ایسوس راگ فون 8

ایسوس راگ فون 8 با ادعای قوی ترین گوشی گیمینگ جهان معرفی شد

ایسوس راگ فون 8 به‌عنوان قوی ترین گوشی گیمینگ جهان با مشخصاتی مانند تراشه پرچمدار اسنپدراگون معرفی شد. در ادامه با Asus Rog Phone 8 بیشتر آشنا می‌شوید.

ایسوس می‌خواهد نه‌تنها بهترین و قوی‌ترین گوشی گیمینگ جهان، بلکه یک پرچمدار تمام عیار را تولید و روانه بازار کند. سری Rog Phone 8 ایسوس به‌همین منظور دوباره طراحی شده تا کاربران بتوانند استفاده روزانه دلپذیرتری از این گوشی قدرتمند داشته باشند. بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، این سری در چند نسخه به بازار عرضه می‌شود که البته بیشتر تفاوت‌های بین آنها، جنبه زیبایی دارد.

ایسوس راگ فون 8

ایسوس راگ فون 8 حالا باریک‌تر و سبک‌تر از قبل شده و وزن آن به 225 گرم و ضخامت آن به 8.9 میلی‌متر می‌رسد؛ این در حالی است که راگ فون 7 دارای ضخامت 10.3 میلی‌متر و وزن 239 گرم بود. این کاهش وزن و ضخامت، بدون تلفات هم نبوده و باعث شده ظرفیت باتری 500 میلی‌آمپرساعت کاهش پیدا کند و حالا در راگ فون 8 از باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. البته ایسوس وعده داده که به‌لطف سخت افزار بهینه‌سازی شده، شما تقریبا شارژدهی مشابه با نسل قبلی را خواهید داشت.

مشخصات فنی ایسوس راگ فون 8

ایسوس راگ فون 8

ایسوس راگ فون 8 مانند مدل سال گذشته از صفحه نمایش 6.78 اینچی بهره می‌برد، اما حالا حاشیه‌های باریک‌تری را در اطراف پنل نمایشگر مشاهده می‌کنیم. دوربین سلفی هم که قبلا در قاب بالایی تعبیه شده بود، اکنون به یک حفره Punch Hole منتقل شده است. ارتفاع 163.8 میلی‌متری و عرض 76.8 میلی‌متری نشان می‌دهد که با گوشی کوچک‌تری نسبت به مدل سال گذشته روبه‌رو خواهیم بود و بیش از 9 میلی‌متر از ارتفاع و کمتر از یک میلی‌متر از عرض گوشی کاسته شده است.

نمایشگر جدید راگ فون 8 مانند قبل از نرخ تازه‌سازی تصویر 165 هرتزی پشتیبانی می‌کند. برای این نمایشگر از یک پنل LTPO استفاده شده که می‌تواند رفرش ریت متغیر بین 1 هرتز تا 120 هرتز را به شما ارائه کند. حداکثر روشنایی این پنل نیز به 2500 نیت افزایش یافته است.

ایسوس راگ فون 8

ایسوس در تبلیغات خود ادعا کرده که ROG Phone 8 اولین گوشی گیمینگ مقاوم در برابر نفوذ آب است. گوشی های گیمینگ، خنک‌سازی را در اولویت خود قرار می‌دهند و به همین دلیل یا ضد آب نیستند یا به‌مقدار کمی در برابر نفوذ آب مقاومت دارند. نسل قبلی راگ فون دارای استاندارد IP54 بود، اما حالا راگ فون 8 از استاندارد IP68، مانند بسیاری از گوشی های پرچمدار موجود در بازار،‌ بهره می‌برد.

در مورد سیستم خنک‌سازی نیز باید بگوییم، Rog Phone 7 Pro دارای یک پورتال AeroActive بود، اما سری 8 به‌جای آن از خنک‌کننده رسانایی استفاده می‌کند. در خنک‌کننده جدید AeroActive X، یک بلوک مسی که از مادربرد تا پنل پشتی کشیده شده، گرما را به هوا تبدیل می‌کند. این خنک‌کننده از نظر حجم، 29 درصد کوچکتر و 10 درصد سبک‌تر شده است؛ اما سطح تماس بیشتری دارد، سرعت فن را بیشتر می‌کند و بازده حرارتی بالاتری دارد که در مجموع باعث می‌شود گوشی بسیار بهتر از قبل، خنک شود.

