میتسوبیشی اوتلندر جدید وارداتی

میتسوبیشی اوتلندر جدید به گمرک ایران رسید + مشخصات فنی و قیمت

میتسوبیشی اوتلندر وارداتی جهت طی کردن مراحل قانونی وارد گمرک ایران شد. در ادامه بیشتر به مشخصات و قیمت کراس اوور ژاپنی Outlander می‌پردازیم.

میتسوبیشی اوتلند جزو خودروهایی بود که به دنبال اعلام آزادسازی واردات خودرو، خبر ورود آن به ایران به گوش رسید. البته علاوه بر اوتلندر، ASX و اکلیپس کراس هم از خودروساز ژاپنی میتسوبیشی قرار شد روانه بازار ایران شوند. بنا به آخرین اخبار خودرو داخل کشور، میتسوبیشی اوتلندر جدید مدل 2023 اخیراً در گمرک ایران رویت شده است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به مرحله عرضه برسد.

ورود میتسوبیشی اوتلندر وارداتی به گمرک کشور

میتسوبیشی اوتلندر جدید وارداتی در گمرک ایران

گزارش‌ها حکایت از این دارند که نسخه بنزینی میتسوبیشی اوتلندر جدید وارد گمرک ایران شد و مراحل اخذ مجوز استاندارد را می‌گذراند. پیش‌تر مشخص شده بود که شرکت آرین موتور پویا به‌عنوان نماینده میتسوبیشی در ایران مسئولیت واردات اوتلندر و همچنین دو کراس اوور دیگر یعنی اکلیپس کراس و ASX را بر عهده دارد.

نمای جلو میتسوبیشی اوتلندر جدید وارداتی

احتمالاً مدل 2023 یا 2024 اوتلندر به ایران راه پیدا کرده است که زیر کاپوت خود یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با فناوری پاشش مستقیم بنزین (GDI) دارد. این موتور که به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ اختصاصی نیسان با نام CVTCS هم مجهز است، می‌تواند 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور کند. یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیرو محرکه این موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

نمای عقب میتسوبیشی اوتلندر جدید وارداتی

نمایشگر مرکزی 9 اینچی سیستم مولتی‌مدیا، صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، سقف پانورامیک، سیستم صوتی با 10 اسپیکر، کنترل پایداری، دستیار شروع حرکت در سربالایی، هشدار خروج از لاین، سیستم رصد باد تایر، کروز کنترل تطبیقی و 6 تا 11 ایربگ برخی از امکانات اوتلندر هستند که بسته به تریم آن ارائه می‌شوند. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، احتمالاً ارزان‌ترین نسخه اوتلندر جدید وارد ایران می‌شود و باید منتظر ماند و دید چه امکانات و آپشن‌هایی خواهد داشت.

کابین شاسی بلند Outlander

نسخه 2.5 لیتری تنفس طبیعی فول آپشن میتسوبیشی Outlander در امارات قیمتی در محدوده بین 27 تا 30 هزار دلار دارد. هرچند هنوز مشخص نیست دقیقاً چه نسخه‌ای از این شاسی بلند با چه امکاناتی به بازار ایران می‌رسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت رسمی آن بیشتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود. درباره قیمت بازار این خودرو وارداتی هم صحبت به میان نیاوریم بهتر است؛ از آنجا که همین الان مدل‌های 2017 و 18 آن با قیمت حداقل 3 میلیارد تومانی به فروش می‌رسند و حتی در بعضی از موارد 4 میلیارد تومان یا بالاتر قیمت قابل انتظاری برای آن در بازار کشور است.