بهترین تبلت گیمینگ 2023

بهترین تبلت های مناسب گیمینگ که هم‌اکنون می‌توانید خریداری کنید

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین تبلت های گیمینگ حال حاضر دنیا در رده‌های عملکردی و قیمتی مختلف پرداخته و هریک را به‌طور مختصر مرور می‌کنیم.

تبلت‌های گیمینگ در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند؛ به‌طوری که برخی اوقات به هیچ وجه مورد توجه گیمرها قرار نگرفته و گاهی اوقات نیز از حیث ارزش در برابر قیمت، تنه به تنها لپ تاپ های گیمینگ می‌زدند! تبلت‌ها در مقایسه با لپتاپ‌ها سبک‌تر بوده و حمل پذیری بیشتری دارند. به همین جهت افرادی که علاقمندند دستگاه گیم خود را همیشه همراهشان داشته باشند، معمولا تبلت‌ها را به جای لپ تاپ ها انتخاب می‌کنند.

گرایش به تبلت‌های گیمینگ ظرف ماه‌های اخیر به اندازه‌ای بوده که اکثر برندهای گوشی‌ساز مطرح در دنیا در صدد تولید تبلت‌های گیمینگ برآمده و محصولات مختلفی را به سبد محصولاتشان اضافه کرده‌اند. این مساله باعث شده که انتخاب بهترین گزینه برای افرادی که تمایل به خرید یک تبلت مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی دارند اندکی دشوار شود. به همین جهت در ادامه قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین تبلت های گیمینگ حال حاضر بازار بپردازیم که می‌توانید خریداری کنید.

بهترین تبلت های گیمینگ بازار که می‌توانید خریداری کنید

در ادامه تعدادی از بهترین تبلت های مناسب بازار در کلاس‌های قیمتی و با برندهای مختلف معرفی خواهند شد. ایسوس، سامسونگ، آمازون و اپل برندهایی هستند که در این لیست نماینده دارند.

بهترین تبلت مناسب گیمینگ:  ASUS ROG Flow Z13

ایسوس راگ Flow Z13

اگر چندان حوصله گشت و گذار در بازار را نداشته و به دنبال خرید بهترین تبلت مناسب گیمینگ هستید و مشکلی هم با پرداخت هزینه آن ندارید، توصیه می‌کنیم هیولای بی شاخ و دوم ایسوس، یعنی ROG Flow Z13 را خریداری کنید. این دستگاه یک محصول هیبریدی است که صفحه نمایشی 13.4 اینچی داشته و از پردازنده اینتل Core i9-13900H بهره می‌برد. تبلت گیمینگ ایسوس همچنین به سیستم عامل ویندوز 11 مجهز است و در مقایسه با تمام رقبای دیگر در این لیست دست بالاتر را دارد.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین تبلت های اندرویدی جهان در سال ۲۰۲۳

البته ممکن است قیمت بسیار بالای 1700 دلاری این تبلت شما را از خریدن آن منصرف کند. با این وجود با پرداخت این رقم شما به قدرتمندترین تجربه گیمینگ روی دستگاه‌های همراه دسترسی خواهید داشت که نزدیک‌ترین کیفیت به لپ تاپ ها یا کامپیوترهای گیمینگ را ارائه می‌دهد.

نقاط قوتنقاط ضعف
هیبرید لپ تاپ و تبلتقیمت بسیار بالا
صفحه نمایش بسیار بزرگ
16 گیگ رم
پشتیبانی از دسته بازی بلوتوثی

بهترین آیپد برای بازی: Apple iPad (10th Gen)

آیپد نسل ده

تبلت‌های آیپد اپل به‌طور کلی برای انجام بازی‌های موبایل عالی به شمار می‌روند. با این وجود نسل دهم این تبلت‌ها با بهره‌مندی از تراشه A14 Bionic و صفحه نمایش بزرگ 10.9 اینچی ایده‌آل‌ترین گزینه برای اپل‌دوستان علاقمند به بازی‌های ویدیویی است! پردازنده قدرتمند این دستگاه از پس اجرای پرجزئیات‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها برآمده و عملکردی روان را در تمامی عناوین روز ارائه می‌کند. آیپد نسل ده از یک پردازنده شش هسته‌ای بهره می‌برد؛ درحالیکه پردازشگر گرافیکی آن چهار هسته‌ای‌ست. همچنین صفحه نمایش آن نیز رزولوشن 2360 در 1640 پیکسلی داشته و با پشتیبانی از فناوری True Tone تصاویری فوق‌العاده شفاف و باکیفیت را به شما نشان خواهد داد.

iPad 10th Gen همچنین به سیستم عامل iPadOS هم مجهز است و امکان دسترسی به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌های اپ استور را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. علاوه بر این، سازگاری آن با اپل پنسل و مجیک کیبورد فولیو نیز قابلیت‌هایی فراتر از یک تبلت گیمینگ معمولی به آن اعطا کرده است.

