لپ تاپ گیمینگ اچ پی Omen Transcend 14

اچ پی Omen Transcend 14، سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۴ اینچی جهان با گرافیک RTX 4070

اچ پی Omen Transcend 14 به‌عنوان سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۴ اینچی جهان با پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل، هوش مصنوعی و گرافیک RTX 4070 معرفی شد.

وقتی شرکتی حتی چند گرم از وزن لپ تاپ خودش کم می‌کند، بدون آنکه بخواهد در سخت افزار دیوایس خود کم‌کاری کند، این واقعا ارزشمند است. HP به‌عنوان یکی از پیشروان صنعت کامپیوترسازی، امسال محصولات متنوعی را ا خودش به نمایشگاه CES 2024 آورده است. یکی از آن‌ها اچ پی Omen Transcend 14، سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ ۱۴ اینچی جهان است که در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات آن آشنا خواهید شد.

از مشخصات فنی تا طراحی زیبای اچ پی Omen Transcend 14

وزن لپ تاپ اچ پی فقط ۱.۶ کیلوگرم است که همین هم Omen Transcend 14 را به سبک‌ترین لپ تاپ گیمینگ جهان تبدیل کرده است. در واقع این محصول فقط ۴۵ گرم از مک بوک اپل سنگین‌تر بوده و حدود ۷۰ گرم سبک‌تر از لپتاپ‌های کم وزنی مثل ASUS ROG Zephyrus G14 است. اما علیرغم وزن کم، پردازنده Core Ultra 7 یا Ultra 9 نسل چهاردهمی اینتل، تا 32 گیگابایت رم DDR5، دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیک RTX 4070 یک دیوایس قدرتمند محسوب می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی Omen Transcend 14

با این وزن کم، شما دو پورت USB-A، دو پورت USB-C (که یکی از آن‌ها از تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کند) به‌ علاوه یک پورت فول سایز HDMI 2.1 را در اختیار خواهید داشت. سرعت اتصال به اینترنت به‌لطف وای فای ۷ تضمین شده است و بلوتوث ۵.۴ نیز اتصال پایدار بی‌سیم به لوازم جانبی شما را فراهم می‌کند.

حضور پررنگ هوش مصنوعی در لپ تاپ گیمینگ HP

لپ تاپ اچ پی به پردازنده سری Meteor Lake اینتل مجهز است که از یک NPU (واحد پردازش عصبی) مستقل بهره می‌برد. این یعنی امکاناتی مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در غرفه شرکت HP در نمایشگاه CES امسال، بازی Cyberpunk 2077 به‌صورت آزمایشی با رزولوشن 2K روی این لپ تاپ اجرا شده بود، در حالی که به‌صورت همزمان استریم زنده با رزولوشن 1080p نیز انجام می‌شود. از آنجا که پردازش افکت‌های مختلف دوربین توسط NPU انجام می‌شد، در نتیجه فشاری به پردازنده و پردازشگر گرافیکی وارد نشد تا بازی بدون لگ اجرا شود. این یکی از بهترین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد حضور یک NPU در کنار CPU و GPU چقدر می‌تواند کارایی داشته باشد.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی Omen Transcend 14

نمایشگر اچ پی Omen Transcend 14 هم عملکرد بسیار خوبی دارد. یک پنل ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن 2.8K (برابر با ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) که نرخ تازه‌سازی متغیر 120Hz را ارائه می‌کند. این نمایشگر از محتوای HDR با اوج روشنایی ۵۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 دارد. صدای این لپ تاپ نیز توسط یک جفت اسپیکر با پشتیبانی از DTS:X Ultra بسیار مناسب است.

پشتیبانی از هدفون‌های بی‌سیم هایپرایکس بدون نیاز به دانگل

تنظیمات این اسپیکرها توسط شرکت HyperX انجام شده که چند سالیست به یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی HP تبدیل شده است. همین باعث شده در زیر قاب این لپ تاپ یک گیرنده بی‌سیم برای هدفون‌های گیمینگ HyperX Cloud III نیز استفاده شود. این یعنی اگر یکی از هدفون‌های بی‌سیم نام برده را تهیه کنید، نیازی به اتصال یک دانگل به لپ تاپ نیست.

لپ تاپ گیمینگ اچ پی Omen Transcend 14

این لپ تاپ گیمینگ از نظر طراحی تفاوت زیادی با مدل ۱۶ اینچی خودش ندارد. دو تفاوت اصلی روی مدل کوچک‌تر، قرارگیری ترک پد در مرکز و دکمه‌های شفاف‌تر صفحه کلید است که به بک لایت RGB اجازه خودنمایی بیشتری را می‌دهد.

شما می‌توانید از بین کارت‌های گرافیک RTX 4050، RTX 4060 و یا RTX 4070 یکی را بر حسب نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x نیز روی این دیوایس به‌کار رفته است، در حالی که حافظه داخلی آن بین گزینه‌های ۵۱۲ گیگابایت، ۱ یا ۲ ترابایت PCIe Gen 4 NVMe متغیر است.

اما شاید تعجب کرده‌اید که اچ پی چگونه این لپ تاپ ۱۴ اینچی که زیر ۱۹ میلی‌متر ضخامت دارد را خنک می‌کند. این لپ تاپ هوای بیرون را از طریق دریچه‌هایی که زیر بدنه تعبیه شده می‌مکد و سپس هوای داغ داخل قاب را از دریچه‌هایی که پشت دستگاه تعبیه شده، خارج می‌کند. این درواقع سنتی‌ترین روش خنک‌کننده لپ تاپ‌ها است که شاهد حضور آن روی لپ تاپ گیمینگ اچ پی هستیم. این لپ تاپ همچنین از فناوری شارژ سریع ۱۴۰ واتی USB-C PD نیز برخوردار است که به‌لطف آن زیر ۳ دقیقه ۵۰ درصد شارژ‌ می‌شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*