مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل

مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل با طراحی منحنی و فناوری‌های پیشرفته فراتر از ایده‌آل است

مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل با چند فناوری نوآورانه معرفی شد. این اولین نمایشگر 5K با گواهی راحتی چشم پنج ستاره است که هفته آینده به CES 2024 می‌آید.

به نمایشگاه سالانه CES که در لاس وگاس برگزار می‌شود، نزدیک شده‌ایم. این یعنی به‌زودی می‌توانیم از نزدیک با جدیدترین گجت‌های الکترونیکی مصرفی برندهای جهانی ملاقات کنیم که مانیتورها هم بین آن‌ها هستند. در این بین دل امیدوار است که مانیتور جدید UltraSharp 40 Curved Thunderbolt Hub این کمپانی که در نمایشگاه CES 2024 رونمایی خواهد شد، بتواند رقبا را شکست دهد. Dell می‌گوید این مدل «اولین نمایشگر ۴٠ اینچی 5K با گواهی راحتی چشم پنج ستاره» است.

فناوری‌ها و امکانات نمایشگر منحنی 5K دل

مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل

راحتی چشم پنج ستاره استاندارد صنعتی جدیدی است که از گواهی TUV Rheinland سرچشمه می‌گیرد. نمایشگرهایی که این گواهی را اخذ می‌کنند، بدان معناست که می‌توانند سطح مطلوبی از آسودگی چشم در استفاده طولانی مدت از نمایشگر را فراهم کنند. مانیتور 5K دل، نخستین نمایشگری است که موفق به اخذ این گواهی شده است. دل می‌گوید سه کار را برای دستیابی به این گواهی با جدیدترین نمایشگرهای UltraSharp انجام داده است. اول، نرخ تازه‌سازی را دو برابر کرده و به 120 هرتز رسانده تا تصاویری روان‌تر شود.

این نمایشگر دارای یک سنسور نور محیطی است که امکان تنظیم خودکار روشنایی و دمای رنگ صفحه نمایش را بر اساس شرایط نور محیط فراهم می‌کند. دل به مطالعاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد این قابلیت می‌تواند علائم خستگی شدید چشم را تا 17 درصد کاهش دهد. و برای سومین گام، دل اعلام کرده که با استفاده از یک نور پس‌زمینه LED پیشرفته، تکنولوژی ComfortView Plus خود را ارتقاء داده و مواجهه با نور آبی را از ۵۰ درصد به زیر ۳۵ درصد کاهش داده است. همین نیز می‌تواند در کاهش علائم خستگی چشم مؤثر باشد.

مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل

هیچ‌کدام از این موارد از عملکرد نمایشگر کم نخواهد کرد. سازنده آمریکایی می‌گوید نمایشگر UltraSharp 40 Curved Thunderbolt Hub پوشش ۹۹ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 / Display P3 را ارائه می‌کند و ۱.۰۷ میلیارد رنگ را به‌نمایش می‌گذارد. مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل با گواهی VESA DisplayHDR 600 عرضه می‌شود و دارای تکنولوژی IPS Black Panel و نسبت کنتراست ۲۰۰۰:۱ است.

در زمینه درگاه‌ها می‌توان به پشتیبانی از Thunderbolt 4 با توان تحویل تا ۱۴۰ وات اشاره کرد. اتصال اترنت با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که پورت‌های HDMI 2.1 و DisplayPort 2.1 نیز در اینجا حضور دارند. به گفته سازنده، پورت‌های USB-A و USB-C در بخش جلوی این نمایشگر تعبیه شده‌اند تا اتصال و شارژ دستگاه‌های شما را آسان کنند.

مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل

اگر فکر می‌کنید که مدل ۴۰ اینچی خیلی برای شما بزرگ است، احتمالا به یک مدل ۳۲ اینچی می‌اندیشید. دل این نسخه را هم توسعه داده و با نام Dell UltraSharp 34 Curved Thunderbolt Hub روانه بازار خواهد کرد. این مانیتور نیز دارای گواهی راحتی چشم پنج ستاره از TUV Rheinland، فناوری IPS Black و اتصال Thunderbolt 4 است. با این حال، این  نمایشگر 5K نیست و وضوح WQHD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌کند.

قیمت مانیتور ۴۰ اینچی 5K دل

هر دو نمایشگر از تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند ماه) به صورت جهانی عرضه خواهند شد. مدل ۴۰ اینچی مانیتور اولترا شارپ دل با قیمت ۲،۴۰۰ دلاری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. مدل 34 اینچی آن هم با قیمت ۱،۰۲۰ دلاری عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*