نقاط قوتنقاط ضعف
عملکرد فنی سرآمدقیمت بالاتر در مقایسه با نسل قبل
صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتخوانایی نه چندان عالی زیر نور مستقیم خورشید
صدای بسیار خوب اسپیکر
اتصال 5G

بهترین تبلت گیمینگ میانرده: Samsung Galaxy Tab A8

بهترین تبلت گیمینگ

برای لذت بردن از انجام بازی‌های موبایل روی صفحه نمایش یک تبلت نیازی نیست حتما گران‌ترین و پرامکانات‌ترین محصول بازار را خریداری کنید؛ بلکه در عوض می‌توانید با تهیه کردن تبلت میانرده گلکسی تب A8 سامسونگ ضمن وارد شدن به اکوسیستم جذاب سامسونگ، تجربه‌ای به‌یادماندنی از گیمینگ متوسط و نه‌چندان حرفه‌ای داشته باشید.

همچنین بخوانید:

بهترین تبلت های اقتصادی سال ۲۰۲۳

این تبلت از یک صفحه نمایش 10.5 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل بهره می‌برد. علاوه بر این، باتری این دستگاه نیز 7040 میلی آمپر ساعتی است که شارژدهی بسیار خوبی داشته و می‌تواند در جلسات طولانی گیمینگ همراه شما باشد. در این میان، حافظه داخلی گلکسی تب A8 هم حداکثر 128 گیگابایتی بوده و از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقاست. علاوه بر این، طراحی فشرده و سبک وزن این دستگاه هم آن را به گزینه‌ای مطمئن برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند تبدیل می‌کند. در این میان دسترسی به سامسونگ کیدز (Samsung Kids) را هم نباید از یاد برد که منبعی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مناسب برای کودکان را ارائه می‌دهد.

نقاط قوتنقاط ضعف
عملکرد عالی برای گیمینگ نه چندان حرفه‌ایعملکرد ضعیف در بازی‌های سنگین و پرجزئیات
قیمت مناسب
رابط کاربری و ناوبری روان
صفحه نمایش بزرگ و با رنگ‌های زنده و پویا

بهترین تبلت گیمینگ اقتصادی: Samsung Galaxy Tab A7 Lite

گلکسی تب A7 لایت

اگر تبلت گیمینگ خود را صرفا برای تجربه عناوینی مثل انگری بردز می‌خواهید یا قصد دارید از طریق آن فرزندتان را در سفرهای طولانی با خودرو سرگرم کنید، گلکسی تب A7 لایت می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. گلکسی تب ای 7 لایت بر خلاف برادران جدیدتر و گران‌ترش از جک هدفون بهره‌مند بوده و درگاه کارت حافظه میکرو اس دی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته طبیعتا گلکسی تب A7 Lite در مقایسه با بسیاری عناوین این لیست محدودیت‌های فراوانی برای اجرای بازی‌ها خواهد داشت. به عنوان مثال، رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 720p است که اگرچه برای صفحه نمایش 8.7 اینچی آن چندان بد به شمار نمی‌رود، اما قطعا مورد پسند بسیاری گیمرها قرار نخواهد گرفت. از سوی دیگر ظرفیت باتری این تبلت نیز 5100 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ آن با توان 15 وات انجام می‌شود.

عملکرد گیمینگ این تبلت اقتصادی چندان چنگی به دل نمی‌زند. با این وجود حتی می‌توان انتظار داشت که برخی بازی‌های سنگین هم با تنظیمات حداقلی روی آن قابل اجرا باشند. البته در صورت اجرای این بازی‌ها باید خود را برای لگ و تاخیرهای صفحه نمایش آماده کنید. همچنین بد نیست بدانید که عملکرد مالتی تسکینگ این تبلت نیز اصلا خوب نیست؛ بنابراین گمان نکنید با اطلاق عنوان گیمینگ به این دستگاه باید انتظار مشخصات فنی و عملکردی خیره‌کننده‌ای از آن داشته باشید.

