ثروتمند ایرانی روی جلد فوربز

تصویر ثروتمند ایرانی روی جلد مجله فوربز

کمال غفاریان، ثروتمند ایرانی ۶۵ ساله، روی جلد مجله فوربز رفت. وی با اهدافی بزرگ و باورنکردنی، در تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود قدم برمی‌دارد.

یک ثروتمند ایرانی با نام کمال غفاریان یا Kam Ghaffarian که در دنیا به این اسم شهرت دارد، همچنان در سن ۶۵ سالگی علاوه بر کسب موفقیت، شهرت و سرمایه زیاد، بی حد و مرز برای رسیدن به آرزوهای کودکی خود تلاش می‌کند و می‌تواند نمونه‌ای مثال‌زدنی برای همه ما باشد. او مانند دیگر ثروتمندان و رویاپردازان مشهور نیست؛ اما بدون شک رویای ۱۱ سالگی او باعث شد که اکنون تصویر این ثروتمند ایرانی روی جلد مجله فوربز ثبت شود.

ثروتمند ایرانی روی جلد فوربز؛ کمال غفاریان کیست؟

کمال غفاریان یک کارآفرین ایرانی در زمینه علوم هوافضا و انرژی است. او پس از مهاجرت در سن ۱۸ سالگی به آمریکا و پس از گذشت دوره تحصیلی پایه، ابتدا مدرک لیسانس علوم مهندسی خود را از دانشگاه کاتولیک آمریکا و سپس مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته و مهندسی کامپیوتر را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد. همچنین وی دارای یک مدرک کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک نیز هست.

این شخص که از کودکی عاشق سفر به فضا و کهکشان‌ها بود، در سال ۱۹۶۹ و در حالی که فقط ۱۱ سال داشت با یک واقعه و جرقه‌ای درون ذهن، رویای خود را پیدا کرد؛ آن هم سفر فضایی نیل آرمسترانگ به‌عنوان اولین فضانورد که روی سطح کره ماه قدم گذاشت بود. در همان حین بود که کمال غفاریان سفر خود را با این رویا آغاز کرد و اکنون برای کمک به پیشرفت بشری، توسعه و حمایت از چند شرکت بزرگ هوافضایی را افتخار خود می‌بیند.

ثروتمند ایرانی روی جلد مجله فوربز

این ثروتمند ایرانی اولین گام حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۹۴ با تأسیس شرکت استینگر غفاریان تکنولوژی (SGT) آغاز کرد؛ یک شرکت نوپا با همکاری هارولد استینگر و در عرصه خدمات دولتی با تمرکز بر فناوری اطلاعات، مهندسی، برنامه‌های علمی کاربردی و مأموریتی. این شرکت خیلی زود و در سال ۲۰۰۶ میلادی به دومین پیمانکار خدمات مهندسی ناسا تبدیل شد و در آن موقع عملیات ISS و پشتیبانی از آموزش‌های کامل فضانوردان را ارائه کرد.

درآمد این شرکت پس از به خدمت درآمدن توسط ناسا سالانه نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بود؛ اما پس از مدتی توسط شرکت KBR خریداری شد. همچنین کمال غفاریان در آن سال‌ها سمت‌های مختلفی در زمینه‌های فنی و مدیریتی در شرکت‌های لاکهید مارتین، هوافضای فورد و لورال داشت.

غفاریان، کارآفرین خود ساخته در عرصه هوافضا

کمال غفاریان علاوه بر ساخت و توسعه (SGT)، شرکت‌های موفق دیگری هم در عرصه هوافضا تاسیس کرده است که بسیار هم موفق عمل کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان اکس انرژی، اینتوئتیو و آکسیوم اسپیس را نام برد.
غفاریان با هدایت ماموریت خود برای پیشبرد اهداف و دانش بشری، سازمان‌هایی را ایجاد کرده است که بخش‌های مختلفی از صنعت فضا و انرژی را متحول می‌کنند. یکی از این اهداف، تاسیس شرکت آکسیوم اسپیس (Axiom Space) بود.

