۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن که ای کاش واقعی بودند

تام کروز که با نقش محبوب ایتن هانت به‌خوبی در مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن درخشیده است، از گجت های جذاب و پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. در اینجا ۵ تا از بهترین و نوآورانه‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

چیزی که سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» را از دیگر رقباش متمایز می‌کند، بدون شک، تام کروز است. امکاناتی که او در این فیلم‌ها به نمایش می‌گذارد، به همراه توانایی اجرایی که دارد، این فیلم‌ها را به سطح دیگری از سرگرمی و هیجان می‌رساند. با این حال، شخصیت ایتن هانت به تنهایی نمی‌تواند از پس همه این کارها برآید. او معمولا از گجت‌های پیشرفته برای انجام کارهایش کمک می‌گیرد. گاهی او کاملاً به تکنولوژی وابسته است و وقتی تکنولوژی شکست بخورد، شخصا مجبور به حل مسئله می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پرش با موتور و اسب سواری تام کروز در تریلر ماموریت غیر ممکن ۷ + ویدیو

گجت های جذاب ایتن هانت در فیلم های ماموریت غیرممکن

طبیعی است که ما دوست داشته باشیم گجت های جذابی که در مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد را در دنیای واقعی هم داشته باشیم. هرچند ما نمی‌توانیم هیچ‌وقت مثل ایتن هانت باشیم! در مجموع ۷ فیلم از این مجموعه منتشر شده که اولین نسخه به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد و آخرین نسخه آن هم سال ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمد. در ادامه به بررسی و معرفی پنج ابزار جذاب ایتن هانت در این فیلم‌ها می‌پردازیم.

۱. دستکش بالارونده

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

از بین تمام فیلم‌ها، چهارمین نسخه این فیلم به‌نام «ماموریت غیرممکن – پروتکل شبه» پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در دستان ایتن دیدیم. در این فیلم هر بار که ایتن گیر می‌افتد یا می‌خواهد مأموریتی امکان‌ناپذیر را عملی کند، از دیوارها بالا می‌رود.

جذاب‌ترین گجتی که ایتن از آن در فیلم پروتکل شبح استفاده می‌کند، دستکش بالارونده‌ای است که او برای بالا رفتن از برج خلیفه دبی از آن استفاده می‌کند. این دستکش‌های الکترومغناطیسی ویژگی‌های موجودی به‌نام گکو (یک نوع مارمولک) را تقلید می‌کنند که به تام کروز اجازه می‌دهد حین صعود از یک دیوار، دست‌های خودش را به سطح بچسباند.

در یکی از صحنه‌های فیلم، این دستکش خراب می‌شود و به‌درستی کار نمی‌کند. حالا تصور کنید اگر چنین محصولی در واقعیت ساخته و عرضه عمومی شده بود و این اتفاق حین صعود از یک دیوار مرتفع برای شما رخ میداد! حتی یک لحظه هم نمی‌خواهیم به چنین اتفاقی فکر کنیم.

۲. اسکنر چشمی

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

گجت های جذاب مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن

در فیلم پروتکل شبح یک لنز تماس هوشمند وجود دارد که کارهای زیادی مثل اسکن کردن یک چهره خاص در میان جمعیت را انجام می‌دهد. بعد از اینکه ایتن با دستکش‌های بالارونده از برج خلیفه صعود می‌کند، با تیم IMF برخورد می‌کند که در یک جلسه مربوط به انتقال کدهای پرتاب موشک حضور دارند. ویلیام براندت (با بازی جرمی رنر) برای تست کردن این لنز هوشمند را روی چشم‌های خودش می‌گذارد و کدهایی را اسکن می‌کند که به‌صورت پرتابل داخل اتاق دیگری چاپ می‌شوند.