نقاط قوتنقاط ضعف
قیمت بسیار مناسبرزولوشن 720p صفحه نمایش
حافظه قابل ارتقاقدرت سخت افزاری ضعیف
جک هدفون

بهترین تبلت گیمینگ برای کاربران اکوسیستم آمازون: Amazon Fire HD 10

بهترین تبلت گیمینگ

اگر کاربر اکوسیستم آمازون هستید و دنبال یک تبلت می‌گردید که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم بتواند تا حدی از پس اجرای بازی‌های موبایل برآید، آمازون فایر اچ دی 10 مناسب‌ترین گزینه برای شماست. این دستگاه از یک صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره برده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد که امکان اجرای راحت و روان بازی‌های موبایل را به کاربر داده و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل در این کلاس قیمتی تبدیل می‌کند.

طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که این تبلت قادر به اجرای بازی‌های پرجزئیات و باگرافیک روز باشد؛ اما بدون شک فروشگاه آمازون آن قدر عناوین جذاب و سرگرم‌کننده برای کاربران این تبلت دارد که مطمئن باشید همیشه یک عنوان خوب و ارزشمند برای تجربه کردن در اختیار خواهید داشت.

نقاط قوتنقاط ضعف
قیمت مناسبنامناسب برای محتوای خارج از فروشگاه آمازون
سبک و قابل حمل
دسترسی به عناوین جذاب بخش بازی فروشگاه آمازون
قابلیت استفاده به عنوان صفحه نمایش هوشمند الکسا

بهترین تبلت کوچک برای بازی: Apple iPad Mini (6th Gen)

آیپد مینی نسل 6

نسل ششم آیپد مینی اپل با در اختیار داشتن صفحه نمایش 8.3 اینچی لیکویید رتینای خود یک محصول کوچک و بسیار جمع و جور به نظر می‌رسد. با این وجود استفاده از همان تراشه A15 به کار رفته در گوشی آیفون 13 تضمین‌کننده ارائه بهترین عملکرد فنی و حداکثر کیفیت بازی‌های اجرا شده روی آن خواهد بود.

نسل ششم آیپد مینی همچنین به‌راحتی در کیف یا ساک شما جا شده و با وزن بسیار کمش هیچ فشار به شما وارد نخواهد کرد. همچنین پشیتبانی آن از نسل پنجم فناوری های همراه به معنای آن است که می‌توانید در بازی‌های رقابتی و کوآپ آنلاین هم شرکت کنید. علاوه بر این، دسترسی به Apple Arcade در کنار مجموعه فوق‌العاده گسترده و باکیفیت بازی‌های فروشگاه اپ استور نیز برگ برنده دیگری برای این تبلت کوچک اپل به شمار می‌رود که تضمین‌کننده سرگرمی بی‌نهایت برایتان خواهد بود!

نقاط قوتنقاط ضعف
طراحی بسیار جمع و جور و قابل حملصفحه نمایش کوچک
هماهنگی کامل با بازی‌های اپل آرکید
عمر باتری بسیار خوب
عملکرد فنی خیره‌کننده

سئوالات و ابهامات در خصوص تبلت‌های گیمینگ

پس از معرفی بهترین تبلت های گیمینگ بازار که هم‌اکنون می‌توان خریداری کرد، در این بخش سعی داریم به برخی از مهم‌ترین سوالات در خصوص تبلت‌های گیمینگ پاسخ دهیم. با گجت نیوز همراه باشید.

آیا به‌طور کلی تبلت‌ها گزینه‌های مناسبی برای بازی کردن هستند؟

با وجود این که طبیعتا قدرت فنی یک تبلت هرگز به اندازه‌ لپ تاپ ها و کامپیوترهای قدرتمند گیمینگ نیست، اما حمل‌پذیری و اندازه بزرگ صفحه نمایش آن‌ها باعث می‌شود که لذت انجام بازی‌های موبایل در آن‌ها بسیار بیشتر از گوشی‌های موبایل باشد. در این میان ظرفیت بسیار بالاتر باتری تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های موبایل نیز دیگر مزیت آن‌هاست که تجربه لذت‌بخش‌تری از بازی‌های موبایل را به ارمغان می‌آورد.

