ایویکو S-WAY 570

کشنده قدرتمند ایویکو S-WAY 570؛ محصول جدید سروش دیزل در ایران

کشنده ایویکو S-WAY 570 تحت نام سروش 570 به‌زودی به‌عنوان قدرتمندترین خودروی باری کشور، توسط شرکت سروش دیزل در ایران مونتاژ خواهد شد.

کشنده قدرتمند ایویکو S-WAY 570 جدیدترین و البته قوی‌ترین ماشین سنگین باربری اروپایی است که به بازار ایران آمده و بر اساس آخرین اخبار خودرو، توسط سروش دیزل در داخل کشور مونتاژ خواهد شد. این محصول به‌شدت جذاب و بادوام، محصول یک کمپانی ایتالیایی به‌نام ایویکو بوده که S-WAY 570 نام دارد؛ اما در بازار داخلی کشور این خودرو با نام سروش 570 شناخته خواهد شد.

بازار خودروهای کشنده در داخل ایران به‌دلیل عدم وجود نمونه تولیدی داخلی، همیشه داغ و جذاب بوده و شاهد محصولات متفاوت چینی و اروپایی در این بازار هستیم. از ده‌ها سال قبل که کشنده‌های برندهای معروف دنیا نظیر ولوو، مان و داف وارد بازار ایران شدند، نشان دادند این بازار جایی برای جولان دادن محصولات بی‌کیفیت نیست. البته این نوع تدبیراندیشی برای واردات خودروهای سنگین باکیفیت بسیار مطلوب است؛ چرا که کشور ایران به‌دلیل پهناوری و ارتباط مستقیم با دریا از شمال و جنوب، خطوط ترانزیت بسیار زیادی دارد و نیازمند خودروهایی است که بتوانند با دوام بالا در این مسیرها بار جابه‌جا کنند.

ایویکو S-WAY 570

در بین تمامی محصولات اروپایی راه یافته به ایران نام یک برند همواره درخشش خاصی داشته و توانسته خیلی سریع محبوبیت خود را در بین مردم به دست آورد و آن برندی نیست جز ایویکو.

اولین محصولات این برند محبوب اروپایی اوایل دهه 70 شمسی به بازار پررقیب ایران وارد شدند. سری اول کشنده‌های ایویکو، ایویکو 330 نام داشتند. پس از گذشت نزدیک به یک دهه، سری دوم کشنده‌های ایتالیایی با نام ایویکو 440 جایگزین نمونه‌های قبلی شدند. در ادامه کار، شرکت زامیاد نیز به جرگه تولیدکنندگان این محصول در داخل کشور پیوست تا این‌که خودروی کشنده‌ای به نام استرالیس در داخل کشور مونتاژ شد.

ایویکو S-WAY 570

با وجود تمامی این موارد، برند ایویکو هیچ‌گاه نتوانست به جایگاه حقیقی خود در بازار ایران دست پیدا کند؛ به‌طوری‌که کمتر کسی این برند را می‌شناسد و محصولات آن را انتخاب می‌کند. دلیل این موضوع هم فقط خدمات پس از فروش محصولات ایویکو است. هیچ یک از شرکت‌های واردکننده و مونتاژ کننده محصولات ایویکو در ایران تا به امروز خدمات پس از فروش مطلوبی به مشتریان خود ارائه نکرده‌اند.

ایویکو S-WAY 570 به بازار کشور وارد می‌شود

بعد از گذشت چندین دهه از آخرین حضور رسمی محصولات ایویکو در بازار داخلی، شرکت سروش دیزل مبنا دست به کار شده تا جدیدترین محصول این برند ایتالیایی با نام ایویکو S-WAY 570 را با نام خود به ناوگان ترانزیت کشور اضافه کند.

ایوکو 570 قوی‌ترین نسخه این محصول است که سروش دیزل مقدمات حضور آن در بازار کشور را مهیا کرده است و قرار است با نام سروش 570 به بازار عرضه شود. در مقایسه با سایر خودروهای کشنده موجود در بازار، ایویکو S-WAY 570 قوی‌ترین و فول‌ترین کشنده بازار محسوب می‌شود. جالب است بدانید این خودرو قرار است به‌صورت صفر کیلومتر و با فول‌ترین آپشن‌ها به بازار داخلی راه پیدا کند.

