سرعت اینترنت همراه

سرعت اینترنت همراه 30 درصد و سرعت نت خانگی تا پایان سال 100 درصد افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت سرعت اینترنت همراه 30 درصد و سرعت نت خانگی تا پایان سال 100 درصد افزایش پیدا می‌کند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش قیمت اینترنت در کشور عنوان کرد قسمت زیادی از زیرساخت‌های ارتباطی کشور توسط بخش خصوصی توسعه پیدا می‌کند و برای افزایش کیفیت شبکه به توسعه زیرساخت‌ها نیاز است؛ اما طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام نشده که همین موضوع کاهش سرعت شبکه را به‌همراه داشته است.

جزئیات افزایش سرعت اینترنت همراه و ثابت

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد با وجود این‌که طی سال‌های اخیر هزینه اپراتورها افزایش پیدا کرده بود، اما تعرفه‌ها ثابت باقی ماند که همین موضوع باعث شد تا اپراتورها نتوانند برای توسعه زیرساخت‌های خود سرمایه‌گذاری کنند. البته اپراتورها از وزارت ارتباطات درخواست کردند تا تعرفه‌ها 100 درصد افزایش پیدا کند؛ اما سرانجام وزارتخانه با افزایش 34 درصدی تعرفه‌ها موافقت کرد. ضمن این‌که این افزایش 34 درصدی فقط برای ترافیک بین‌الملل بوده و قیمت ترافیک داخلی همانند قبل است.

سرعت اینترنت همراه

زارع‌پور با اعلام این‌که قیمت هیچ بسته اینترنتی بیش از 34 درصد افزایش پیدا نکرده است، گفت اپراتورها متعهد شدند که تمام این افزایش قیمت را برای توسعه شبکه و خرید تجهیزات صرف کنند تا سرعت شبکه طی 6 ماه آینده افزایش یابد. ضمن این‌که باید در کنار توسعه نسل پنجم اینترنت، پوشش نسل چهارم در کشور را نیز افزایش دهند تا با افزایش کیفیت و سرعت بتوانیم میزان رضایت مردم را نیز افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات افزود اپراتورها متعهد شدند تا خرداد 1403 سرعت اینترنت موبایل را به میزان 30 درصد افزایش دهند. ضمن این‌که در حوزه ارتباطات ثابت نیز پروژه بزرگ فیبرنوری در حال انجام است و تا به امروز 5.5 میلیون خانوار در سراسر ایران تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که تا پایان سال این آمار به 8 میلیون خانوار خواهد رسید. سرعت اینترنت نیز در این پروژه تا 100 برابر سرعت فعلی یعنی 1000 مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت.