نصب اپلیکیشن روی آیفون بدون اپ استور

نصب اپلیکیشن از دیگر منابع روی آیفون امکان‌پذیر می‌شود، ولی نه برای همه

ظاهرا اپل ناچار به پذیرش نصب اپلیکیشن روی آیفون از دیگر منابع به‌جز اپ استور شده است؛ ولی این قابلیت در دسترس همه قرار نخواهد گرفت.

آی او اس، سیستم عامل امن ولی به‌شدت بسته اپل است که برای آبغون‌ها طراحی شده و میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان روزانه از آن استفاده می‌کنند. همه می‌دانیم که iOS بسیار امن‌تر از اندروید است؛ اما همین امن نگه داشتن سیستم عامل هزینه سنگینی روی دوش اپل گذاشته و آن جلوگیری از نصب اپلیکیشن از سایر منابع به‌جز اپ استور خود این شرکت است.

زور اتحادیه اروپا به اپل می‌چربد

در واقع کاربران آیفون مجبورند تمام اپلیکیشن‌های مورد نیازشان را فقط از طریق App Store دانلود کنند و اگر در آنجا نباشد، هیچ راهی برای دانلود آن وجود ندارد. اتحادیه اروپا که موفق شد اپل را مجبور به کنار گذاشتن پورت شارژ انحصاری لایتنینگ و استفاده از پورت USB-C روی گوشی‌های آیفون ١۵ کند، حالا در تلاش است تا دیوارهای دومین سد انحصاری اپل را هم بشکند.

نصب اپلیکیشن روی آیفون بدون اپ استور

اعضای این اتحادیه، قوانینی را وضع کرده‌اند که اپل را ملزم به پشتیبانی از سایدلودینگ یا تبعیت از نصب اپلیکیشن‌ها از منابعی به‌جز اپ استور می‌کند. از آنجا که اروپا بازار بزرگ و بسیار مهمی است، اپل نمی‌خواهد به‌هیچ عنوان آن را از دست بدهد. بنابراین به‌دنبال راهی است که بتواند رضایت این اتحادیه را تأمین کند. اما از طرفی هم نمیخواهد سود هنگفتی که از محدودیت اپ استور عایدش می‌شود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:

ژاپن اپل را مجبور به رفع انحصار اپ استور برای دانلود اپلیکیشن‌های iOS می‌کند

ظاهرا اپل به راهکاری رسیده تا به اصطلاح «نه سیخ بسوزد، نه کباب». در واقع این کمپانی می‌خواهد اپ استور رابه دم بخش اروپایی و غیر اروپایی تقسیم کند. این یعنی کاربران اروپایی می‌توانند به سایدلودینگ دسترسی پیدا کنند، در حالی که کاربران دیگر نقاط دنیا باید همان رویه سابق را در پیش گرفته و برنامه‌هایشان را از اپ استور دانلود کنند.

ریاست بخش حقیقت‌یاب اتحادیه اروپا در دیدار چند وقت پیش خودش با تیم کوک که در اپل پارک (مقر اصلی اپل در کوپرتینو) انجام شد، به او خاطرنشان کرده بود که نه تنها کاربران اروپایی باید از سایدلودینگ بهره‌مند شوند، بلکه اپل باید در سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز دست توسعه‌دهندگان اروپایی را باز بگذارد. در حال حاضر سهم بزرگی از پرداخت‌های درو برنامه‌ای به جیب اپل می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*