حالت سگ تسلا

حالت سگ در خودروهای تسلا چیست و چه‌کار می‌کند؟

آیا تا به حال چیزی از حالت سگ (Dog Mode) در خودروهای تسلا شنیده‌اید؟ این ویژگی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قابلیت‌های خودروهای تسلا به شمار می‌رود.

مسلما هیچ کس دوست ندارد سگش را داخل خودرو رها کند. این کار علاوه بر این که اتفاقی بسیار ناراحت‌کننده برای حیوان به شمار می‌رود، ممکن است بسته به دمای هوا و مدت زمان ماندن او در خودرو خطرات بسیاری برای سلامتی او داشته باشد. البته در صورتی که کار به جاهای باریک بکشد، افراد بیرون خودرو می‌توانند با ترک انداختن روی شیشه یا شکستن آن هم باعث به جریان افتادن هوا داخل کابین شده و حیوان را نجات دهند. با این حال حتی همین کار نیز چندان برای سگ بی‌خطر نیست! در این میان عابران پیاده‌ای که از کنار خودرو شما رد می‌شوند نیز نمی‌توانند متوجه شوند که حیوان چه‌مدت داخل قفس فلزی خودرو محبوس بوده است.

یکی از خودروسازانی که راه‌حلی جذاب و بسیار کاربردی برای این مشکل اندیشیده، تسلا است! خودروهای تسلا در میان قابلیت‌های متعددی که دارند از یک ویژگی جذاب تحت نام «حالت سگ» بهره می‌برند که علاوه بر فراهم کردن شرایط مناسب برای نگه داشتن کوتاه مدت سگ داخل خودرو، به عابرین پیاده هم اطلاع می‌دهد که خطری سگ را تهدید نمی‌کند!

خودروی Tesla

در شرایطی که خودروی تسلا در حالت سگ قرار داشته باشد، می‌توان بدون نیاز به روشن کردن خودرو، بخاری یا کولر آن را فعال کرده و در دمای خاصی تنظیم کرد. علاوه بر این، صفحه ال ای دی تعبیه شده در داشبورد نیز ضمن نمایش دما، پیامی مبنی بر سلامت سگ و این که خطری او را تهدید نمی‌کند، به عابران نمایش می‌دهد. حالت سگ یکی از جالب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین قابلیت‌های خودروهای کمپانی ایلان ماسک به شمار رفته و نمادی از توجه این خودروساز به جزئیات به شمار می‌رود.

چگونه حالت سگ را در خودروی تسلا فعال کنیم؟

برای فعال کردن مد سگ در خودروی تسلای خود لازم است که حتما سوار خودرو باشید. این قابلیت در تمامی خودروهای تسلا وجود داشته و از آن‌جا که به تنظیمات دمای هوای خودرو مربوط است، در بخش تنظیمات اقلیمی (Climate Settings) خودروی شما قابل دسترس است. برای فعال کردن این قابلیت لازم است که در نمایشگر روی داشبورد، روی کلید تنظیم دمای سمت راننده ضربه بزنید. پس از انجام این کار صفحه جدیدی با سه ستون مختلف نمایش داده خواهد شد. این ستون‌ها در حقیقت مدهای دمایی و اقلیمی مختلفی هستند که شما می‌توانید بسته به نیاز و شرایط خود، هریک را انتخاب کنید. از بین این سه گزینه، وسطی نشانگر حالت سگ است که پس از انتخاب آن می‌توانید دمای مورد پسند سگ خود را تنظیم کرده و از ماشین پیاده شوید.

حالت سگ تسلا

همچنین غیرفعال کردن حالت سگ در خودروهای تسلا حتی از فعال کردن آن‌ها هم ساده‌تر بوده و نیازی به فشردن هیچ کلیدی ندارد! تنها کاری که باید انجام دهید آن است که سوار بر خودروی تسلای خود شده و حرکت کنید تا مد سگ غیرفعال شود.

به‌طور کلی حالت سگ قابلیتی بسیار ظریف و کلیدی در خودروهای تسلاست که امنیت خاطر فراوانی به شما، حیوانات خانگی و عابران پیاده می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*