طبیعتا در صورت انتخاب یک تبلت گیمینگ پرچمدار می‌توانید انتظار داشته باشید که قادر به اجرای بازی‌های موبایل پرجزئیات‌تری هم باشید که از لحاظ سطح گرافیک دستکمی از عناوین کامپیوتر ندارند.

تبلت‌های اندرویدی برای انجام بازی‌های موبایل مناسب‌ترند یا آیپدها؟

فارغ از اینکه آیپد انتخاب کنید یا یک تبلت اندرویدی، می‌توانید به مجموعه گسترده‌ای از بازی‌های جذاب هریک از دو فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی استور دسترسی داشته باشید. با این حال به‌طور کلی تبلت‌های اپل از حیث کیفیت، عملکرد فنی و دوام در سطح بالاتری قرار دارند. علاوه بر این، اپل همچنین عناوینی انحصاری را نیز برای تبلت‌های خود منتشر می‌کند. از سوی دیگر اندرویدی‌ها اما اقتصادی‌تر بوده و با اپلیکیشن‌ها و سخت افزارهای شخص ثالث سازگاری بیشتری دارند.

تبلت اپل

یک تبلت برای بازی کردن بهتر است یا یک گوشی موبایل؟

تبلت‌ها به‌طور کلی دستگاه‌های بهتری برای انجام بازی‌های موبایلی به شمار می‌روند. این دستگاه‌ها معمولا پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندی داشته و بر همین اساس قادر به ارائه عملکرد فنی بهتر و نمایش جزئیات گرافیکی بالاتری هستند. همچنین صفحه نمایش بزرگ‌تر تبلت‌ها نیز میدان دید گیمر را افزایش داده و فضای بیشتری را در اختیار سیستم کنترل لمسی قرار می‌دهد.

آیا یک تبلت گیمینگ می‌تواند جایگزین یک لپتاپ گیمینگ شود؟

اساسا لپ تاپ ها در بحث توانمندی فنی یک پله بالاتر از تبلت‌ها قرار می‌گیرند؛ چراکه هم به لحاظ توان پردازشی و هم حافظه در سطح بالاتری قرار دارند. البته در سال‌های اخیر مرزهای بین تبلت‌ها و لپ تاپ ها روز به روز در حال رنگ باختن بوده و تفاوت‌های میان این دو هر روز در حال کاهش است؛ به‌طوریکه می‌توان تبلت‌های خاصی را در بازار پیدا کرد که به سیستم عامل ویندوز مجهز بوده و عملکردی هم‌تراز با یک لپ تاپ گیمینگ تمام‌عیار دارند!

چقدر حافظه رم برای یک تبلت گیمینگ کافی‌ست؟

برای اجرای اکثر بازی‌های فروشگاه گوگل پلی، رم 8 گیگ کاملا کافی‌ست! البته برخی بازی‌های سنگین و پرجزئیات برای بهره‌مندی از حداکثر کیفیت به 12 یا حتی 16 گیگ رم هم نیاز داشته باشند. در عین حال اگر شما یک گیمر نیمه‌حرفه‌ای باشید و سعی داشته باشید تنها عناوین معمولی و نه چندان پرجزئیات را روی تبلت خود اجرا کنید، می‌توانید تبلتی با 4 یا 6 گیگ رم هم خریداری نمایید!

آیا برای ذخیره کردن بازی‌های تبلت‌ها نیاز به کارت حافظه SD خواهیم داشت؟

اکثر تبلت‌های گیمینگ از حافظه داخلی قابل قبولی برای ذخیره‌سازی دیتا و فایل‌های ذخیره‌سازی شما برخوردارند؛ بنابراین لزومی ندارد برای ذخیره اطلاعات خود کارت حافظه خریداری کنید. با این حال نصب این کارت‌ها حافظه ممکن است برای ارتقای حافظه داخلی دستگاه به‌منظور نصب عناوین سنگین‌تر مفید باشد.

تبلت 128 گیگی برای بازی کردن مناسب‌تر است یا 256 گیگی؟

در صورتی که قیمت تبلت 256 گیگی برایتان بیش از اندازه بالا نیست، حتما این ظرفیت حافظه را خریداری کنید؛ در غیر این صورت احتمالا ناچار خواهید شد برای نصب چندین بازی سنگین روی تبلت خود، همه‌جا یک حافظه خارجی همراه خود داشته باشید.