لپ تاپ های جدید دل ایکس پی اس - XPS

لپ تاپ های جدید دل XPS با پردازنده Core Ultra‌ 9 و کلید انحصاری هوش مصنوعی Copilot رونمایی شدند

دل به مناسبت CES 2024 از لپ تاپ های جدید سری XPS رونمایی کرد. سری جدید ایکس پی اس از پردازنده Core Ultra 9 و کارت گرافیک RTX 4070 بهره می‌برد.

CES 2024، بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی دنیا از 9 تا 12 ژانویه (19 تا 22 دی) برگزار می‌شود و برخی از شرکت‌های مطرح تکنولوژی پیش از این‌که داخل غرفه خود در این نمایشگاه حاضر شوند، اقدام به معرفی محصولات جدیدشان می‌کنند. دل یکی از این شرکت‌ها است که بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، به‌تازگی رسماً از لپ تاپ های جدید XPS پرده‌برداری کرد.

معرفی نسخه‌های جدید لپ تاپ XPS دل

لپ تاپ های جدید دل ایکس پی اس - XPS

سری XPS معمولاً در نسخه‌های 13، 15 و 17 اینچی عرضه می‌شود، اما دل تصمیم به ارائه آن در اندازه‌های جدید با جدیدترین سخت‌افزار گرفته است. این سری لپ تاپ حالا در نسخه‌های 13، 14 و 16 اینچی به عرضه می‌رسد که همه آن‌ها نمایشگر اولد لمسی یا غیرلمسی دارند. به‌طور مشخص، نسخه‌های 13.4 و 14.5 اینچی با نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس، کیو اچ‌دی پلاس و 3.2K در دسترس قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین نسخه که 16.3 اینچی است، قابل سفارش با نمایشگر فول اچ‌دی پلاس یا 4K خواهد بود.

لپ تاپ های جدید دل ایکس پی اس - XPS

لپ تاپ های جدید سری ایکس پی اس دل مجهز به شاسی آلومینیومی و محافظ گوریلا گلس 3 برای نمایشگر هستند. دکمه خاموش و روشن این لپ تاپ همچنین نقش اسکنر اثر انگشت را ایفا می‌کند و هر سه نسخه از تاچ‌پدی برخوردارند که کل قسمت زیر کیبورد را به خود اختصاص داده است. درباره کیبورد باید اشاره کرد که بک‌لایت یا نور پس‌زمینه دارد و دکمه‌های آن بدون فاصله از یکدیگر طراحی شده‌اند. در بالای کیبورد مجموعه‌ای از دکمه‌های لمسی قابل مشاهده‌اند که قابلیت‌هایی مثل تنظیم میزان صدا و روشنایی صفحه دارند و بین دکمه‌های پایین کیبورد هم دکمه مختص به هوش مصنوعی کوپایلت به چشم می‌خورد.

لپ تاپ های جدید دل ایکس پی اس - XPS

دل یک وبکم با رزولوشن 1080p را برای این لپ تاپ در نظر گرفته. همچنین سیستم صوتی آن که از فناوری صدای فراگیر «دالبی اتموس» (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند، دربرگیرنده 4 اسپیکر است.

لپ تاپ‌های جدید ایکس پی اس

سری جدید لپ تاپ های دل XPS از پردازنده Core Ultra 9 اینتل و کارت گرافیک GeForce RTX 4070 انویدیا بهره می‌برد. البته نسخه پایه آن پردازنده گرافیکی اختصاصی ندارد و در آن گرافیک مجتمع Intel Arc پیاده‌سازی شده است. نسخه‌های 13 و 14 اینچی این محصول به ترتیب از باتری‌های 55 و 69.5 وات ساعتی تغذیه می‌کنند که با آداپتور 60 واتی شارژ می‌شوند. نسخه 16 اینچی مجهز به یک باتری 99.5 وات ساعتی است که شارژ آن با اداپتور 130 واتی صورت می‌گیرد. دل هر سه نسخه مذکور از این لپ تاپ را حداکثر با رم 64 گیگابایتی از نوع LPDDR5x و 4 ترابایت حافظه اس‌اس‌دی عرضه می‌کند.

لپ تاپ‌های جدید ایکس پی اس

هم‌اکنون مشخص نیست سری جدید لپ تاپ های XPS دل چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد، ولی مطلع شده‌ایم که نسخه‌های 13، 14 و 16 اینچی آن به‌ترتیب با قیمت 1299، 1699 و 1899 دلار در رنگ‌های «پلاتینیوم» و «گرافیت» ارائه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*