دستگاه‌های کپی فعلی می‌توانند گاهی اوقات مشکل ساز باشند. به‌طور مثال برای تهیه یک نسخه کپی باید به اتاقی که دستگاه حضور دارد بروید. حال این دستگاه می‌تواند در جایی دور از محل کار یا منزل شما باشد و این موضوع باعث تلف کردن زمان شما می‌شود. اگر این دستگاه پرینت هم بکند، مشکلات شما دو برابر خواهد شد؛‌ به‌خصوص اگر نیاز باشد به‌صورت بی‌سیم به آن متصل شوید.

وقتی یک لنز روی چشم شما قرار بگیرد و فقط با یک چشمک زدن روی یک سند، آن را برای شما چاپ کند، سرعت انجام کارهای شما بسیار بالاتر خواهد رفت. هرچند شاید حضور دائمی یک لنز روی چشم‌های شما در طول ساعات کاری خسته‌کننده به‌نظر برسد.

۳. صفحه نمایش تغییر دید

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

همانطور که در بالاتر هم گفتیم، “Ghost Protocol” تکنولوژیک‌ترین و پر گجت ترین نسخه از مجموعه فیلم های ماموریت غیرممکن بود. در یکی از صحنه‌ها، ایتن هانت و بنجی دان (با بازی سیمون پگ) باید به کاخ کرملین نفوذ کنند. به‌همین خاطر آن‌ها از یک نمایشگر جمع شونده استفاده می‌کنند و یک دوربین را روی یک بازوی متحرک ثابت در پشت آن قرار می‌دهند. بازوی متحرک به‌گونه‌ای طراحی شده که دوربین را در نقطه دید فرد  نگه دارد تا آنچه را که می‌خواهد روی صفحه نمایش ببیند.

در این فیلم ایتن برای دیده نشدن از این روش استفاده می‌کند. این سناریویی است که می‌تواند برای اجرای بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرد. چیزی مثل Microsoft Kinect که می‌تواند حرکات شما را رهگیری کند و دوربین همزمان با حرکات شما می‌چرخد تا از دسترس خارج نشوید.

۴. دستگاه پاک کردن اسناد

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

حذف فایل‌ها از هارد دیسک کار بزرگی نیست، اما اینکه چقدر طول بکشد به تعداد فایل‌ها و اندازه هارد دیسک بستگی دارد. البته باید آن را به کامپیوتر وصل کنید، رمز عبور خود را وارد کنید (اگر دارید) و فایل‌ها را انتخاب کنید تا هارد دیسک کاملاً پاک شود. اما در جهان ماموریت: غیرممکن شما نیازی به این کار ندارید. فقط گوشی هوشمند شما کافیست.

در فیلم «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» که سال ۲۰۱۵ اکران شد، ایلزا فاوست یک درایو کوچک دارد که وقتی آن را روی گوشی رئیسش می‌گذارد، تمام اطلاعات حافظه آن پاک می‌شود. در این روش نیازی به متصل کردن به دستگاه دیگری هم نیست. حتی روزنامه‌ای که روی صفحه گوشی قرار داده شده هم جلوی پاک شدن فایل‌ها را نمی‌گیرد.

این یک سیستم بی‌سیم قدرتمند است که برای استفاده حتی نیازی نیست دو دستگاه تماس مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. عملکرد این دستگاه بسیار ساده است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روزی آن را در دنیای واقعی هم ببینیم.

۵. قفل‌بازکن خودکار

۵ گجت جذاب در فیلم ماموریت غیرممکن

در دستگاه‌های جاسوسی، شکستن قفل‌ها بخش مهمی از کار است. در چندین سکانس از فیلم «ماموریت: غیرممکن: ملت یاغی»، اعضای IMF می‌توانند با روش‌های منحصر به فردی انواع قفل‌ها را باز کنند. در یک صحنه، قفل درب توسط یک گجت کوچکی که به گوشی هوشمند متصل شده باز می‌شود.

معمولا در فیلم‌ها می‌بینیم که سارقان با شنیدن صدای کلیک‌های قفل، آن را باز می‌کنند. اما در اینجا، با استفاده از یک حلقه کوچک فلزی، با دقت به چگونگی چرخش قفل، آن را کدگشایی می‌کند و در عرض کمترین زمان ممکن قفل هک می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*