نیسان آریا نیسمو

نیسان آریا نیسمو؛ کراس اوور برقی اسپرت با 430 اسب بخار قدرت و صدای ماشین های فرمول E

نیسان از نسخه نیسمو کراس اوور برقی آریا پرده برداشت. پیشرانه 430 اسب بخاری، تریم مخصوص و صدای خودروهای فرمول E ویژگی‌های آریا Nismo هستند.

نیسان در جریان نمایشگاه 2024 Tokyo Auto Salon محصول جدید از سری عملکردمحور «نیسمو» (Nismo) را به نمایش گذاشت؛ نیسان آریا نیسمو. کراس اوور برقی آریا حالا از تریم ویژه، المان‌های تازه در فضای داخلی و همچنین افزایش خروجی برخوردار شده است. پس از جی تی آر، زد و اسکایلاین که نسخه نیسمو آن‌ها به تولید رسید، حالا آریا نیسمو تفاوت‌های جالبی با آن‌ها دارد؛ هم از این جهت که یک کراس اوور شهری به حساب می‌آید و هم از این نظر که پیشرانه آن تمام الکتریکی است.

نیسان آریا نیسمو با عملکرد اسپرت

نمای جلو نیسان آریا نیسمو

کراس اوور کامپکت نیسان آریا (Ariya) اولین بار در سال 2020 معرفی شد و نهایتاً پس از مواجهه با تاخیر به‌خاطر بحران کمبود تراشه ناشی از پاندمی کووید، سال 2022 به مرحله تولید رسید. آریا یک کراس اوور شهریمناسب رفت و آمدهای روزانه است و در همان حال، پیشرانه‌های پرتوانی دارد؛ پیشرانه یک موتوره 238 اسب بخاری و پیشرانه دوموتوره که خروجی آن به 389 اسب بخار می‌رسد. حالا نیسان نسخه نیسمو این خودرو را به نمایش گذاشته که در هر دو ترکیب تک موتوره و دو موتوره، از لحاظ خروجی یک پله بالاتر رفته است.

نمای جلو نیسان آریا نیسمو

نیسان دو نسخه نیسمو از آریا را در ژاپن عرضه می‌کند. نسخه پایه با استفاده از دو موتور الکتریکی می‌تواند 362 اسب بخار قدرت و 559 نیوتن متر گشتاور تولید کند و برای تامین انرژی خود متکی به یک باتری 66 کیلووات ساعتی است. نسخه بالارده‌تر توانایی تولید قدرت 430 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر را دارد و انرژی آن را یک باتری 91 کیلووات ساعتی تامین می‌کند.

در کمال تعجب جزئیاتی درباره عملکرد Ariya نیسمو به اشتراک گذاشته نشده است؛ اما می‌توان حدس زد که نسخه 430 اسب بخاری می‌تواند کمتر از 4.8 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. پیش از این، قوی‌ترین نسخه آریا معمولی برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 4.8 ثانیه زمان نیاز داشت. این کراس اوور هم به‌خاطر داشتن باتری پک، وزن بالایی دارد و سبک‌ترین نسخه آن دست کم 2080 کیلوگرم است، در حالی که وزن آن حتی به 2219 کیلوگرم هم می‌رسد.

آریا نیسمو رینگ‌های 20 اینچی فوق‌العاده مقاوم به‌همراه تایرهایی سفارشی با عرض 255 میلی‌متر دارد و نیسان وعده هندلینگ بهتر در پیچ‌ها را داده است. این شاسی بلند همچنین از حالتی تحت عنوان نیسمو بهره‌مند است که شتاب‌گیری سریع‌تر و همچنین صدای مصنوعی خودروهای فرمول E را به همراه دارد. علاوه بر این‌ها، در ناحیه جلو فضای داخلی Ariya صندلی‌های حجیم‌تر قرار گرفته و تریم قرمز رنگ و نشان‌های نیسمو هم ویژگی‌های ظاهری دیگر این نسخه ویژه‌اند.

نیسان آریا نیسمو بهار پیش رو در ژاپن عرضه می‌شود. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این کراس اوور الکتریکی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*