اپل واچ ضد آب

کدام مدل‌های اپل واچ ضد آب هستند؟

کدام مدل های اپل واچ ها ضد آب هستند؟ کدام نسل اپل واچ را می‌توان هنگام شنا در استخر یا دریا استفاده کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با ما همراه شوید.

اپل اولین ساعت هوشمند خود را در ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۵ عرضه کرد، تقریبا پس از گذشت ۱۰ سال اپل واچ هنوز هم یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان است. اپل در ساعت‌های هوشمند خود امکانات و ویژگی‌های بسیار خوبی ارائه کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مقاوم بودن در برابر آب است. با این حال، اینکه ساعت هوشمند شما در برابر چه مقدار آب می‌تواند مقاوم باشد کاملا به مدل آن بستگی دارد.

پس قبل از آنکه با اپل واچ گران قیمت خود به شنا در استخر یا دریا بروید، اول مطمئن شوید که آیا ساعت شما در برابر رطوبت و آب مقاوم است یا خیر؟ از این گذشته، هیچ کس دلش نمی‌خواهد صدها دلار برای خرید یک ساعت هوشمند هزینه کند و آن را به این شکل خراب کند.

مدل های اپل واچ ضد آب

مدل های اپل واچ ضد آب

پس با این حساب کدام مدل‌های اپل واچ ضد آب هستند؟ اجازه دهید که در اینجا تمام چیزهایی که باید در مورد اپل واچ‌ها و میزان مقاومت‌شان در آب را بدانید را بررسی کنیم تا بدون نگرانی از آن هنگام شنا کردن و حمام رفتن استفاده کنید.

آیا مدل های اپل واچ کاملا ضد آب هستند؟

تفاوت اساسی بین دو اصطلاح ضدآب و مقاوم در برابر آب وجود دارد. بسیاری از افراد کنجکاوند که بدانند آیا اپل واچ آن‌ها ضد آب است یا خیر، در یک کلام می‌توان گفت که هیچ یک از این ساعت‌های هوشمند ضد آب نیستند، فقط برخی از مدل‌ها در برابر آب مقاومند! در پی تایید این صحبت اپل هم در سایت پشتیبانی خود اعلام کرد: «اپل واچ شما در برابر آب مقاوم است، اما ضد آب نیست.»

خب این خبر تا حد زیادی کاربران را روشن کرد، زیرا اصطلاح ضد آب یعنی هیچ آبی به داخل آن نفوذ پیدا نکند. اما اصطلاح مقاوم بودن در برابر آب به این معناست که در شرایط خاص شاید مقداری آب به داخل آن نفوذ کند. ساعت‌های هوشمند Apple بسته به مدلشان هر کدام دارای سطوح مختلفی از مقاومت در برابر آب هستند، اما همانطور که گفتیم هیچ یک از آن‌ها (اپل واچ‌های مدل Ultra) کاملا ضد آب نیستند.

کدام نسل‌های Apple Watch در برابر آب مقاوم هستند؟

اکنون که فهمیدیم اپل واچ ها کاملا ضد آب نیستند و فقط در مقابل آب مقاومند، وقت آن رسیده که ببینیم کدام مدل‌ها در برابر آب‌ مقاومت دارند و سطح مقاومت آن‌ها چقدر است؟

  • اپل واچ (نسل ۱): دارای گواهیIPX7 مقاوم در برابر آب تحت استاندارد 60529 (انداختن در آب توصیه نمی‌شود)
  • اپل واچ سری ۱: دارای گواهی IPX7 مقاوم در برابر آب تحت استاندارد 60529 (انداختن در آب توصیه نمی‌شود)
  • اپل واچ سری ۲: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۳: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۴: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۵: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۶: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ SE (نسل ۱): دارای گواهی مقاوم در برابر آب  تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۷: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۸: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ SE (نسل ۲): دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ اولترا: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 و سازگاری EN13319 (می‌توان از آن در آب با عمق ۴۰ متر استفاده کرد)
  • اپل واچ سری ۹: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 (می‌توان از آن در آب کم عمق استفاده کرد)
  • اپل واچ اولترا ۲: دارای گواهی مقاوم در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر تحت استاندارد ISO 22810:2010 و سازگاری EN13319 (می‌توان از آن در آب با عمق ۴۰ متر استفاده کرد)

کدام اپل واچ ها ضد آب نیستند؟

خوشبختانه، تمامی مدل‌های اپل واچ حداقل مقاومت ممکن در برابر آب را دارند. بنابراین مهم نیست که مدل اپل واچ شما چیست، در هر صورت بدانید که در برابر پاشش آب حداقل مقدار مقاومت را دارد. اگر Apple Watch شما قدیمی است و به دلایلی مثل به‌روزرسانی نرم افزاری و عمر باتری کم می‌خواهید اپل واچ جدیدی بخرید، با دانستن میزان مقاومت آن در برابر آب می‌توانید گزینه‌ مناسبی را انتخاب کنید.

مدل های اپل واچ ضد آب

مدل های اپل واچ ضد آب

کدام مدل اپل واچ برای غواصی و اسکی روی آب مناسب است؟

با توجه به لیستی که در بالا آورده شده، تنها مدل‌هایی که برای ورزش غواصی و اسکی روی آب طراحی شده‌اند، اپل واچ Ultra و اپل واچ Ultra 2 هستند. مابقی مدل‌ها از اپل واچ سری ۲ به بعد را می‌توان در آب کم عمق مثل استخر استفاده کرد و نمی‌توان آن‌ها را برای غواصی به دریا برد. اپل واچ نسل ۱ و سری ۱ فقط در برابر مقداری پاشش آب مقاومت دارند و به هیچ وجه نباید آن‌ها را به طور کامل زیر آب برد.

آیا می‌توان با اپل واچ به حمام رفت؟

صرف نظر اینکه مدل Apple Watch شما چیست، دوش گرفتن با آن اصلا کار اصولی و درستی نیست. آب حمام مشکلی برای مدل‌های سری ۲ به بعد ایجاد نمی‌کند، اما کف ناشی از صابون و شامپو می‌تواند به ساعت شما آسیب برساند. زیرا مواد شیمیایی موجود در صابون، شامپو، نرم کننده و لوسیون می‌تواند به تجهیزات آب بندی و غشاهای صوتی آن‌ها آسیب برساند. اگر روی ساعتتان چیزی ریخته و کثیف شده می‌توانید به جای حمام بردن ساعت خود آن را با مقداری آب گرم و با استفاده از یک پارچه بدون پرز تمیز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*