طراحی ظاهری ایویکو S-WAY 570

از لحاظ طراحی ظاهری، این کشنده محصولی به‌شدت جذاب است. با اولین نگاه به این خودرو می‌توانید طراحی مدرن اروپایی را در دل خطوط برجسته و جلوپنجره جذاب آن مشاهده کنید. این محصول دارای طراحی خاص خود بوده و مانند بسیاری از کشنده‌های صفر کیلومتر بازار، کپی‌کاری در آن مشاهده نمی‌شود. در طراحی این محصول علاوه بر زیبایی، به بحث ایرودینامیک هم توجه زیادی شده تا این خودرو بتواند با کمترین میزان مصرف سوخت، بیشترین راندمان خروجی را داشته باشد.

در بخش جلویی سروش 570 شاهد چراغ‌های اصلی کشیده و متمایل به پایین هستیم که سبب شده این کشنده ظاهری خشن و جسورانه داشته باشد. در کنار ظاهر کلاسیک چراغ‌های اصلی این کشنده، شاهد گرافیک داخلی بسیار زیبای چراغ‌ها هستیم. جلوپنجره محصول نیز به‌صورت یک‌تکه و تمام‌مشکی کار شده که در بالای آن به‌جای عبارت ایویکو شاهد کلمه سروش هستیم.

خطوط و حجم‌پردازی‌های مختلف در دل پلتفرم این محصول به‌نوعی کار شده‌اند که علاوه بر زیبایی، آیرودینامیک محصول هم ارتقا پیدا کند. البته این خطوط تنها در نمای جلویی محصول نیستند و به نمای بغلی نیز امتداد پیدا کرده‌اند تا این محصول زیبا در نماهای جانبی هم خود را پرابهت نشان دهد و خسته‌کننده نباشد.

ایویکو S-WAY 570

آینه‌های جانبی نیز داخل یک قاب یک‌تکه قرار گرفته‌اند و ابعاد مناسبی دارند. این موضوع سبب می‌شود که نقاط کور در این محصول به حداقل برسند. همچنین با توجه به ارتفاع خودرو روی تاج این محصول دو چراغ نوری از نوع LED نصب شده است تا ارتفاع کامیون در طول شب مشخص باشد.

کابین و طراحی داخلی سروش 570

ایویکو برای رفاه رانندگان این خودرو، توجه ویژه‌ای به فضا و امکانات کابین S-WAY داشته است. هنگامی که درب کشنده را باز می‌کنید به‌راحتی متوجه فضای جادار سروش 570 خواهید شد. همچنین عرض درب این خودرو نیز مقداری بزرگ‌تر از حد معمول طراحی شده تا راحت‌تر بتوانید به خودرو وارد شوید. ارتفاع خودرو از سطح زمین هم به‌گونه‌ای است که در نمای جانبی شاهد 3 پله با ارگونومی خوب هستیم. همان‌طور که اشاره کردیم این محصول در فول‌ترین حالت ممکن به بازار عرضه خواهد شد به‌گونه‌ای‌که هم صندلی راننده و هم شاگرد از نوع بادی بوده و تنظیمات تمامی قسمت‌های آن به‌صورت برقی انجام می‌شود. امکانات صندلی‌های سروش 570 به همین موارد خلاصه نمی‌شود و هر دو صندلی دارای گرم‌کن و سردکن هستند. همچنین کلیدی زیر صندلی بیرون از کابین تعبیه شده است که از طریق آن جعبه‌های کناری کشنده باز می‌شوند.

ایویکو S-Way 570

با ورود به کابین این محصول، اولین موضوعی که توجه شما را جلب می‌کند کیفیت بالای متریال به‌کار رفته در ساختار خودرو خواهد بود؛ به‌گونه‌ای‌که نشان‌دهنده اصالت اروپایی محصول است.

