نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی

ال جی با رونمایی از یک نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED، گیمرها را سورپرایز کرد

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی به‌عنوان سریع‌ترین نمایشگر گیمینگ جهان که رزولوشنی بالاتر از 1080p دارد، برای رقابت با مانیتورهای سامسونگ معرفی شد.

شرکت «ال جی دیسپلی» به‌عنوان بازوی نمایشگرسازی ال جی، رقیب جدیدی را برای بازار مانیتورهای پرسرعت گیمینگ معرفی کرد. یک نمایشگر ۲۷ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی 480Hz و رزولوشن 1440p که بی‌شک آرزوی هر گیمری داشتن چنین نمایشگری است.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی وضوح 1440p را به ارمغان میاورد

پنل جدید ال جی، مانیتورهای “Dual-Hz” که برای رسیدن به نرخ تازه‌سازی 480Hz باید روی رزولوشن 1080p محدود می‌شدند را پشت سر گذاشته است. این دستاورد جدید، نرخ تازه‌سازی کامل را با رزولوشن طبیعی 1440p ارائه می‌کند. نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی به طور مستقیم با مانیتورهای OLED جدید سامسونگ با نرخ تازه‌سازی 360Hz و رزولوشن 1440p رقابت می‌کند. اگرچه پنل LG با ارائه نرخ تازه‌سازی بالاتر و حفظ رزولوشن شفاف‌تر، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

توجه داشته باشید که نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ هرتزی ممکن است برای بسیاری از بازی‌ها حتی اضافی هم باشد. مطالعات نشان می‌دهد که حداکثر نرخ قابل مشاهده چشم انسان بین ۵۰ تا ۹۰ هرتز متغیر است و برخی افراد در شرایط خاص بیش از ۵۰۰ هرتز را تجربه می‌کنند. بنابراین، ۴۸۰ هرتز در شرایط بهینه، در مرز قدرت تشخیص انسان (آن هم نه همه انسان‌ها) قرار دارد.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی

علاوه بر این، پنل نوآورانه جدید ال جی دارای زمان پاسخ‌دهی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه‌ای است که ادعا شده بهترین زمان پاسخ‌دهی در بازار نیز هست. دیدن (یا شنیدن) این ویژگی‌های پیشرفته واقعاً جالب است، اما به خاطر داشته باشید که تجربه آن‌ها ارزان نیست. مانیتورهای OLED در حال حاضر به خودی خود گران هستند و حالا آخرین فناوری ال جی آن‌ها را گران‌تر هم خواهد کرد.

علاوه بر سرعت بالا، فناوری “META” ال جی نیز بهبودهایی در روشنایی و زاویه دید حاصل می‌کند. غول کره‌ای همچنین ادعا می‌کند که این پنل «کمترین سطح نور آبی» را در کل صنعت نمایشگرسازی انتشار می‌دهد که می‌تواند باعث کاهش خستگی چشم‌ها حین استفاده طولانی مدت شود. در کل، پنل اولد جدید ال جی، امکانات فناوری صفحه نمایش مخصوص بازی‌ها را بازتعریف می‌کند.

گرچه هنوز نام مانیتورهای ال جی که از این پنل برخوردارند اعلام نشده است، اما آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهند شد. ما همچنین می‌توانیم در نمایشگاه CES 2024 شاهد نمایش کلیه مانیتورهای OLED گیمینگ ال جی باشیم که اندازه آن‌ها از ۲۷ اینچ تا ۴۵ اینچ متغیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*