سیارک های خطرناک

بمباران هسته ای سیارک های خطرناک، راهکار جدید دانشمندان برای نجات زمین

دانشمندان مرکز تحقیقات فضایی ناسا برای حل مشکل تعرض سیارک های خطرناک به جو زمین، راهکار مقابله به مثل با بمباران هسته ای را پیشنهاد می‌دهند.

تصور کره‌ی زمین عاری از هر گونه خطر جانبی احتمالا آرزوی همه‌ی ما باشد. اما وقتی پای فیلم‌های علمی تخیلی به این قضیه باز می شود، ما شاهد داستان‌ها و روایت‌های متفاوتی از عوامل به‌وجود آورنده خطرها و تهدیدهای سیاره زمین هستیم. یکی از این تهدیدها که تنها معطوف به فیلم‌های علمی تخیلی نیست، سیارک‌ها نام دارند که هر چند وقت یک‌بار احتمال برخورد آنها به زمین مطرح می‌شود. حال دانشمندان با ایده جدید بمباران هسته ای سیارک های خطرناک به استقبال این پدیده احتمالی خواهند رفت.

حمله ویرانگر هسته ای به سیارک های خطرناک

بمباران هسته ای سیارک های خطرناک

دانشمندان علوم و تحقیقات مرکز بین‌المللی فضایی ناسا با الهام گرفتن از یک مفهوم و تئوری شبیه‌سازی شده، مشغول طرح ماموریتی برای انفجار و از بین بردن سیارک های تهدیدآمیز با بمباران هسته‌ای هستند. بر خلاف فیلم‌های هالیوودی که همیشه ما یک قهرمان داوطلب برای برخورد به این سیارک‌ها توسط یک فضاپیما داشتیم، این بار تمامی این تئوری‌ها توسط فضاپیماهای بدون سرنشین و با بمباران دهانه سیارک برای ایجاد حفره و سپس بمباران هسته ای در مرکز سیارک صورت خواهد گرفت.

البته ایجاد یک دستگاه هسته‌ای و فرستادن آن به سمت سیارک می‌تواند دو اتفاق را رقم بزند؛ اول بتواند سیارک را از مدار برخورد به زمین منحرف کند و دوم این‌که آن سیارک را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کند که خود این موضوع نیز مخاطره‌آمیز خواهد بود.

بمباران هسته ای سیارک های خطرناک

زمین دوباره ضربه خواهد خورد!

به اعتقاد دانشمندان ناسا، زمین به‌زودی شاهد برخورد یک سیارک با سطح آن خواهد بود؛ ضربه‌ای که شاید به اندازه برخورد فاجعه‌بار ۶۵ میلیون سال پیش و انقراض دایناسورها سخت و فاجعه‌بار نباشد، اما بدون شک اختلالات جدی و جبران‌ناپذیری در سطح اقتصاد و معیشت جهانی وارد خواهد کرد. به‌طور میانگین هر ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال یک برخورد سیارکی یا خارجی به سطح زمین رخ می‌دهد. دانشمندان بر این باورند که باید برای مقابله با تهدید سیارک بعدی برنامه‌ای جامع و بازدارنده در دست کار باشد. راهکارهایی مانند انحراف کننده‌های گرانشی شاید مفید باشند، اما کم‌هزینه‌ترین، معقول‌ترین و باورپذیرترین سناریو برای این خطر، همان گزینه‌ی هسته‌ای است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*