جیلی گلکسی e8

جیلی گلکسی e8 معرفی شد؛ سدان اسپرت و چابک چینی

گروه خودروسازی چینی Geely با معرفی خودروی الکتریکی جدید و ارزان جیلی گلکسی e8 به‌دنبال سهم بیشتری در بازار رقابتی این نوع خودروها است.

کمپانی جیلی که به‌تازگی با معرفی خودروهای جدید با امکانات بالا و قیمت مناسب، گام جدیدی در جهت تسریع انتقال نسل خودروهای موتور احتراق داخلی معمولی به خودروهای الکتریکی برداشته است، اکنون با معرفی گلکسی ای ۸ (Galaxy e8) زمینه را برای رقابتی شدید و تنگاتنگ در بازار خودروهای الکتریکی چینی فراهم کرده است.

معرفی جیلی گلکسی e8

جیلی گلکسی e8

این خودرو که به‌تازگی رونمایی شده، اولین وسیله نقلیه با برند جیلی خواهد بود که از نشان سری گلکسی گروه هلدینگ جیلی استفاده می‌کند و سومین محصول ارائه شده در مجموعه SEA با معماری خاص محصولات گلکسی است. هدف این مجموعه، تغییر چشم‌انداز خودروهای برقی این کمپانی با ارائه عملکرد بسیار قدرتمند، زیبایی، ایمنی و هوشمندی به مشتریان است. این خودرو به‌عنوان یک پرچمدار تمام الکتریک از این صنایع خودروسازی معرفی شده است. سری گلکسی مجموعه جدیدی از محصولات این کمپانی چینی است که در ۲۳ فوریه ۲۰۲۳ میلادی با هدف رقابت در بازار خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی راه‌اندازی شد. طبق برنامه‌های ارائه شده توسط جیلی، این خودروساز چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مجموعا ۷ مدل از سری گلکسی را عرضه کند که شامل چهار مدل هیبرید پلاگین در سری L و سه مدل تمام الکتریکی در سری E خواهند بود.

گلکسی e8 یک سدان برقی سایز متوسط تا بزرگ با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۰ میلی‌متر، ۱۹۲۰ میلی‌متر و ۱۴۶۵ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۲۹۲۵ میلی‌متر اعلام شده است.

زبان طراحی خودرو گلکسی ای 8

جیلی گلکسی e8

جیلی در ساخت این خودرو از زبان طراحی خودروی مفهومی گلکسی لایت (Galaxy Light) پیروی کرده است. از ویژگی‌های برجسته در طراحی این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک، کاپوت کشیده و جلوپنجره کهکشانی اشاره کرد. در بخش استحکام بدنه نیز به‌گفته جیلی، ایمنی این خودرو تمامی استانداردهای IATF را پاس کرده است و ستون‌های این خودرو دارای درجه استحکام تا ۱۵۰۰ پاسکال هستند.

مشخصات فنی خودرو جیلی گلکسی e8

جیلی گلکسی e8 در مدل پایه و ارزان قیمت روی یک پلتفرم ۴۰۰ ولت با یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ کیلوواتی ارائه می‌شود که قدرت آن به محور عقب خودرو منتقل خواهد شد. شتاب صفر تا صد در این مدل ۶ ثانیه اعلام شده است. نسخه AWD و تمام فول این خودرو دارای پلتفرم ۸۰۰ ولت است که از دو موتور الکتریکی با توان ۴۷۵ کیلووات بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد در این نسخه، عدد باورنکردنی ۳.۵ ثانیه خواهد بود. همچنین در این نسخه، خودرو قادر خواهد بود تا با شارژ سریع ۵ دقیقه‌ای مسافت ۱۸۰ کیلومتر را طی کند.

این خودرو الکتریکی با باتری‌هایی با ظرفیت مختلف ارائه خواهد شد که شامل باتری‌های ۶۲، ۷۵ و ۷۷ کیلووات‌ساعتی است که به‌ترتیب ۵۵۰ ، ۶۲۰ و ۶۶۵ کیلومتر برد مسافت با شارژ کامل به این خودرو خواهد داد.

همچنین بخوانید:

خودرو الکتریکی خودران Jiyue 07 ؛ محصول مشترک جیلی و بایدو

طراحی داخلی و امکانات Galaxy e8

گلکسی e8

در نمای داخلی این خودرو اولین چیزی که نگاه‌ها را به‌سمت خود خیره می‌کند صفحه نمایش یکپارچه بزرگی است که در سرتاسر داشبورد کشیده شده است و نکته جالب این صفحه نمایش، مجهز بودن آن به هوش مصنوعی برای کنترل بهتر برخی قسمت‌های خودرو است. اندازه این صفحه نمایش ۴۵ اینچ و رزولوشن آن 8K است و مجهز به تراشه قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8295 با پشتیبانی از فناوری Geely Auto است. این صفحه نمایش، قدرتمندترین اسکرین ساخته شده تا به امروز برای خودروهای چینی خواهد بود که با همکاری BOE توسعه یافته است. در ادامه به معرفی برخی از آپشن‌های برجسته این خودرو می‌پردازیم:

  • قابلیت Flyme Connect در گوشی‌های هوشمند Meizu که قابلیت مشابه با Apple Car Play و Android Auto دارد
  • سیستم NOA Navigate Autopilot (رانندگی هوشمند و مسیریابی خودکار از طریق ماهواره)
  • کروز کنترل تطبیقی هوشمند نسخه جدید
  • شارژ بی‌سیم در قسمت جلو و عقب
  • هدآپ دیسپلی پیشرفته (HUD)
  • سیستم صوتی Infinity با ۱۲ بلندگو و ساب ووفر
  • مجهز به رادارهای ضد تصادف و اتوپارک با اسکن

جیلی گلکسی e8

عرضه این خودرو در ۵ تریم متفاوت و با قیمت پایه حدود 25 هزار دلار تا 32 هزار و 200 دلار متغیر خواهد بود. تفاوت قیمتی این خودرو در سطح امکانات رفاهی نخواهد بود و عمده تفاوت آن مربوط به نوع موتور الکتریکی و باتری‌ها است. تنها یک تریم با سیستم AWD عرضه خواهد شد که برچسب قیمتی ۳۲۲۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*