پس از تأسیس این شرکت در سال ۲۰۱۶ با هدف ایجاد پتانسیل فضا برای نوآوری از طریق تجاری‌سازی و اهداف بلندمدتی همچون گردشگری فضایی، او الان به‌عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره و مشاور استراتژیک کلیدی و توسعه اقتصادی این شرکت نیز فعالیت می‌کند و در حال حاضر با کمک ناسا در حال ساخت اولین ایستگاه فضایی تجاری در جهان است. همچنین این شرکت به‌تازگی اقدام به ساخت نسل جدید لباس های فضانوردی با عایق جدید کرده است و احتمالا به‌زودی شاهد استفاده فضانوردان ناسا از این نوع لباس مخصوص خواهیم بود.

کمال غفاریان

همچنین تماشا کنید:

لباس فضایی جدید ناسا معرفی شد؛ پیش به سوی ماه + ویدیو

علاوه بر آکسیوم، غفاریان اقدام به تأسیس و همراهی شرکت‌های دیگری نیز در عرصه‌های مشابه کرده است. از جمله:

1. شرکت اکس انرژی (X-Energy) که برای توسعه و ایجاد راه‌حل‌های انرژی هسته‌ای برای استفاده از این تکنولوژی در سیستم‌های انرژی زمینی و پیشرانه‌های فضایی تاسیس شده است تا این راه‌حل‌های انرژی هسته‌ای علاوه بر نوآوری، کاملا سازگار با محیط زیست باشند.

2. اینتوئتیو مشینز (Intuitive Machines) از شرکت‌های پیشرو در ارائه فناوری علمی و برنامه خدمات تجاری بار ناسا و توسعه حمل و نقل فضایی.

3. شرکت IBX، یک شرکت نوآوری و سرمایه‌گذاری در تمام عرصه‌های به‌روز تکنولوژی، مخصوصا تکنولوژی‌های صنایع هوایی و فضایی.

4.کوانتوم اسپیس (Quantom Space) که به‌عنوان جدیدترین رویاپردازی کمال غفاریان محسوب می‌شود در زمینه تولید زیرساخت‌های فضایی فعالیت می‌کند و هدف آن توسعه یک شبکه فضایی برای ارائه خدمات اینترنتی و ارتباطی است.

ثروتمند ایرانی کمال غفاریان

کمال غفاریان علاوه بر تاسیس این شرکت‌ها از طرح‌های بشردوستانه و خیرخواهانه حمایت می‌کند و بنیانگذار دو سازمان در این عرصه است که عبارت‌اند از:

  • موسسه فضایی بی حد و مرز که با تمرکز بر تحقیقات علمی و جذب دانش‌آموزان برای آشنایی آنها با اکتشاف و پاسخ به تمامی سوالات کیهانی و علایق نسل جدید بنا نهاده شده است.
  • بنیاد Emerging Light که از حدود ۷۰۰ کودک در مدرسه‌ای در استان کینشاسا واقع در کشور کنگو به‌صورت رایگان حمایت می‌کند و آموزش‌های تحصیلی می‌دهد.

افق و ایدئولوژی فکری غفاریان

ثروتمند ایرانی کمال غفاریان

کمال غفاریان همواره این موضوع را مطرح می‌کند که هدف واقعی او از تأسیس این شرکت‌ها کمک به توسعه اکتشافات فضایی و پاسخ به تمامی سوالاتی است که انسان در مورد جهان و کیهان اطراف خود دارد. در واقع میلیونر بودن بدون انجام خدمت به بشریت معنایی ندارد. همچنین او معتقد است فهم و دانش ما نسبت به کیهان، به پیشرفت فناوری و بهبود زندگی بشر کمک می‌کند و این تغییرات باید جهان را به‌سمت بهتر شدن سوق دهد. وی با دارایی تقریبی 2.3 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در رتبه 1434 ثروتمندترین اشخاص جهان قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*