هواپیمای SR-91 آرورا؛ جت جنگنده جاسوسی و مخفی آمریکا

هواپیمای SR-91؛ پرنده مخفی و ترسناک آمریکا که هیچوقت آسمان را لمس نکرد

هواپیمای SR-91 آرورا، یکی از پروژه‌های مخوفی است که منطقه فوق سری Area 51 آمریکا توسعه میابد. یک جت جاسوسی که تاکنون هیچ‌کس آن را ندیده است!

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد هواپیمای «SR-91 آرورا» در دهه ۱۹۸۰ یا ۱۹۹۰ میلادی توسعه داده شده است. این هواپیمای جاسوسی که از سرعت بالا، قابلیت مخفی‌کاری، ارتفاع بلند و سیستم ISR بهره می‌برد، برای ایالات متحده آمریکا طراحی و ساخته شده است؛ هواپیمایی که می‌خواست جانشین «SR-71 بلک‌برد» شود.

بسیاری از افراد معتقدند که آرورا توسط اسکانک ورکس به‌عنوان زیرمجموعه شرکت لاکهید مارتین طراحی شده است؛ شرکتی که در حال حاضر به نام “Lockheed Advanced Development Company” شناخته می‌شود. با این حال مقامات آمریکایی هیچگاه وجود آن را تأیید یا رد نکرده‌اند.

آیا هواپیمای SR-91 یک افسانه است؟

رفتار ضد و نقیض آمریکایی‌ها، سوالات زیادی را در سر علاقه‌مندان به صنعت هواپیماسازی و کشورهای رقیب به‌وجود آورده است. مهم‌ترین سوال این است که آیا اصلا چنین جت جنگی وجود خارجی دارد؟

هواپیمای SR-91 آرورا؛ جت جنگنده جاسوسی و مخفی آمریکا

ظاهرا گزارش‌هایی وجود دارد که می‌تواند وجود هواپیمای SR-91 را تأیید کند. به گزارش Defense Aviation، گزارشی در سال ۲۰۰۶ توسط وزارت دفاع بریتانیا منتشر شده که به «طرح‌های اولویت‌بندی شده» نیروی هوایی آمریکا برای تولید یک جت مافوق صوت با سرعت ۴ تا ۶ ماخ اشاره دارد. به جز این، شواهد مستقیمی از وضعیت واقعی پروژه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی با پسماندهای شوروی، هواپیمای جاسوسی ساخته است + عکس

نام این هواپیما از نام خطای ظاهر شده روی یک سنسور در زمان ثبت درخواست بودجه پنتاگون در سال ۱۹۸۵ در زیر پروژه‌های SR-71 Blackbird و U-2 گرفته شده است. اگر هم این نام واقعا برای پروژه استفاده شده باشد، به دلیل نقض امنیتی احتمالا تاکنون تغییر کرده است. علاوه بر اطلاعات جذاب مانند این، شواهد دیگری هم وجود دارد که آرورا را تأیید می‌کند.

در آگوست سال ۱۹۸۹، کریس گیبسون، یک مهندس نفت هواپیمای مثلثی شکلی را در دریای شمال آمریکامشاهده کرد. علاوه بر این چندین آسمان لرزه در اوایل دهه ۱۹۹۰ در لس آنجلس گزارش شده است. کارشناسان معتقدند که این آسمان لرزه‌ها از سمت منطقه نظامی فوق سری Area 51 (یا گروم لیک) در صحرای نوادا شکل گرفته است که احتمالا حین آزمایش و توسعه این جت جنگی به‌وجود آمده‌اند.

یکی دیگر از شواهد جالب می‌تواند شکستن رکورد سرعت هوایی رسمی توسط SR-71 Blackbird در ۶ مارس ۱۹۹۰ باشد. این هواپیمای جاسوسی در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به‌صورت رسمی بازنشسته شد و آمریکا بعد از آن ترجیح داده از هواپیمای U2، ماهواره‌های جاسوسی و پهپادها در عملیات‌های جاسوسی استفاده کند. ولی ظاهرا این‌چنین نیست!

هواپیمای SR-91 آرورا؛ جت جنگنده جاسوسی و مخفی آمریکا

شرکت‌های دفاعی بزرگی مثل لاکهید مارتین از همان سال شروع به تحقیقات و کار روی پروژه‌هایی کردند که سرعت بالاتری از SR-71 را به‌دست بیاورند. یکی از آن‌ها، هواپیمای دارک استار (Darkstar) بود که ماه مارس همان سال رونمایی شد. دارک استار یک نمونه بزرگ دیگری است که نشان می‌دهد آمریکا توانایی تولید هواپیمای SR-91 را در همان زمان داشته است.

وب‌سایت Defence Aviation اشاره می‌کند که طراحی یک هواپیمای جدید نیازمند بودجه کلان، کارخانجات جدید و یک محیط فوق سری است. تأسیسات منطقه ۵۱ طی سالیان اخیر با احداث ساختمان‌های جدید، باندهای پرواز طولانی‌تر و سایر امکانات مرتبط، توسعه چشمگیری پیدا کرده است. همه این‌ها می‌توانست سندی بر این باشد که «پروژه مهمی در حال توسعه» است. پروژه‌ای که می‌تواند آرورا یا هر چیز دیگری مثل آن باشد.

جمع‌بندی

تحقیقات برای اثبات یک جت جنگی به‌نام SR-91 Aurora همچنان وجود دارد. این چیزی نیست که بتوان به‌راحتی ثابتش کرد. ولی به‌احتمال خیلی زیاد حتی اگر آمریکا آن را توسعه بخشید باشد هم هیچ‌کس تاکنون آن را از نزدیک ندیده است. یا آنکه هنوز آسمان را لمس نکرده و یا به‌قدری کارش را خوب انجام داده تا هیچ سامانه‌ای نتواند آن را ردیابی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*