اپل 2023

اپل در سال 2023 کاری را کرد که در 14 سال گذشته بی سابقه بود

از سال 2010 تا به امروز، سال 2023 تنها سالی بود که اپل در آن هیچ مدل جدیدی از آیپد معرفی نکرد! با این وجود 2024 سال درخشش این تبلت‌ها خواهد بود.

سال گذشته اپل کاری را انجام داد که از سال 2010 تا به امروز شاهدش نبوده‌ایم! این کمپانی کوپرتینویی در تمام طول سال 2023 حتی یک مدل جدید از آیپد را هم معرفی نکرد تا سال 2023 نخستین سال از زمان رونمایی از نسل اول آیپد (سال 2010) باشد که شاهد معرفی هیچ آیپد جدیدی در آن نبوده‌ایم.

اواخر سال 2022 میلادی، مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های اپل ادعا کرد که این کمپانی هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از مدل‌های جدید iPad در سال 2023 ندارد. بر خلاف انتظار بسیاری افراد این اتفاق سرانجام روی داد تا برای نخستین بار در تاریخ کوپرتینویی‌ها شاهد عدم معرفی مدل جدیدی از آیپد در یک سال باشیم.

البته به نظر می‌رسد اپل سعی دارد این مساله را در سال 2024 جبران کرده و چندین مدل مختلف از تبلت‌های پرطرفدارش را روانه بازار کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر آینده تبلت‌های اپل و برنامه این کمپانی برای سال 2024 بپردازیم.

2024؛ سال جبران اتفاق بی‌سابقه 2023 اپل!

تبلت Apple

عدم رونمایی از مدل جدید آیپد در سال 2023 احتمالا نویدبخش آن خواهد بود که در 2024 شاهد رونمایی چندین مدل مختلف این تبلت خواهیم بود. در ماه نوامبر 2023 کو نقشه راهی را منتشر کرده و پیش بینی خود از برنامه اپل برای تبلت‌هایش در سال 2024 را اعلام نمود. به اعتقاد او کوپرتینویی‌ها در سال پیش رو خط تولید آیپد ایر را گسترش داده و دو نسخه مختلف از آن را روانه بازار خواهند کرد. نخستین مدل آیپد ایر صفحه نمایشی 10.9 اینچی خواهد داشت؛ درحالیکه در مدل دوم شاهد استفاده از یک نمایشگر بزرگتر 12.9 اینچی خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که هر دو مدل از iPad Air 2023 به تراشه M2 مجهز باشند. بد نیست بدانید که آخرین مدل از این تبلت، آیپد ایر 2022، به تراشه M1 مجهز شده بود. مینگ چی کو اعتقاد دارد که هر دو مدل iPad Air در سه ماه نخست سال 2024 تولید و روانه بازار خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:

کارهایی که هرگز نمی دانستید آیفون و آیپد قادر به انجام آنها هستند

علاوه بر این، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل همچنین معتقد است که در سه ماه دوم 2024 اپل دو مدل بروزرسانی شده از iPad Pro را نیز رونمایی خواهد کرد. هر دو مدل 11 و 13 اینچی این تبلت محصولاتی پریمیوم خواهند بود که برای نخستین بار در تاریخ تبلت‌های اپل به پانل‌های اولد مجهز خواهند بود و ضمن بهره‌مندی از طراحی جذاب از تراشه‌های قدرتمند و جذاب سه نانومتری M3 استفاده خواهند کرد.

اپل 2023

کو معتقد است که صفحه نمایش‌های اولد آیپد پرو از همان پانل‌های LTPO به کار رفته در آیفون 15 پرو بهره خواهند برد که با بهره‌گیری از فناوری ProMotion قادر خواهد بود نرخ رفرش 120 هرتزی را به‌طور پویا تا 1 هرتز نیز کاهش دهد. از این طریق تبلت جدید اپل قادر خواهد بود در شرایطی که تصاویر ثابتی روی نمایشگر قرار گرفته و نیازی به نوسازی دائم تصویر نباشد، با کاهش نرخ رفرش در مصرف باتری صرفه‌جویی کند.

اپل در سال 2024 با جدیت دنبال ایجاد تفاوت میان مدل‌های Air و Pro از تبلت‌هایش خواهد بود. یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای ایجاد این تفاوت، افزایش قیمت مدل‌های پرو است تا گپ قیمتی موجود بتواند تفاوت میان این دو سری را بیشتر نمایش دهد. در عین حال، مدل 12.9 اینچی آیپد ایر کمی در این سیاست تفاوت ایجاد کرده و ممکن است بخش زیادی از فروش نسخه پرو را به خود اختصاص دهد!

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تولید انبوه نسل جدید تبلت‌های آیپد ایر اپل نیز در نیمه دوم سال 2023 آغاز خواهد شد. از سوی دیگر، در همین زمان البته کوپرتینویی‌ها فرآیند توسعه و ساخت نسل یازدهم آیپد معمولی را نیز کلید خواهند زد.

آیپد نسل 11

در صورتیکه نقشه راه ارائه شده توسط کو صحیح باشد، اپل برای جبران سال خلوت و کم‌فروغ 2023 برنامه‌هایی جدی در ذهن دارد و درصدد جبران مافات برخواهد آمد. با شروع همه‌گیری کرونا فروش آیپد نیز همانند سایر تبلت‌ها با افزایش چشمگیر روبرو شد؛ چرا که بسیاری کاربران از تبلت‌ها برای انجام دورکاری، حضور در جلسات کاری و کلاس‌های درس استفاده می‌کردند. با این وجود اتمام پاندمی طبیعتا افت فروش این محصولات را نیز به همراه داشت. اپل امیدوار است با نوسازی خط تولید تبلت آیپد و عرضه مدل‌هایی جدید از این محصول بتواند نظر افرادی که دنبال خرید یک تبلت تازه هستند یا مدت زیادی از خرید آیپدشان گذشته را به خرید مجاب کرده و از این طریق درآمدزایی کنند.

همچنین بخوانید:

۱۰ قابلیت جذاب آیپد اپل که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید

برای اطلاع بد نیست بدانید که آخرین مدل آیپد عرضه شده توسط اپل نسل دهم بود که در تاریخ 26 اکتبر  سال 2022 رونمایی شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*