانی اینترنت

پس از گذشت مدتی از اجازه افزایش قیمت اینترنت توسط وزارت ارتباطات شاهد حذف بسیاری از بسته های اینترنت کاربردی و افزایش تعرفه نامعقول بسته‌ها از سوی اپراتورها بودیم و باید ببینیم در ادامه راه تا چه زمانی قرار است شاهد چراغ سبز نشان دادن مسئولان برای افزایش قیمت اینترنت باشیم.