چکنو

معرفی چکنو: چک دیجیتالی بانک صادرات

فرض‌کنید در محل کارتان هستید و باید به مشتری چک بدهید و دسته‌چک خود را در خانه گذاشتید و فراموش کردید همراه خود بیاورید. در این لحظه شما چکار می‌کنید؟ آیا انقدر فرصت دارید که از محل‌کار به خانه بروید و مجدد بازگردید تا دسته‌چک بیاورید؟ مشتری باید چقدر معطل شما شود؟

بانک‌ صادرات ایران محدودیت‌ مکان و زمان را در نظر گرفته و اپلیکیشن همراه بانک را برای مشتریان خود راه‌اندازی کرده است. شما با نصب همراه بانک صادرات ایران خدمات بانکی خود را بدون مراجعه حضوری حل می‌کنید. یکی از این خدمات که قرار است در این مطلب بیشتر در مورد آن صحبت کنیم چک دیجیتال بانک صادرات ایران یا همان چکنو است.

چک دیجیتال بانک صادرات ایران چیست؟

چک دیجیتال خدمتی است که در اپلیکیشن همراه بانک صادرات ایران به نام چکنو شناخته شده است. چک دیجیتالی در اصل همان چک کاغذی است با این تفاوت که چیزی به‌عنوان کاغذ وجود ندارد و چک با امضای الکترونیکی صاحب چک اعتبار پیدا می‌کند.

خدمات چکنو چیست؟

چکنو یا همان چک دیجیتال زیر نظر بانک مرکزی است و برای صدور و پرداخت چک می‌باشد. از هیجان‌انگیزترین خدمات چکنو این است که به مشتریان خود اجازه درخواست دسته چک دیجیتالی می‌دهند. شما برای داشتن و استفاده از چک دیجیتال بانک صادرات ایران ابتدا باید همراه بانک صادرات را در موبایل خود نصب کنید و بعد باید یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک داشته باشید. بعد از این موارد می‌توانید از خدمات چک دیجیتال مانند درخواست صدور دسته چک، صدور چک، امکان وصول آنی چک، مشاهده دسته چک صادر شده و برگه‌های چک دیجیتال، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک استفاده کنید.

مزایای چک دیجیتال بانک صادرات ایران چیست؟

استفاده از چک دیجیتال این فرصت را از افراد سودجو می‌گیرد که تغییراتی در چک ایجاد کنند. تهیه‌ی کاغذ با قطع درختان اتفاق می‌افتد و همه ما آگاه هستیم که درختان منابع انرژی هر محیطی هستند ما با استفاده از چک دیجیتال در مصرف کاغذ صرفه‌جویی می‌کنیم.

چک دیجیتالی سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام کارهای اعمال شده روی چک کاغذی امکان انجام آن روی چک دیجیتالی نیز قابل اجرا است. در سامانه چکنو بانک صادرات ایران امکان صدور چک بدون محدودیت مبلغ و وصول غیرحضوری وجه آن تا سقف مبلغ پنج میلیارد ریال ممکن ساخته که همین موضوع کار را برای دارندگان کسب و کارهای بزرگ آسان و بهینه کرده‌است.

وقت باارزش‌ترین سرمایه است چون قابل بازگشت نیست، استفاده از چک الکترونیک صادرات این فرصت را به شما می‌دهد تا زمان را به سپری‌کردن کارهای اداری که نصف عمر انسان را درگیر می‌کند نگذرانید و همین موضوع باعث سرعت بالای فرآیند صدور و پرداخت چک می‌شود. استفاده از چک‌دیجیتال مدیریت ریسک استفاده از چک را کنترل می‌کند.

آیا چک دیجیتالی بانک صادرات ایران امنیت دارد؟

بله، بانک مرکزی که بستر محکمی برای چک‌های دیجیتالی ایجاد کرده تا صادرکنندگان یا انتقال‌دهندگان چک از طریق امضای دیجیتال، احراز هویت و اعتبارسنجی شوند. استفاده از چک‌دیجیتالی باعث می‌شود افراد اگر بخواهند تغییراتی در چک ایجاد کنند دیگر نتوانند و چک الکترونیکی قاطعیت خود را به همه افراد ثابت می‌کند.

در استفاده از چک کاغذی گاهی خط‌خوردگی و یا اشتباهاتی در نوشتن اعداد و ارقام ممکن است پیش بیاید اما در چک دیجیتالی همچین اتفاقی نخواهد افتاد. 

چگونه داخل همراه بانک صادرات ایران ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت‌نام داخل همراه بانک صادرات ایران ابتدا به یکی از شعب بانک مراجعه کنید و شماره تماسی که به اسم شما است را داخل سیستم بانک ثبت کنید و سپس اقدام به گرفتن رمزپویا کنید. بعد از انجام این موارد اپلیکیشن همراه بانک صادرات ایران را از وبسایت رسمی بانک صادرات ایران دانلود کنید؛ داخل وبسایت نسخه‌های اندروید و IOS وجود دارد که شما با توجه به سیستم‌عامل موبایل خود دریافت می‌کنید.

بعداز انجام این مراحل همراه بانک را باز کنید و شماره تماس، کدملی و شماره کارت بانکی خود را وارد کنید و روی دریافت رمزپویا کلیک کنید بعد از وارد کردن این گزینه‌ها یک کد تایید از سوی بانک برای شما ارسال می‌شود که باید داخل کادر مورد نظر وارد کنید.

در مرحله نهایی شما باید یک نام‌کاربری و رمز عبور مطمئن که شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی باشد انتخاب کنید و وارد همراه بانک صادرات ایران شوید. حالا شما یکی از اعضای بانک دیجیتالی صادرات ایران هستید و تمام خدماتی بانکی اعم‌ از انتقال‌وجه، خرید شارژ، پرداخت قبوض، کارت به کارت و از همه مهم‌تر استفاده از خدمات چک دیجیتالی را می‌توانید انجام دهید.

توجه داشته باشید که جهان امروز در خصوص سیستم‌های مالی الکترونیکی پیشرو است و شما باید سوار بر ماشین تکنولوژی با سرعت به سمت بروزترین سیستم‌های مالی و بانکی بروید. خوشبختانه بانک صادرات ایران با تدبیر و دوراندیشی نسبت به آینده بانکی جهان اپلیکیشن همراه بانک صادرات ایران را در اختیار کاربران خود قرار داده تا از آسان‌ترین مانند پرداخت قبوض تا پیچیده‌ترین مانند خدمات چک را خود مشتریان در هر مکانی که هستند بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*