تغییر اساسی در دوربین سلفی آیفون ۱۷

منتظر یک تغییر اساسی در دوربین سلفی آیفون ۱۷ باشید

اپل به‌دنبال تغییرات اساسی دوربین سلفی آیفون ۱۷ است. از کوچک‌تر شدن بریدگی صفحه گرفته تا افزایش مگاپیکسل سنسور دوربین برای عکس‌هایی پرجزئیات.

در حالی که هنوز نزدیک یک سال تا رونمایی از سری گوشی‌های آیفون ۱۶ باقی‌مانده، به‌تازگی اطلاعات جدیدی درباره گوشی آیفون ۱۷ اپل منتشر شده است. یک تحلیلگر معروف جزئیاتی در مورد دوربین جلوی گوشی آیفون‌های ۲۰۲۵ ارائه کرده که طبق گفته‌های او، این دوربین یک تغییر اساسی نسبت به مدل‌های فعلی خواهد داشت. بیایید نگاهی به این تغییرات احتمالی بیندازیم.

چه تغییراتی در انتظار دوربین سلفی آیفون ۱۷ است؟ 

بر اساس گزارش جدید Medium، تحلیلگر معروف مینگ-چی کو اعلام کرده که اپل خودش را برای ارتقاء و پیشرفت چشمگیر دوربین سلفی iPhone 17 آماده می‌کند. این شرکت فناوری آمریکایی در نسل بعدی آیفون از یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. این یک بهبود قابل توجه نسبت به مدل‌های فعلی است که دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. به عبارت دیگر، دوربین آیفون دو سال بعد اپل اساساً تعداد پیکسل‌ها را نسبت به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ دوبرابر می‌کند.

تغییر اساسی در دوربین سلفی آیفون ۱۷

مینگ-چی کو افزوده است که افزایش وضوح باید تصاویری با کیفیت بیشتر را ارائه کند و جزئیات بیشتری در عکس‌ها ثبت شود. اما این فقط یک افزایش تعداد مگاپیکسل نیست؛ زیرا این تحلیلگر ادعا می‌کند که اپل از یک لنز شش عنصری استفاده خواهد کرد. به‌لطف این لنز جدید، حسگر تصویر می‌تواند اشکال را اصلاح کند تا تصاویر دقیق‌تری ثبت شود. علاوه بر این، عملکرد دوربین سلفی آیفون ۱۷ در شرایط نور کم نیز بهبود قابل توجهی خواهد داشت. ولی خب این پیشرفت‌ها هزینه‌بر است.

کوو اعلام کرده که شرکت تایوانی Yujingguang مسئول تأمین سیستم لنز جدید iPhone 17 خواهد بود. او افزوده که این دوربین سلفی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد گران‌تر از سیستم لنز 5P در iPhone 15 است. پس می‌توان انتظار داشت که افزایش قیمت لنز دوربین سلفی آیفون بعدی روی قیمت کلی گوشی نیز منعکس شود. در گزارش‌های اخیر همچنین به یک لنز تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی اشاره شده که می‌تواند در گوشی آیفون ۱۷ پرو مکس به‌کار برود.

بیشتر بخوانید:

دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی، ستاره درخشان آیفون ۱۷ پرو مکس اپل

همچنین شایعات وجود دارد که تولید سری آیفون ۱۷ به‌جای چین، در هند آغاز خواهد شد. در آخر، شایعاتی وجود دارد که مدل‌های پرو این نسل از فناوری تشخیص چهره زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد. این یعنی احتمالا فیس آیدی به زیر صفحه نمایش گوشی خواهد رفت تا فضای بیشتری در اختیار نمایشگر قرار بگیرد.