دایون Y6

دایون Y6، هیولای 700 اسبی برقی چینی معرفی شد

چشم بادامی‌ها با ساخت و معرفی خودرو الکتریکی دایون Y6 با قدرت 700 اسب بخار، معیارهای صنعت بزرگ خودروهای تمام الکتریکی را متحول کردند.

شرکت یوآن هانگ (Yuanhang Auto) سدان تمام الکتریکی خود با نام Y6 را رسماً معرفی کرد. این شرکت که از زیرمجموعه‌های کمپانی خودروسازی سازی دایون (Dayun) چین است، با معرفی دایون وای 6، خیز بلند خودروسازان چینی برای نفوذ بیشتر در بازار خودروهای الکتریکی را نشان داد. این خودرو به‌عنوان اولین سدان عرضه شده توسط این برند و با هدف فروش و عرضه در بازار سدان‌های لوکس الکتریکی عرضه شده است. مشخصات چشمگیر این خودرو روی پلتفرم برقی BHD تثبیت شده است که زاییده نوآوری مشترک دایون، بوش و هواوی است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب ۵۲۷۰، ۲۰۰۰، ۱۵۰۰ میلی‌متر بیان شده است.

طراحی خودروی الکتریکی دایون Y6

دایون Y6

این خودرو با الهام از سبک طراحی Elegance ساخته شده و دارای سبک طراحی فست بک، درهای بدون قاب، سانروف پاناروما وسیع ۳.۲ متری و چراغ‌های یکپارچه در قسمت عقب است. این زبان طراحی نکته جدید و منحصربه‌فردی در دنیای خودرو محسوب نمی‌شود، اما به‌طور قطع یک پیشرفت بزرگ برای کمپانی دایون و اولین سدان الکتریکی ساخته شده روی این پلتفرم توسط این کمپانی است.

مشخصات فنی دایون وای 6

خودروی الکتریکی دایون Y6

در بخش فنی برای این خودرو دو نوع پیکربندی پیشرانه و چند نوع پیکربندی باتری وجود خواهد داشت. در نسخه پایه و تک دیفرانسیل، این خودرو روی چرخ‌های عقب از یک موتور الکتریکی با توان ۲۵۰ کیلووات (۳۳۵ اسب بخار) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر بهره خواهد برد. روی این پیشرانه دو نوع باتری ۸۸.۴۲ و ۱۰۰ کیلوواتی ارائه می‌شود که به‌ترتیب بردی معادل با ۷۲۰ و ۸۱۰ کیلومتر را ارائه می‌دهند. شتاب صفر تا صد در این نسخه ۵.۹ ثانیه است.

در گجت نیوز بخوانید:

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 رونمایی شد؛ سریع‌تر از پورشه و پیشرفته‌تر از تسلا

در نسخه چهار چرخ متحرک دایون Y6، عملکرد فنی بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود. در این مدل یک پیشرانه ۵۰۰ کیلوواتی (۶۷۰ اسب بخار) با گشتاور ۷۴۵ نیوتن‌متر و یک پیشرانه ۵۲۰ کیلوواتی (۶۹۷ اسب بخار) با گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر برای مشتریان قابل انتخاب خواهد بود. این نسخه نیز با سه ظرفیت باتری مختلف ۸۸.۴۲، ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلوواتی عرضه خواهد شد و حداکثر برد مسافت در نسخه ۱۵۰ کیلوواتی، عدد بی‌نظیر ۱۰۲۰ کیلومتر است. شتاب صفر تا صد این نسخه نیز ۳.۲ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت این خودرو در همه نسخه‌ها روی عدد ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

این خودرو از تکنولوژی شارژ سریع جدید نیز بهره می‌برد و با قابلیت شارژ سریع ۸۰۰ ولتی، تنها ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا برد مسافتی معادل با ۳۰۰ کیلومتر را ارائه دهد.

امکانات برجسته دایون Y6

خودروی الکتریکی دایون Y6

از طراحی زیبا و عامه‌پسند و همچنین پیشرانه فوق‌العاده این خودرو که بگذریم، به طراحی لوکس و باکیفیت این سدان جذاب در بخش داخلی می‌رسیم. چشم‌نوازترین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند نمایشگر کنترل مرکزی عمودی بزرگ ۱۷.۴ اینچی این خودرو است که از یک تراشه کوالکام اسنپدارگون نسل سوم ۵۱۵۵ (Qualcomm Snapdragon Gen 3 8155) دستور می‌گیرد و به‌خوبی با سیستم کابین هوشمند Ali OS مطابقت دارد. سایر امکانات این خودرو به شرح زیر است:

  • سیستم هدآپ واقعیت افزوده (AR-HUD 70)
  • کلاستر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال راننده
  • سیستم صوتی با ۲۵ بلندگو و تیوتر و ۲ عدد ساب مجموعا به تعداد ۲۷ بلندگو
  • سیستم کمک راننده پیشرفته سطح ۲
  • سیستم ورود بدون کلید
  • نورپردازی داخلی با ۲۵۶ طیف رنگی مختلف
  • صندلی‌های راننده و سرنشین تمام برقی
  • صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، گرم‌کن، سردکن و ماساژور
  • اتوپارک و خروج از پارک هوشمند
  • رادار ضد تصادف جلو و عقب
  • سیستم ترمز اضطراری

سایر امکانات پیشرفته خودروهای امروزی نیز در این خودرو ارائه شده است؛ از جمله کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور نقطه کور، دستیار ترافیک هوشمند و سنسور نور و باران.

قیمت این خودرو در مدل پایه از ۴۵ هزار دلار آغار و تا ۷۳ هزار دلار، بسته به نوع پیشرانه، باتری و آپشن متغیر است. با توجه به سطح قیمتی این خودرو و همچنین سیاست‌های واردات خودرو در ایران، امکان وارد کردن این مدل به ایران وجود نخواهد داشت. در مجموع، امکانات ارائه شده در این خودرو با قیمتی مناسب‌تر از رقبا نشان‌دهنده چشم‌اندار بلندمدت چینی‌ها و کمپانی دایون برای ساخت و عرضه گسترده‌تر خودروهای الکتریکی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*