کابین این خودرو دارای فضای خواب است که در آن دو تخت بزرگ با استاندارهای بالا وجود دارد. همچنین سقف این کشنده نیز ارتفاع بسیار خوبی داشته و حتی افراد قد بلند هم می‌توانند به‌راحتی درون آن جابه‌جا شوند.

داشبورد این محصول نیز دارای طراحی خاص خود است و نمی‌توان مشابه آن را در سایر کشنده‌های موجود در بازار ایران که اکثرا از طراحی کپی بهره می‌برند مشاهده کرد. در اصل برای طراحی داشبود سیروس 570 از همان المان‌های طراحی داشبود ایویکو استرالیس با کمی به‌روزرسانی استفاده شده است.

ایویکو S-WAY 570

همانند بسیاری از کشنده‌های موجود در بازار، داشبورد ایویکو S-WAY 570 با زاویه زیادی به‌سمت راننده کشیده شده است تا دسترسی راننده به امکانات مختلف با سهولت بیشتری امکان‌پذیر باشد.

فرمان این محصول از نوع D کات بوده که طراحی مدرنی دارد. این فرمان یک غربیلک 4 شاخه به‌همراه کلیدهای کنترلی کروز کنترل و کلاستر است. صفحه کیلومترشمار ایویکو S-WAY 570 به‌صورت تلفیقی از ویژگی‌های آنالوگ و دیجیتال بوده که تمامی اطلاعات ضروری را به‌وسیله چراغ‌های رنگی به راننده نشان می‌دهد.

مشخصات فنی و پیشرانه ایویکو S-WAY 570

در بخش فنی هم این محصول بهترین کشنده‌ای است که تا به امروز به بازار کشور راه پیدا کرده است. در این کشنده خبری از موتور رایج کشنده‌های مونتاژی در بازار نبوده و شاهد یک پیشرانه تخصصی و بسیار قدرتمند برای این محصول هستیم.

در زیر کاپوت جلوی ایویکو S-WAY 570 شاهد پیشرانه C13 ایویکو هستیم که یک موتور 6 سیلندر 13 لیتری توربو دیزل است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 570 اسب بخار و گشتاور 2400 نیوتن‌متر را دارد که لقب قدرتمندترین کشنده بازار ایران را برای این خودرو به‌ارمغان آورده است.

ایویکو S-WAY 570

موتور این کشنده از لحاظ آلایندگی دارای استاندارد یورو 6 بوده که به سیستم ادبلو هم مجهز است. این محصول از یک گیربکس آلمانی ZF بهره می‌برد که از نوع 12 سرعته ریتاردر است. سیستم ترمز کشنده نیز از برند WABCO بوده و برای هر دو محور جلو و عقب از ترمزهای دیسکی استفاده شده است.

از دیگر مزایای این کشنده می‌توان به سیستم تعلیق آن اشاره کرد؛ سیستم تعلیق ایویکو S-WAY 570 تماما سوار بر بالن است. همچنین اکسل جلو و عقب این محصول مختص به خود برند ایویکو است که نکته‌ای مثبت به‌شمار می‌رود.

آپشن‌های ایمنی و رفاهی سروش 570

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی سروش 570 با دستی پر به رقابت با دیگر کشنده‌های موجود در بازار آمده است. از جمله امکاناتی که در این کشنده به‌کار رفته است می‌توان به رادار هشدار نقطه کور، رادار ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سیستم فشار باد تمامی تایرها، سیستم هشدار باز شدن درب باک، قفل‌کن دیفرانسیل برای حرکت در جاده‌های لغزنده، ترمز ضد لغزش، کلید تنظیم ارتفاع خودرو از سطح زمین، ترمز تپه، بوق دنده عقب، چراغ‌های LED، صندلی بادی راننده و شاگرد، استارت دکمه‌ای، دو عدد تخت خواب فول سایز، یخچال، کولر و بخاری درجا، دی‌لایت، کنترل کابین از روی تخت، مانیتور، فرمان مولتی فانکشن، بالابر اتاق به‌صورت برقی، کروز کنترل هوشمند، سانروف، انواع رادار حرکت به‌سمت جلو و انواع سیستم ایمنی اشاره کرد.