سیستم پارک خودکار خودرو برقی شیائومی اس یو 7 - SU7

توانایی خیره کننده خودرو برقی شیائومی در سیستم پارک خودکار + ویدیو

سیستم رانندگی خودکار SU7 فقط یکی از ویژگی‌های جذاب آن است. ویدیو پارک خودکار خودرو برقی شیائومی اس یو 7 هم بر توانایی این سیستم صحه می‌گذارد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، شیائومی طی رویداد اخیر خود بالاخره از خودرو الکتریکی SU7 رونمایی کرد تا پس از موفقیت در عرصه گوشی‌های هوشمند رسماً پا به صنعت خودرو بگذارد. این سدان ساخته غول فناوری چینی ویژگی‌های جذابی از جمله شعاع حرکتی 1200 کیلومتری، پیشرانه 673 اسب بخاری و شتاب 2.78 ثانیه‌ای از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت دارد و حتی در رویداد رونمایی درباره رکوردشکنی خودرو برقی شیائومی در زمینه ضریب درگ هم شنیدیم. ویژگی برجسته دیگر خودرو برقی شیائومی، سیستم رانندگی خودکار آن است که در ویدیو منتشر شده توسط این شرکت می‌توان عملکرد آن در پارک کردن را دید.

عملکرد دیدنی خودرو برقی SU7 شیائومی در پارک خودکار

این‌که شیائومی به‌عنوان یک شرکت حوزه تکنولوژی در ساخت خودرو الکتریکی خود روی رانندگی خودکار تمرکز داشته باشد جای تعجبی ندارد. اس یو 7 با برخورداری از سنسور لیدار، رادار و دوربین‌های مختلف، هم تجربه‌ای فوق‌العاده راحت را برای راننده به همراه می‌آورد و هم در خیلی از مواقع راننده را از کنترل فرمان بی‌نیاز می‌کند. ویدیو تبلیغاتی منتشر شده توسط شیائومی هم قابلیت پارک خودکار SU7 در یک پارکینگ بزرگ چندطبقه را به نمایش می‌گذارد.

سیستم پارک خودکار خودرو برقی شیائومی اس یو 7 - SU7

در این ویدیو، راننده پس از رسیدن به ورودی پارکینگ با یک ضربه روی نمایشگر مرکزی از خودرو خارج می‌شود. اینجا است که ماشین الکتریکی شیائومی خود به خود چندین طبقه را تا محل پارک به روان‌ترین شکل ممکن طی می‌کند. حتی در این مسیر پس از رو به رو شدن با یک آئودی A7، با یک ایست آرام و سپس دنده عقب گرفتن، به خودرو آئودی اجازه حرکت می‌دهد. شیائومی از این طریق قصد دارد هوشمندی فناوری خودران SU7 و هشیاری آن نسبت به محیط را نشان بدهد.

سیستم پارک خودکار خودرو برقی شیائومی اس یو 7 - SU7

مشخص نیست که خودرو برقی شیائومی در این ویدیو کاملاً به سیستم مسیریابی خود متکی بوده یا پارکینگ هم از تجهیزاتی مثل سنسور جهت کمک به سیستم پارک خودکار خودروها برخوردار بوده است. دستاورد Xiaomi جای توجه دارد اگر سدان آن صرفاً با اتکا به سیستم پارک خودکار خود توانسته باشد این مسیر را طی کند و نهایتاً در محل مناسب پارک کند.

سیستم پارک خودکار خودرو برقی شیائومی اس یو 7 - SU7

این سدان علاوه بر پارک خودکار، قابلیت رانندگی خودکار بدون نیاز به کنترل راننده در بزرگراه‌ها را دارد و ممکن است در آینده به‌واسطه یک آپدیت، امکان رانندگی خودکار داخل شهر برای آن فراهم شود. در بررسی کامل خودرو برقی شیائومی SU7 اشاره شد که این خودرو از دو پردازنده انویدیا DRIVE Orin با توان پردازشی مجموعاً 508 ترافلاپی بهره می‌برد و با استفاده از آن‌ها می‌تواند در لحظه به سرعت مسیر حرکت را اسکن کند. از جمله تجهیزات دیگری که به سیستم رانندگی خودکار SU7 شکل می‌دهند باید به یک سنسور لیدار، 3 رادار موج میلی‌متری، 12 رادار اولتراسونیک و 11 دوربین اچ‌دی اشاره کرد.

شیائومی اس یو 7 اواسط سال 2024 روانه بازار خواهد شد. هرچند در حال حاضر رسماً قیمت این خودرو مشخص نیست، پیش‌بینی می‌شود با قیمت بین 42 تا 49 هزار دلار عرضه شود. این تازه آغاز مسیر شیائومی در صنعت خودرو است و این شرکت چینی حوزه تکنولوژی هدف از این دارد که ظرف 15 تا 20 سال آینده به یکی از 5 تولیدکننده برتر خودروهای برقی تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*