شاتل

بررسی مسیر توسعه 20 ساله شاتل

کسب‌و‌کارها پس از تاسیس و در هر مرحله از توسعه با تهدیدهای محیطی و داخلی روبرو می‌شوند که پیدا کردن راه‌حل مناسب برای این مسائل باعث عبور از بحران‌ها و در نتیجه رشد آن‌ها خواهد شد. شاتل به‌عنوان یکی از شرکت‌هایی که 20 سال در حوزه اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی فعال است، به‌خوبی توانسته تهدیدهای این صنعت و نوسانات شدید عوامل اقتصادی و اجتماعی را تبدیل به فرصتی برای توسعه و ورود به بازارهای جدید کند.

در این مقاله سعی داریم تا مسیر توسعه 20 ساله کسب‌وکار شاتل و تغییراتی که در سبد محصولات این شرکت مطابق با تحول نیاز مشتریان ایجاد شده است را بررسی کنیم. افزون بر این، جشنواره تخفیف‌های ویژه شاتل را به مناسبت تولد 20 سالگی این شرکت معرفی خواهیم کرد.

شروع فعالیت شاتل؛ سال 1382

فعالیت شرکت شاتل با ارائه خدمات اینترنت ADSL2+ در کنار Dial-up در سال 1382 آغاز شد. کیفیت بالای خدمات ADSL2+ شاتل باعث شد تا بتواند در این بازار که در انحصار بخش دولتی بود، به‌‌عنوان کسب‌و‌کاری که خدماتی متمایز و کیفیتی کم‌نظیر ارائه می‌دهد شناخته شود.

علاوه بر این، شبکه فروش گسترده شاتل که در تمامی استان‌ها و بسیاری از شهرهای ایران خدمات ارائه می‌کنند، باعث شد تا کاربران اطمینان بیشتری نسبت به حساسیت شاتل برای پاسخ‌گویی به مشتریان داشته باشند. قطعا در این مرحله از توسعه شاتل، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد سریع این کسب‌و‌کار را می‌توان ارتباط نزدیک و آسان مشتریان با نماینده‌های این شرکت دانست.

توسعه زیرساخت‌های اینترنت؛ یک گام دیگر به سوی استانداردهای جهانی

با ورود به دهه 80، تغییرات زیادی در روند استفاده از اینترنت ایجاد شد و به دلیل رشد روز‌افزون تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی، نیاز به پهنای باند بیشتر برای دسترسی آسان به محتوای چندرسانه‌ای به‌خوبی احساس می‌شد. به همین دلیل شاتل، تمرکز زیادی روی توسعه زیر‌ساخت‌های اینترنت قرار داد تا رضایت مشتریان را نسبت به خدمات خود حفظ کرده و حتی بهبود بخشد.

در همین راستا در سال 1386 پهنای باند اختصاصی شاتل معرفی شد تا کاربرانی که نیازهایی فراتر از نیازهای روزمره و عمومی دارند نیز بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با کیفیتی مطلوب دریافت کنند.

علاوه ‌بر این، راه‌اندازی اینترنت مجتمع‌های مسکونی و تجاری در سال 1387، یکی دیگر از خدمات شاتل برای پاسخ‌گویی به نیازهای ویژه ساکنان این مراکز بود. مجتمع‌های مسکونی یا تجاری که از این سرویس استفاده می‌کنند، به دلیل اتصال رادیویی اختصاصی، سرعت بالاتر (تا 50 مگابیت بر ثانیه) و اتصال پایدارتری را تجربه خواهند کرد.

توسعه سبد خدمات شاتل برای پاسخ‌گویی به نیازهای همه مشتری‌ها

به دلیل تمرکز بالای جمعیت در مجتمع‌های مسکونی و تجاری، شاتل تلاش کرد که خدماتی را ویژه این مراکز ارائه کند. راه‌اندازی اینترنت مجتمع‌های مسکونی و تجاری با سرعت بالاتر (تا 50 مگابیت بر ثانیه) و اتصال پایدارتر و همچنین تلفن ویژه مجتمع‌های مسکونی و تجاری  (POTS)، از مهم‌ترین سرویس‌های شاتل برای این مراکز بودند.

افزون بر این، با توجه به این‌که در نیمه دوم دهه 90 استفاده از محتوای چند‌رسانه‌ای با کیفیت بالا مانند ویدئو، پادکست و عکس در فضای وب رشد چشم‌گیری داشت، شاتل خدمت VDSL را ارائه داد تا نسل جوان‌تر مشتریان بتوانند بدون وقفه و با کیفیت و سرعت بالاتر نیازهای روزمره خود به اینترنت را رفع کنند.

اینترنت فیبر نوری شاتل؛ سرمایه‌گذاری بر آینده تکنولوژی

اینترنت فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که امکان تجربه سرعت بی‌نظیر تا 1000 مگابیت بر ثانیه را به کاربر می‌هد. در اتصال فیبر نوری به‌جای استفاده از کابل مسی، تبادل داده‌ها از طریق لیزر انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ نیازی به خط تلفن وجود ندارد. با اینترنت فیبر نوری، دیگر مهم نیست که در محیط کار یا در خانه چند نفر به‌صورت هم‌زمان به اینترنت وصل می‌شوند زیرا با افزایش تعداد اتصال‌ها هیچ تغییری در سرعت اینترنت ایجاد نخواهد شد.

شاتل با تلاش برای ارائه این خدمت به مشتریان خود در سراسر ایران، بار دیگر ثابت کرده که تعهد به ارائه بالاترین کیفیت اینترنت مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا را همچنان در اولویت اهداف خود قرار داده است. هم‌اکنون (آذر 1402) شاتل در حال توسعه شبکه اینترنت فیبر نوری در شهرهای تهران، مشهد، قم، قزوین، ساوه و پردیس است و زیرساخت‌های فیبرنوری در سایر شهرهای ایران را نیز در آینده راه‌اندازی خواهد کرد.

راهکارهای سازمانی شاتل؛ سکوی پرتاب کسب‌و‌کارها برای بهره‌وری بالاتر

شاتل در ادامه مسیر توسعه خدمات اینترنتی و ارائه راهکارهای فناورانه، پس از شناسایی نیازهای سازمان‌ها شروع به ارائه خدمات ویژه به کسب‌و‌کارها کرد. از جمله مهم‌ترین راهکارهای سازمانی شاتل می‌توان به میزبانی سرور یا دیتاسنتر، شاتل‌تاک سازمانی و پهنای باند اختصاصی اشاره کرد.

در ادامه به معرفی و بررسی راهکارهای شاتل ویژه کسب‌و‌کارها می‌پردازیم.

پهنای باند اختصاصی

کسب‌وکارها در هر مقیاسی نیازمند اتصال به اینترنت بدون قطعی و پایدار هستند. شاتل برای ایجاد اطمینان نسبت به اتصال دائمی اینترنت در شرکت‌ها، راهکار پهنای باند اختصاصی را ارائه داد. با استفاده از پهنای باند اختصاصی، تمامی پهنای باند فقط به یک شرکت اختصاص داده می‌شود؛ در نتیجه احتمال افت سرعت یا قطع شدن ارتباط به حداقل ممکن می‌رسد.

شاتل‌تاک سازمانی

شرکت‌ها برای برقراری ارتباط با ذی‌نفعان و مشتریان خود باید بتوانند در هر لحظه ارتباط تلفنی بدون نویز و هم‌زمان با تعداد زیادی از مشتریان داشته باشند. شاتل‌تاک سازمانی امکان برقراری تماس‌های متعدد و هم‌زمان ورودی و خروجی به کلیه اپراتورها را فراهم می‌کند.

دیتاسنتر: کولوکیشن (Co-location)

بدون شک کسب‌و‌کارهای جدید را می‌توان کسب‌وکارهای داده‌محور دانست. با بزرگ‌تر شدن اندازه سازمان‌ها، موضوع امنیت داده و اطلاعات، اهمیت دو‌چندانی پیدا می‌کند. خدمات میزبانی سرور شاتل یا همان کولوکیشن، این فرصت را به کسب‌وکارها می‌دهد تا فضایی ایمن و استاندارد برای نگهداری از سرورهایشان در دیتاسنتر‌های شاتل در اختیار داشته باشند.

شبکه خصوصی مجازی (VPN)

شاتل برای حفظ امنیت داده‌های کسب‌و‌کارهایی که در چندین مرکز فعالیت دارند، سرویس شبکه خصوصی مجازی را ارائه کرد. این شبکه امکان اتصال دو یا چند شبکه خصوصی را از طریق یک تونل رمز‌نگاری‌شده ایجاد می‌کند و با تبادل اطلاعات میان مراکز مختلف روی شبکه داخلی، به‌طور کامل از دسترسی کاربرانی که خارج از این شبکه قرار دارند پیش‌گیری می‌کند. برای حفظ ارتباط پایدار بین مراکز مختلف و تامین امنیت داده‌ها، شبکه خصوصی مجازی (VPN) کمک شایانی به کسب‌و‌کارها می‌کند.

جشنواره پیشنهادهای ویژه به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس شاتل

شاتل در بیستمین سال تاسیس و به‌مناسبت موفقیت 20 ساله در توسعه خدمات فناورانه، پیشنهادهای بی‌سابقه‌ای را برای مشتریان فعلی و کاربرانی که تاکنون از خدمات شاتل استفاده نکرده‌اند در نظر گرفته است. پیشنهادهای ویژه شاتل شامل خدمات مورد نیاز مشتریان خانگی و مشتریان سازمانی می‌شود. برای اطلاع از این تخفیف‌ها و شیوه استفاده از آن‌ها به سایت شاتل مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا عملکرد شاتل را به‌عنوان یکی از کسب‌و‌کارهای موفق در ایران که سابقه دو دهه فعالیت در صنعت اطلاعات، ارتباطات و تکنولوژی‌ را دارد بررسی کنیم. به‌صورت خلاصه مهم‌ترین عوامل موفقیت شاتل را می‌توان ارتباط نزدیک با مشتریان در سراسر کشور، همگام بودن با تکنولوژی‌‌های روز دنیا، توسعه سبد خدمات با توجه به نیازهای مشتریان و همچنین به‌کارگیری نیروهای متخصص در هر دو بخش خدمات خانگی و راهکارهای سازمانی دانست.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*