خودرو الکتریکی فاکسکان

تولیدکننده تایوانی آیفون می‌خواهد خودرو الکتریکی بسازد؛‌ قمار فاکسکان در صنعت خودروسازی

کمپانی تایوانی فاکسکان که تولیدکننده گوشی‌های آیفون است، حالا دنبال یک اپل جدید می‌گردد؛ البته در بین خودروسازان و با هدف انعقاد قرارداد برای تولید انبوه خودرو الکتریکی!

حتما می‌دانید که بخش اعظم گوشی‌های آیفون در چین و توسط کمپانی تایوانی Foxconn تولید می‌شود. حالا سران فاکسکان در واکنش به کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی مصرفی، تصمیم گرفته‌اند به صنعت خودروسازی ورود کنند و خودرو الکتریکی بسازند.

درآمد غول تایوانی در سال 2023 نسبت به سال قبل‌تر کاهش یافت و همین، انگیزه‌ای شد تا به‌فکر تجارت تازه‌ای برای درآمدزایی بیشتر باشد. این کمپانی پیش‌تر هم چند نمونه آزمایشی از خودرو‌های برقی را تولید کرده بود تا اراده و توانایی خود برای ورود به این صنعت را به‌رخ بکشد.

به‌گفته‌ی کایلی هانگ، تحلیلگر موسسه Capital Markets:

هدف فعلی فاکسکان، عقد قرارداد با یک خودروساز سنتی برای تولید محصولات آن است؛ مانند کاری که در بازار موبایل با اپل کرد. البته اگر خیلی زود موفق به انجام این کار نشود، به‌سمت همکاری با یکی از خودروسازان نوظهور چینی خواهد رفت.

کمپانی تایوانی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای هم دارد؛ آن‌ها می‌خواهند در ابتدا 5 درصد از سهم بازار خودروهای برقی را در دست بگیرند و سال آینده، 33 میلیارد دلار از این صنعت درآمدزایی کنند. هدف بلندمدت این شرکت اما تولید نیمی از خودروهای الکتریکی دنیاست. ساخت قطعات و طراحی موتور خودروها نیز در برنامه آن‌ها جای دارد.

فاکسکان سرمایه زیادی هم پای این کار گذاشته است که می‌توانیم به خرید یکی از کارخانجات سابق جنرال موتورز در اوهایو و استخدام یکی از سران پیشین نیسان برای مدیریت این بخش اشاره کنیم. تجربه گران‌قیمت این شرکت در تولید لوازم الکترونیکی، می‌تواند برگ برنده آن‌ها برای ورود به صنعت خودروهای برقی باشد.

پس باید انتظار داشته باشیم که از این به بعد، نام فاکس‌کان را در اخبار خودرو بیشتر بشنویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*