ایسوس راگ فون 8

در دل ایسوس راگ فون 8 شاهد به‌کارگیری تراشه پرچمدار و مدرن اسنپدراگون 8 نسل 3 هستیم. حداکثر 24 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 4.0، مشخصات سخت افزاری ROG Phone 8 را تکمیل می‌کنند. نسخه پایه این گوشی دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است و یک نسخه میانی با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود خواهد داشت.

راگ فون 8 از شارژر سیمی 65 واتی هایپرشارژ پشتیبانی می‌کند که صفر تا صد درصد باتری را در مدت 39 دقیقه شارژ می‌کند. همچنین ایسوس این گوشی را به قابلیت شارژ بی سیم 15 واتی Qi نیز مجهز کرده تا بتوانید بدون نیاز به اتصال به برق، گوشی خود را در مواقع ضروری شارژ کنید. اما به بخش دوربین‌های گوشی می‌رسیم؛ ایسوس راگ فون 8 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به سنسور 1/1.56 اینچی سونی IMX890 مجهز شده است. لرزش‌گیر شش محوره هیبریدی گیمبال 3.0 (Hybrid Gimbal Stabilizer 3.0) و حالت Super HyperSteady Video از جمله ویژگی‌های جدید و جذاب این دوربین اصلی هستند. یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با میدان دید 120 درجه نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کند.

ایسوس راگ فون 8

اما بخش کاملا جدید در ماژول دوربین راگ فون 8، یک لنز تله فوتو 32 مگاپیکسلی است که بزرگنمایی 3 برابری را ارائه می‌دهد. این حسگر نیز از OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال و اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرومتری بهره می‌برد و علاوه بر بزرگنمایی 3 برابری اصلی، قابلیت زوم 10 برابری با هوش مصنوعی Hyper Clarity و زوم دیجیتال 30 برابری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. حالت سوپر نایت (Super Night) هم برای عکاسی در تاریکی و شب در دسترس شماست.

گفتنی است ROG Phone 8 در برخی مناطق به‌جای دوربین تله فوتو، دارای یک دوربین ماکرو خواهد بود؛ اما مدل‌های راگ فون 8 پرو و راگ فون 8 پرو ادیشن در تمام بازارها به دوربین تله فوتو مجهز شده است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که به‌صورت پیش‌فرض، عکس‌های خود را در رزولوشن 8 مگاپیکسل ثبت می‌کند. این لنز با میدان دید 90 درجه‌ای، نسبت به قبل دید عریض‌تری دارد و برای گرفتن سلفی‌های گروهی و دسته جمعی، بسیار مناسب خواهد بود.

ایسوس راگ فون 8

مطابق با ترند روز دنیای تکنولوژی، ایسوس برای سری ROG Phone 8 نیز به سراغ هوش مصنوعی رفته و AI را در برخی بخش‌های گوشی به کار برده است. هوش مصنوعی می‌تواند در بازی‌هایی مثل Genshin Impact و Honkai: Star Rail به کمک شما بیاید یا مثلا اگر روی حل یک پازل گیر کرده بودید، می‌توانید از AI Grabber برای اسکن خودکار متن روی نمایشگر استفاده کنید. امکان تولید تصاویر پس زمینه جدید برای گوشی با استفاده از هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

سری راگ فون 8 پشتیبانی کاملی از مایکروسافت Phone Link ارائه می‌دهد که به‌وسیله آن می‌توانید گوشی خود را به رایانه شخصی متصل کنید و کارهایی مانند پخش برنامه، Screen Mirroring، کشیدن و رها کردن فایل‌ها بین دو دستگاه و کپی و پیست کردن فایل‌ها را انجام دهید.

ایسوس راگ فون 8

در پایان لازم است اشاره کنیم که ایسوس راگ فون 8 در رنگ‌های مشکی فانتوم و خاکستری روانه بازار می‌شود. لوگوی ROG با نور پس زمینه RGB در پشت گوشی دیده می‌شود. مدل‌های راگ فون 8 پرو و راگ فون 8 پرو ادیشن نیز فقط در رنگ مشکی فانتوم عرضه خواهند شد و البته این مدل‌ها یک صفحه نمایش OLED کوچک نیز در قاب پشتی خود دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*