ایلان ماسک مواد مخدر

آیا ایلان ماسک واقعا مواد مخدر مصرف می‌کند؟ خودش پاسخ می‌دهد

ایلان ماسک، میلیاردر جوان آمریکایی، در پاسخ به حاشیه‌های جدید به وجود آمده هرگونه شایعه‌ای مبنی بر مصرف مواد مخدر یا روانگردان را قویا رد کرد!

چند روز پس از این که خبر مصرف داروهای روانگردان از سوی ایلان ماسک با هدف درمان افسردگی به سرتیتر خبرها تبدیل شد، این میلیاردر پرحاشیه آمریکایی در شبکه X (توییتر سابق) قویا این مساله را تکذیب نمود. او در این زمینه در توییتی اعلام کرد که حتی کوچکترین ذره‌ای از موارد مخدر نیز در خون او پیدا نشده است.

او در توییتش اعلام کرد که پس از مصرف ماری جوانا در پادکست معروف جو روگان در سال 2018 ناسا او را مجبور کرده که در یک برنامه سه ساله تست تصادفی اعتیاد شرکت کند. این میلیاردر همچنین تایید کرد که در تمامی تست‌های انجام شده حتی کوچکترین اثری از مواد مخدر در خون او پیدا نشده است.

منشا خبر اعتیاد ایلان ماسک به مواد مخدر کجاست؟

تسلا اسپیس ایکس

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، از مدتی قبل نگرانی‌هایی بین اعضای هیات مدیره تسلا و اسپیس ایکس شکل گرفته است. برخی اعضای هیئت مدیره این دو کمپانی مصرف مواد مخدر توسط ایلان ماسک را تایید کرده و از اثرات سوء شدید آن‌ها روی عملکرد او خبر داده‌اند.‌ بر اساس گزارشات موجود، ماسک در مهمانی‌های خصوصی که معمولا هیچ خبری از آن‌ها به بیرون درز نکرده و مهمانان می‌بایست گوشی موبایل خود را تحویل دهند، اقدام به مصرف موادی چون ال اس دی، کوکایین، اکستازی و قارچ جادویی کرده است. این مساله طی چند روز گذشته باعث نگرانی‌های فراوانی شده بود.

در گجت نیوز بخوانید:

سود و ضررهای میلیاردی ایلان ماسک در سال ۲۰۲۳

در همین زمینه، ماسک ضمن حمله به وال استریت ژورنال، این رسانه را بی‌کفایت و نامعتبر خواند.‌ او البته پیش‌تر به استفاده از دوره درمانی با کتامین و استفاده عمومی از ماریجوانا اعتراف کرده بود. با این وجود به نظر می‌رسد اعضای هیئت مدیره کمپانی‌های متبوع ماسک بار دیگر نگران اثرات مواد مخدر بر سلامتی او و کمپانی‌های Tesla و SpaceX شده‌اند!

البته نباید از یاد برد که این میلیاردر جوان و پرحاشیه قبلا بهانه کافی برای نگرانی در این خصوص را به اعضای هیئت مدیره داده است! اتفاقاتی نظیر سخنرانی نامفهوم و گنگ در اسپیس ایکس یا مصرف ماری جوانا در شوی رادیویی جو روگان باعث شد که تست مواد مخدر برای او و تمامی کارکنان SpaceX اجباری باشد!

ایلان ماسک مواد مخدر

بد نیست بدانید که اسپیس ایکس تنها کمپانی آمریکایی است که اجازه انتقال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی و برگرداندن آن‌ها را دارد. این مساله باعث شده که SpaceX نقشی انکارناپذیر در ماموریت‌های اکتشاف فضایی آمریکا داشته باشد و میزان نفوذ ایلان ماسک در بدنه حاکمیتی کشور ایالات متحده نیز افزایش پیدا کند.‌ از سوی دیگر پنتاگون نیز اخیرا اجازه پرتاب‌های بسیار بیشتری را به تسلا داده و جایگاه این کمپانی خصوصی در صنعت هوافضا و امنیت ملی را مستحکم‌تر نموده است. در صورتی که ادعاهای مبنی بر اعتیاد ایلان ماسک به مواد مخدر به واقعیت تبدیل شود، ممکن است تمامی این امتیازات به یکباره لغو شوند.

مصرف مواد مخدرهمچنین نقض‌کننده تمام قوانین مدیریتی در تسلاست و در صورت اثبات می‌تواند آینده او در این کمپانی را به خطر بیندازد.‌ وال استریت ژورنال همچنین در این خصوص گزارش داده که اعضای هیات مدیره تسلا در این خصوص جلسات متعددی تشکیل داده و حتی از برادر ایلان ماسک، کیمبال، هم درخواست کمک کرده‌اند.

رفتار غیرقابل پیش بینی ایلان ماسک در سال‌های اخیر همواره حاشیه‌ساز بوده و چالش‌های فراوانی را برای او ایجاد کرده است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به مساله اعتیاد یا ساعت‌های کاری سنگین در کمپانی‌های تحت مدیریت او اشاره کرد. کتاب بیوگرافی والتر آیزاکسون ایلان ماسک را فردی به‌شدت کاری و پرتوان، اما با رفتارهای گاه عجیب و غریب توصیف کرده است. این میلیاردر آمریکایی البته همیشه از سبک زندگی بسیار پرتنش و پرچالش خود گفته، اما هرگز از پناه بردن به مواد مخدر سخنی به میان نیاورده است.‌ با این حال باید منتظر ماند و دید این چالش پیش پای ایلان ماسک چگونه رفع خواهد شد؟ آیا ادعای Wall Street Journal نادرست است یا ایلان ماسک کبیر واقعا به مواد مخدر معتاد است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*