پیمایش نیسان آریا

قدرت نمایی نیسان با آریا؛ پیمایش 27 هزار کیلومتر از قطب شمال به قطب جنوب

نیسان آریا با نسخه‌ی بهینه شده‌ی تمام الکتریکی خود توانست پس از پیمایش مسافت طولانی ۲۷ هزار کیلومتری، از قطب شمال به قطب جنوب برسد.

یک زن و شوهر ماجراجو که علاقه‌ی زیادی به کاوش و سفر با استفاده از یک خودرو برقی داشتند، توانستند با نیسان آریا تمام الکتریکی خود و با آشنایی با چالش‌های رانندگی این خودروی برقی، مسافت طولانی و طاقت‌فرسای اقیانوس منجمد شمالی تا قطب جنوب را در یک ماجراجویی ۱۰ ماهه و پس از پیمایش 27 هزار کیلومتر به سلامت پشت سر بگذارند.

نیسان آریا E-4ORCE یک خودروی جان‌ سخت!

نیسان آریا در قطب

کریس و جولی رمزی، این زوج ماجراجو، سفر خود را در ماه مارس ۲۰۲۳ آغاز کردند. اما نکته‌ی قابل توجه این سفر این بود که خودروی مورد استفاده آن‌ها با قرار گرفتن در سخت‌ترین آزمایش‌های شدید دمایی، ارتفاعات ناهموار و مسافت‌های طولانی توانست بدون هیچ ایرادی در طول این مسیر، سرانجام در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به قطب جنوب که مقصد اصلی بود برسد. این خودرو در واقع یک نسخه‌ی ارتقا یافته و سازگار شده نیسان آریا E-4ORCE (چهار چرخ متحرک پیشرفته) بود که بدون تغییر در قدرت و سیستم محرکه‌، این سفر را آغاز کرد.

تنها تغییراتی که در این خودرو انجام شد تقویت سیستم تعلیق و بدنه و اصلاح تایر توسط متخصصان Arctic Trucks بود. آن‌ها به‌جای تایرهای اصلی این خودرو و برای عبور راحت‌تر از شرایط جاده‌های برفی و یخبندان‌های قطبی، تایرهای ۳۹ اینچی BF Goodrich را در این خودرو به‌کار بردند. نهایت برد این خودروی برقی اکنون با بالا رفتن وزن نیسان آریا یک چالش برای این زوج کاوشگر بود و برد خودروی آن‌ها را به حداکثر ۳۲۰ کیلومتر، بسته به شرایط مختلف آب و هوایی و ارتفاعات، محدود می‌کرد. در حالی که در نسخه‌ی استاندارد و جهانی، این مدل با هر بار شارژ کامل می‌تواند حدودا ۴۴۰ کیلومتر را طی کند.

پیمایش نیسان آریا

چالش شارژ کردن باتری در قطب

یک چالش سخت، اما شیرین برای این زوج، استفاده از شارژرهای قابل حمل بود که توسط انرژی‌های تجدید‌پذیر تغذیه می‌شدند. آنها یک صفحه‌ی خورشیدی و یک توربین بادی قابل حمل برای تامین انرژی مورد نیاز خود را توسط این خودرو حمل می‌کردند تا در هر زمان که نیاز بود توسط نور خورشید و انرژی باد بتوانند الکتریسیته مورد نیاز خود را تامین کنند. کریس و همسرش اظهار داشتند که این سفر یک چالش برای ما و یک سرآغاز برای عصر استفاده و جایگزینی خودروهای برقی به‌جای سایر خودروها بود. آنها با این حرکت می‌خواستند به همه‌ی ما نشان دهند که خودروهای برقی ارزش بیشتر و جایگاه بالایی را در میان سایر خودروها دارند.

پیمایش نیسان آریا

لازم به ذکر است که کریس و جولی در گذشته نیز چالش‌ها و محدودیت‌های خودروهای برقی را مورد آزمایش قرار دادند. آنها اولین افرادی بودند که در سال ۲۰۱۷ رالی طاقت‌فرسای مغولستان را پس از پیمایش مسافت ۱۷ هزار کیلومتری توسط یک خودروی نیسان لیف الکتریکی به اتمام رساندند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*